Režie:
Panos CosmatosKamera:
Benjamin LoebHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Nicolas Cage, Andrea Riseborough, Linus Roache, Bill Duke, Richard Brake, Ned Dennehy, Olwen Fouéré, Isaiah C. MorganVOD (4)
Obsahy(1)
Píše se rok 1983. Red Miller (Nicolas Cage – Ghost Rider, Drive Angry) a Mandy Bloom (Andrea Riseborough – Birdman, Souboj pohlaví) jsou dva outsideři, kteří spolu žijí láskyplným a poklidným životem na americkém severozápadu. Když ale jejich útočiště obklopené borovicovými lesy zničí náboženská sekta, v jejímž čele stojí sadistický Jeremiah Sand (Linus Roache – Vikingové, Ve jménu vlasti), Red se vydává na fantasmagorickou cestu lemovanou ohněm a potřísněnou krví. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (350)
Panos Cosmatos vymítá žánrové démony svého dětství (jeho otcem je režisér Ramba II a Cobry) trashovou revenge story přetavenou do mystické psychotropní epopeje. Film zcela splňuje diktát Alejandra Jodorowského "žádám od filmu to, co většina Severoameričanů od psychedelických drog." Nicolas Cage je zde povýšený na roli vizuálního artefaktu v oživlém paintbrushovém výjevu z kapoty náklaďáku. Nicméně výkřiky, že Cage dosáhl maximálního levelu vyšinutosti ve svém herectví jsou dost přestřelené - v tomto ohledu stále drží přední pozici dvojka Ghost Ridera. ()
„The darker the whore, the brighter the flame..“ Koukám, že Rambo přivezl taťkovi z Vietnamu tolik opia a LSD, že zůstalo až doteď. Cosmatos junior servíruje hypnotický trip, který se v půlce z audiovizuálně podmanivé expozice zlomí ve fantasmagorická revenge jatka, co sice občas vypadnou z rytmu, ale svou kouzelně bizarní tvář ani na moment neztratí. Někteří se v ní budou topit, někteří plavat.. Čirá radost z autorova oldschoolového smýšlení, casting dokonalý (i Cage jsem vzal po koupelnové scéně na milost) a mám za to, že Jóhannssonova hudba, bez které si Mandy jen těžko představit, je přesně to, co hrálo ve výtahu Harrymu Angelovi. Varování Ministerstva kultury: Fandové Ouijy a podobných záležitostí nechť se Mandy vyhnou obloukem. Mohl by je sežrat Čedarový goblin.. ()
Zaplať pánbůh nejsem odborník, kterej tomu rozumí. Protože kdyby mi tohle přišlo jako dobrej film, šel bych se dobrovolně reklamovat. Od videomapingu na pražským Signálu se tohle liší jen tím, že můžete dvě hodiny sedět v suchu a ne moknout na Staromáku. Úlet, kterej se doufám už nevrátí. (Vancouver, Kanada) ()
Ufff, jak se k tomuhle postavit? Na jednu stranu obdivuhodné formální sebevědomí, které se musí ocenit. Všechny ty barevné filtry, zvukové deformace a rozmazaný obraz sice působí trochu lacině a v průběhu začínají nudit, ale rozhodně budují dostatečně hutnou atmosféru, aby přebily i zpočátku monotónní tempo a wtf dialogy. Šílení záporáci mi přišli spíše otravní než děsiví a logiku nikdo příliš neřešil, ale o ni tu koneckonců vůbec nešlo - tohle je film o Nicolasi Cageovi, který se prodírá halucinogenním oparem s vlastnoručně vyrobeným palcátem a s úsměvem jemu vlastním masakruje náboženské fanatiky - a tahle poloha nesedí náramně pouze Cageovi, jehož projev nemá chybu, ale i Cosmatosovi, jenž netočí rutině a nahánění panbíčkářů simuluje jako nefalšovanou cestu do pekla, za což má mé plné sympatie. Zatím 70% s tím, že čtvrtou * si šetřím na příště. ()
Přiznám se, že mě to těžce minulo. A to jsem se tak těšil! Druhá polovina je zábavná, i když často nechtěně, a Cage si úlohu šíleného zfetovaného mstitele nepochybně užívá. Málokdy jsou jeho přepálené herecké kreace na místě, sem však nepochybně patří a klobouk dolů před režisérem, že to takhle ukočíroval. Řezničina je krvavá, originální i rozmanitá, ke konci je tedy všechno v pořádku. S čím mám tedy problém? Jednak s úmorným tempem, které je opravdu extrémně pomalé a nekonečné záběry na nic se po chvilce dost omrzí. Hlavním kamenem úrazu je však první půlka, která slouží vlastně jen jako velmi, opravdu velmi zdlouhavý prolog - bez násilí, bez zábavy. Nemálo lidí z projekce odešlo a já se jim nedivím. Kdo si počkal na posunutí příběhu v půlce a následné krvavé lázně, neprohloupil, ale přesto se budu řadit k těm, kterým Mandy k chuti zas tak nepřišla. Škoda. ()
Galerie (25)
Photo © Droits réservés
Zajímavosti (16)
- Jeremiah Sand (Linus Roache) sdílí mnoho podobností se skutečným vůdcem kultu, Charlesem Mansonem. Stejně jako Sand se Manson neprosadil jako hudebník a nesnášel, když někdo kritizoval jeho muzikantství. Sand hovoří o svých obětech jako o prasatech, stejně jako to dělal Manson a jeho následovníci. V obou případech podněcovalo násilí používání psychedelických drog. (HellFire)
- Red (Nicolas Cage) a Mandy (Andrea Riseborough) u večeře sledují film Nightbeast (1982). (HellFire)
- Mandy (Andrea Riseborough) v jedné scéně prozradí, že s Redem (Nicolas Cage) žijí u jezera Crystal Lake, kde se odehrává děj filmu Pátek třináctého (1980). (HellFire)
Reklama