Reklama

Reklama

Most přes řeku Kwai

  • Velká Británie The Bridge on the River Kwai (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Dokázali obrátit porážku ve vítězství. Ale bylo to skutečně vítězství? ... Říkalo se jí železnice smrti. Té trati, která měla v roce 1943 spojit Bangkok s Rangúnem a umožnit tak Japoncům dokonalé propojení a ovládnutí celého toho obrovského území od Singapuru až po Barmu. Pracovaly a umíraly na ní desetitisíce zajatců i domorodců. Vyčerpávající dřina, podvýživa, tropické klima, malárie, úplavice, beri beri – to vše si vybíralo svou krutou daň… Po celé její délce byly desítky zajateckých táborů. Ten, jemuž velí plukovník Saito, je však ze všech nejdůležitější. Neboť tady má vzniknout most, bez něhož železnice nemůže fungovat. Most, který mu postaví nový kontingent britských zajatců. Saito ovšem netuší, že jejich velitelem, jediným, jehož Angličané jako svého velitele uznávají, je plukovník Nicholson. A plukovník Nicholson má o existenci svých mužů v táboře velmi jasnou představu, která se ovšem značně liší od toho, co od nich očekává Saito… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (465)

Campbell 

všechny recenze uživatele

Společně s Memphis Belle a Oddíl 10 z Nevarone nejlepší válečný film všech dob, tenhle je navíc hodně drsný. Horko, není kam utéct a drsný šéf kempu. Nečekejte přestřelky tohle je pravé peklo války. Hereci jsou neuvěřitelně parádní a hrají naprosto dokonale. Hudba se dnes prakticky stala klasickou hlavně pískací pochod. Co více říci parádní a nezapomenutelný filmový zážitek. ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Bravo, Bravo a ještě jednou Bravo. A přídavek - Bravo. Most přes řeku Kwai, Příliš vzdálený most, Apokalypsa - tak staré válečné filmy a zároveň jedny z nejlepších, jaké kdy byly natočeny. Neuvěřitelně chytlavá hvízdací melodie. Souboj ohodlání a neústupnosti proti aroganci a lhostejnosti. Naposledy - Bravo. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Vyzněním trochu vyměklejší než předloha, ale díky geniální režii a herectví všech zúčastněných tak strhující, že nezbývá než obdivně zatleskat. I přes menší příběhové změny zůstala "myšlenka" zachována a i po padesáti letech působí nesmírně silným dojmem. A o stále bezchybném technickém zpracování ani nemá smysl víc mluvit.. 9/10 ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Skvěle vygradovaný závěr, jinak jde spíše o film neakční až komorní. Skoro bych to označil především za psychologický souboj plukovníka Nicholsona a plukovníka Saita. Jejich vztah se zajímavým způsobem vyvíjí. Jsou to vůbec velice zvláštní postavy. Alec Guiness je přímo úžasný. Scéna, kdy po dlouhé době vyjde z vězení a sotva se drží na nohou, ale snaží se jít důstojně, protože se na něj dívá jeho mužstvo, patří k nezapomenutelným. Oscary za film, režii, scénář, střih, kameru, hudbu a pro Guinesse, nominován byl Sessue Hayakawa, který hrál Saita. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"My si tady jako hrobníci neodpočineme.." ;) Vůbec ne leaný režisér David Lean dokázal převést úžasnou Boulleho předlohu i přes pár zásadních změn do filmové podoby způsobem, z něhož si já osobně zas a znova rád sednu na prdel, a stvořil tak jeden z nejúchvatnějších válečných snímků a rozhodně i jeden z nejlepších vůbec, bez ohledu na žánr.. Leanův oscarový velkofilm, který dává rčení bejt v troubě zcela nový rozměr, vypráví o šílenství války, cti a o principech, co ho však činí atypickým a paradoxně vzdor své epičnosti ozvláštňujícím, je jednak skutečnost, že se nepřidává na tu či onu stranu, ani nestuduje křivdy a utrení z obecného hlediska, ale zaměřuje se na jednotlivce.. A právě tyto psychologické drobnokresby jej zdobí, s tou vztahovou chemií mezi plukovníky Saitem a Nicholsonem výtečných Hayakawy s Guinessem na čele.. ()

Galerie (112)

Zajímavosti (46)

  • Trosky vlaku v závěru filmu byly pro tento účel zakoupeny od indického maharádži. (Kulmon)
  • Dôkaz o tom, že film sa nenatáčal v lokalite, kde stojí skutočný most cez rieku Kwai (pri Kanchanaburi v Thajsku), ale na Srí Lanke, ktorá sa vtedy ešte volala Cejlón - v jednom zo záberov vo filme je vidno taxík, ktorý má na dverách logo a nápis "Colombo Taxi" (Kolombo je hlavné mesto Srí Lanky) - a rozdiel medzi thajským Kanchanaburi, kde je skutočný most cez rieku Kwai a dedinou Kitulgala na Srí Lanke, kde sa film natáčal, je vzdialenosť vyše 6 000 kilometrov. (andykanadan)
  • V rámci děje filmu byl most zhotoven za dva měsíce. Ve skutečnosti ho britská společnost pro filmování budovala na Cejlonu o šest měsíců déle. Byl dlouhý 130 metrů a klenul se 15 metrů nad hladinou. Pracovalo na něm 500 dělníků a 35 slonů. Celkové náklady byly vyčísleny na 85 000 liber (po inflačním přepočtu v roce 2002 asi 1,2 milionů liber). V souladu se scénářem byl pak filmový most zničen během několika vteřin. (Kulmon)

Související novinky

Gallery Spectrum – zábavná i poučná

Gallery Spectrum – zábavná i poučná

02.03.2016

Do prvního roku své činnosti vstoupila jedinečná galerie v centru Prahy. Ta své návštěvníky z domova i zahraničí láká na expozice, které nemají ve střední Evropě obdoby. Lepší místo si nemohla vybrat… (více)

„Koktavý král“ válčí v džungli

„Koktavý král“ válčí v džungli

13.09.2011

Po zaslouženém oscarovém triumfu si Colin Firth může vybírat jen ty nejzajímavější role. A opět se podívá do časů 2. světové války, tentokrát ale ne v týlu, nýbrž v první linii. Zahraje si totiž… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno