Reklama

Reklama

Romantický příběh z 60. let 19. století podle románu K. Legera. Příběh mladého učitelského pomocníka (I. Klečka), který se pro lásku k zámecké paní (L. Šafránková) zaplete do pašerácké tragédie. (Česká televize)

Recenze (4)

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Nudný televizní film odehrávající se v polovině 19. století. Sice se ocení stylistika oděvů a vkusné interiéry, ale to je bohužel vše. Tohle mě vůbec nezaujalo. [7. hodnocení, 1. komentář, -%] ()

Petsuchos 

všechny recenze uživatele

Narazil jsem na to úplně náhodou, když jsem hledal Žofku (orangutanovou), všichni jistě dobře známe. Objektivně by to bylo na *** jako většina studiovek, ale tohle je úplně zlatý zobrazenou realitou, jako bych se v tom Kolínským, minimálně ze začátku úplně viděl. Dále, markantní sociální nerovnosti, děvečky nadržený prodejný, militantní pánbíčkáři, paradoxy - policajt jede na pašéry, přitom bez nich bych by nic neměl a nic si neužil a ten konec, to bylo tak osvěžující. Takhle to prostě funguje i dneska. Šumavský drámo úplně jak od J. Š. Baara. ()

Reklama

Stefi_836 

všechny recenze uživatele

Námět o pašerácích a zámeckých pánech by špatný nebyl, kdyby se to netvářilo jako studiová pohádka typu" když muzikanti šturmovali. " Ze začátku jsou tam dost  zbytečná místa, když učitel předvádí jak umí hrát na housle, takže se to vleče. Pašeráků se tam hemží víc než málo, jen se o nich mluví a kontraband tam vůbec neuvidíte. Akce naprosto žádná. Vše se odehrává jako Hamlet bez Hamleta. No nakonec se napětí trošičku rozjede, když pan pomocník přidá ruku k dílu, ale fakt jenom trošičku. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Pane Bělko, mistře špičkových inscenací, kdepak se vytratila dramatická atmosféra, která by v podobném kousku měla být nezbytná? Zařazení Žofky z Janovic do kategorie dobrodružných filmů je přinejmenším hodně odvážné. Samotný příběh dobrodružné rysy snad i má, zpracování se nese déle spíše v poetickém duchu, než dochází k náhlému dramatickému vyústění spočátku vedlejší linky chytání pašeráků na hranici. Tohle vyústění mi připadalo hodně zkratkovité, zatímco první dny učitelského pomocníka se až příliš dlouho odehrávaly bez kouska napětí. Lze ocenit pěkné kostýmy, taneční skladby smyčcového kvarteta v hospodě, Libušku Šafránkovou nebo i obsazení některých vedlejších rolí, ale příběh měl dle mého názoru rozhodně daleko větší potenciál k vytvoření osobitého dramatického díla. Ten zůstal dost nevyužit. Ostatně Bělkovy tvůrčí vrcholy jako Ohnice nebo Poslední dopis byly v roce 1984 už dávno minulostí, tak nevím, proč jsem v koutku duše čekal od pana režiséra víc, než jen koukatelný průměr. 55% ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama