poster

Nocturama

  • Francie

    Nocturama

  • Německo

    Nocturama

  • Slovensko

    Nocturama

  • USA

    Paris Is Happening

  • Velká Británie

    Paris Is Happening

Drama / Thriller

Francie / Německo / Belgie, 2016, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Těšil jsem se na velkou stylovku, jak tu někteří tento film označili. Prvních půl hodiny jsem ale pozoroval nezávisle na sobě řadu různých postav, které se nenápadně prochází po Paříži a nevytváří vůbec žádné hodnoty. Po té první půl hodině jsem opravdu měl co dělat, abych se probral z mrákot, protože to, co mělo vytvořit atmosféru, a opravdu to tu řada lidí tak označila, mě v podstatě uvedlo do strašného smutku, protože to nepřineslo nic hodnotného. Následný průběh už byl daleko zajímavější, protože jsem začal chápat to, kam tvůrce vůbec míří a na co v dnešní době naráží. Ono francouzský filmový tvůrce a dnešní imigrační politika trošku jde k sobě a Nocturama na to naráží z jiného, ale opět zajímavého úhlu. Nakonec jsem byl překvapen, kam až tvůrci dokázali zajít, ale že bych z toho musel být vysloveně vydřený, to ani ne. Nezvládli to úvodem, který ve mě měl umocnit lidské pachtění za západním životem, ale přitom mi bylo líto předchozího času, který jsem mohl využít úplně jinak. Nakonec ale OK, jen se připravte na 130 minut, u kterých si nejsem jist, že za tu myšlenku vlastně stojí. Ale když nad tím přemýšlím, tak možná trošku i jo.(26.6.2017)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Od úvodu veľmi zvláštny počin, ktorý som vďaka dostatočne "mätúcemu" obsahu nevedel nijak odhadnúť. Priznám sa, že to bola z mojej strany viac menej exkurzia do neznáma, vôbec som netušil do čoho idem, čo v konečnom dôsledku celkom slušne zmiešalo mojimi pocitmi i dojmami. Skutočne podivná atmosféra sprevádza tento film, pričom "Nocturama" zrejme sadne len určitej skupine divákov. Minimum akcie, dialógy spočiatku strohé, neskôr vhodné najmä pre politických intelektuálov. Nakoniec, presne týmto smerom sa samotný dej uberá. Rebelujúca mládež, ako "Nepriatelia štátu". Napriek odlišnému postaveniu v spoločnosti či inteligenčnej úrovni - jeden cieľ, jedna idea. Solídny film ..(17.2.2017)

  • Snorlax
    ***

    Naprosto fascinující začátek s turbo střihem byl postupně zapomenut ve stále se opakujících schématech. Skoro to vypadá, jsko kdyby první půlhodinu točil někdo jiný, někdo neskonale invenční a schopný vybudovat téměř zázrakem fsntastickou atmosféru. Ta se s přibývajícími minutami postupně vytratí. Velikànská škoda začít točit film, když mám materiál s potenciàlem jen na jeho čtvrtinu. Ovšem dlužno dodat, že půlhodinu naprosto úžasnou, snad ještě nikdy jsem u filmu nebyla tak napjatá.(21.9.2019)

  • kaylin
    ***

    Nepříjemně znepokojivý snímek, který má takovou zajímavou stylizaci, že si chvíli říkáte, jestli to třeba vlastně celé není improvizace. Ale ono se to ve správnou chvíli zlomí a je to docela působivé. Je to film o dnešní době. Bohužel jsem měl pocit, že to neříká nic nového, ale jen ukazuje, co tu můžeme mít. A možná trochu i proč.(27.2.2017)

  • Phietros
    **

    Tohle nejsou teroristi, ale nepřátelé státu! Rikal jsem si dle hodnoceni, ze by bylo skoda Francouze nevidet, ale ve skutecnosti bych o nic neprisel. Prvni pul hodina o nicem a myslel jsem, ze to vypnu! Od prvniho vystrelu se to vsak pohlo a cele dostalo náboj i pointu.. Skupina lidi, co chce pohrozit statu, udela rozruch v ulicich, vyhodí 4 různá místa do vzduchu a ukryje se v obchodním centru, kde zas celá akce končí. Bohuzel bez hloupky, zadneho charisma, ktere by ve me vyvolalo a zarylo se pod kuzi! 40%(14.10.2017)

  • - Kvôli teroristickým útokom nebola Nocturama prijatá na festival v Cannes. (classic)

  • - Film sa mal pôvodne volať Paris est une fête, čo je parafráza na francúzsky názov románu Ernesta Hemingwaya - Pohyblivý sviatok. Dávať Paríž do názvu, krátko po teroristických útokoch, bolo ale nevhodné, takže názov bol zmenený na poslednú chvíľu, behom postprodukcie. Režisér Bertrand Bonello požiadal austrálskeho speváka, textára, básnika a herca Nicka Cavea o zvolenie použiť jeho výraz, nakoľko ním v roku 2003 pomenoval svoj v poradí dvanásty štúdiový album. (classic)

  • - Bertrand Bonello si scénář pro tento film začal vytvářet už v roce 2011, takže se nejedná o přímou reakci na tragické události, které se staly v listopadu 2015 ve Francii. [Zdroj: časopis Cinema 04/2017] (Stoka)