poster

Nocturama

  • Francie

    Nocturama

  • Německo

    Nocturama

  • Slovensko

    Nocturama

  • USA

    Paris Is Happening

  • Velká Británie

    Paris Is Happening

Drama / Thriller

Francie / Německo / Belgie, 2016, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • *CARNIFEX*
    ***

    Od úvodu veľmi zvláštny počin, ktorý som vďaka dostatočne "mätúcemu" obsahu nevedel nijak odhadnúť. Priznám sa, že to bola z mojej strany viac menej exkurzia do neznáma, vôbec som netušil do čoho idem, čo v konečnom dôsledku celkom slušne zmiešalo mojimi pocitmi i dojmami. Skutočne podivná atmosféra sprevádza tento film, pričom "Nocturama" zrejme sadne len určitej skupine divákov. Minimum akcie, dialógy spočiatku strohé, neskôr vhodné najmä pre politických intelektuálov. Nakoniec, presne týmto smerom sa samotný dej uberá. Rebelujúca mládež, ako "Nepriatelia štátu". Napriek odlišnému postaveniu v spoločnosti či inteligenčnej úrovni - jeden cieľ, jedna idea. Solídny film ..(17.2.2017)

  • Mishqo
    ***

    70% ... Neviem čo tým chcel autor povedať? Že teroristom môže byť hocikto a nielen islamista? Alebo chcel zobraziť vnútorné myšlienkové pochody jednotlivých aktérov tejto "rebélie"? Alebo chcel jednoducho vyjadriť nespokojnosť mladých naprieč sociálnymi vrstvami so súčasným stavom spoločnosti a spravovania štátu? Nezabudnuteľné to nebolo, ale určite to nejaké pocity vyvolalo.(15.4.2017)

  • J*A*S*M
    ****

    Velká stylovka! Nechal jsem se prostě totálně vtáhnout a pohltit. V současné době výbušné téma, sorry za pun, zpracované až předvádivým způsobem evidentně sebejistým a sebevědomým filmařem. Do hloubky to nejde, což bude řada lidí kritizovat, ale já v tomto případě vůbec nemám potřebu. Mimochodem geneze projektu spadá do doby před událostmi, které to tak moc připomíná, takže žádné zneužívání tragédie k umělecké exhibici. Kulisa mnoha známých pařížských míst pak pro mne ryze osobním bonusem.(3.2.2017)

  • Malarkey
    ***

    Těšil jsem se na velkou stylovku, jak tu někteří tento film označili. Prvních půl hodiny jsem ale pozoroval nezávisle na sobě řadu různých postav, které se nenápadně prochází po Paříži a nevytváří vůbec žádné hodnoty. Po té první půl hodině jsem opravdu měl co dělat, abych se probral z mrákot, protože to, co mělo vytvořit atmosféru, a opravdu to tu řada lidí tak označila, mě v podstatě uvedlo do strašného smutku, protože to nepřineslo nic hodnotného. Následný průběh už byl daleko zajímavější, protože jsem začal chápat to, kam tvůrce vůbec míří a na co v dnešní době naráží. Ono francouzský filmový tvůrce a dnešní imigrační politika trošku jde k sobě a Nocturama na to naráží z jiného, ale opět zajímavého úhlu. Nakonec jsem byl překvapen, kam až tvůrci dokázali zajít, ale že bych z toho musel být vysloveně vydřený, to ani ne. Nezvládli to úvodem, který ve mě měl umocnit lidské pachtění za západním životem, ale přitom mi bylo líto předchozího času, který jsem mohl využít úplně jinak. Nakonec ale OK, jen se připravte na 130 minut, u kterých si nejsem jist, že za tu myšlenku vlastně stojí. Ale když nad tím přemýšlím, tak možná trošku i jo.(26.6.2017)

  • Othello
    ***

    Na úvod je třeba říct, že v Cannes jsou pěkný moče a nyní můžeme k filmu. Dlouhé kamerové jízdy, mlčenlivé postavy, nevyřčené motivace a jen nárazově definované postavy napovídají, že Bonello pracuje se záměrnou odtažitostí, aby vytvořil neuchopitelnou a obecněji aplikovatelnou, bezútěšnou společenskou reflexi. A v určitých aspektech mu to vychází, protože ono odhadování motivací, nemilosrdné chování postav, hermetická klaustrofobie figurínového obchodního centra i problematický policejní zákrok v závěru nepříjemně provokuje a vzbuzuje otázky. Problém však není primárně v tom, že na ně není ochotný odpovídat, a to ani mimo rámec filmu, ale to, že nepochopil, že natáčí čistý thriller a ten, chtě nechtě, má svá pravidla, aby dokázal mít patřičný náraz. Zatímco v mnoha úsecích Nocturama může připomínat Van Santova Elephanta (který je však ve své kategorii "film prostor" někde jinde), tak spíše dojíždí na to samé, co loňská jednozáběrová manýra Victoria, a tedy to, že není schopný nebo ochotný využívat formálních zkratek. Victoria měla ten problém, že prostě musela být jednozáběrová, takže se s tím nedalo moc co dělat, Nocturama se takto rozhodla dobrovolně a proto jakkoli film má veškeré thrillerové propozice (film se odehrává během několika hodin, postavy jsou vytrženy ze svého světa, jednají extrémně a zejména lidsky chybují a nechovají se racionálně, což je vzhledem k situaci ale pochopitelné), odmítá tento žánr přijmout, asi, aby se ve svých očích nedevalvoval. Tím se z něj však často stává nabubřelá nuda s iritujícími protagonisty, kde se není koho a čeho zachytit.(1.8.2017)

  • - Film sa mal pôvodne volať Paris est une fête, čo je parafráza na francúzsky názov románu Ernesta Hemingwaya - Pohyblivý sviatok. Dávať Paríž do názvu, krátko po teroristických útokoch, bolo ale nevhodné, takže názov bol zmenený na poslednú chvíľu, behom postprodukcie. Režisér Bertrand Bonello požiadal austrálskeho speváka, textára, básnika a herca Nicka Cavea o zvolenie použiť jeho výraz, nakoľko ním v roku 2003 pomenoval svoj v poradí dvanásty štúdiový album. (classic)

  • - Kvôli teroristickým útokom nebola Nocturama prijatá na festival v Cannes. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace