Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Předtím, než inspirovala generace, byla jenom Astrid… Biografické drama přibližuje život a mládí švédské spisovatelky Astrid Lindgrenové, ženy, která dala světu báječné příběhy Pippi Dlouhé punčochy, Emila z Lönnebergy, Dětí z Bullerbynu a mnoho dalších. Je třetí nejpřekládanější světovou autorkou knih pro děti... Jako mladá dívka (Alba August) pracovala v redakci Vimmerby Tidning, kde se zamilovala do šéfredaktora Reinholda Blomberga (Henrik Rafaelsen), který byl od ní o 30 let starší. Otěhotněla a jako svobodná matka se rozhodla porodit dítě v Kodani, kde nemusela sdělit jméno otce. Její syn Lars strávil první roky v dánské pěstounské rodině. Později se Astrid setkala se Sture Lindgrenem (Björn Gustafsson), který se stal jejím manželem… (JOJ Cinema)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (47)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Než se zrodila Astrid Lindgrenová žila, byla ve švédském městečku Vimmerby jedna mladá zprvu copatá dívka Astrid Ericssonová. Osud, jak se z tohoto životopisného snímku  dozvídáme,  ji nachystal dosti nelehký start do dospělosti v podobě těhotenství s ženatým kolegou z místních novin a následného odloučení od porozeného synka, kterého musela nechat u pěstounky v Kodani. To, jak to celé nakonec zvládla, je jistě hodno ocenění a obdivu. Samotný film lze též v zásadě ocenit, protože ten prvopočátek spisovatelské dráhy autorky knih jako Děti z Bullerbynu či Pipi dlouhá punčocha jistě stojí za to vyprávět. Způsob vyprávění je přitom v zásadě klasický: Stará Astrid Lindgrenová si čte různé gratulace od dětských čtenářů svých knih a u toho vzpomíná na své mládí. Různé citace z těchto dopisů pak oživují i další průběh filmu, patrně asi proto, aby divák blíže seznámený s její četbou chápal, jak tyto některé příběhy z jejích knih souvisí s jejím těžkým osobním životem. Mě osobně v tomto směru zaujalo to, že svému synkovi říkala Lase, tedy stejně, jak se jmenuje jedna z klučičích postav již zmiňovaných Dětí z Bullerbynu. Každopádně se mi snímek celkově poměrně líbil a díky němu mi je tato věhlasná autorka dětských knih hned bližší. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Zklamání. Na první dobrou bych řekl, že Astrid Lindgrenová je zajímavá postava, která si zaslouží životopisný film a vlastně jsem se tu dozvěděl akorát to, že když se jí narodil syn, tak že to měla v hlavě pomotaný a chvíli trvalo, než si zvykla na to, že je matka. Skoro bych řekl, že to je takový vzorový feministický námět ze života Astrid Lindgrenové, ale prakticky to bylo dost o ničem. ()

Reklama

_Berunka_ 

všechny recenze uživatele

Ač komentáře často nepíšu, tady mám chuť. Film jsem si pustila v rámci předplatného na Voyo a neměla jsem od něj žádná očekávání. Jen jsem se chtěla dozvědět něco víc o Astrid Lindgrenové, protože toho o ní vlastně moc nevím, navzdory tomu že jsem z její tvorby měla pocit, že to musí být výjimečná žena. A ano. Vůbec jsem netušila, co všechno si prožila, jakou bolest při opouštění syna musela prožívat a jak ji tohle všechno ovlivnilo v její tvorbě. Hezky to ve filmu zaznívá, jak si přes vyprávění a svět fantazie postupně získávala důvěru svého syna a jak ji tato těžká a hodně raná zkouška ovlivnila v celém jejím životě. Já moc děkuju za tento film, který ve mně, coby už mámě dvou dětí, vyvolal spoustu emocí a jsem moc ráda, že jsem si skrze její příběh mohla zase uvědomit spoustu věcí a naplnit se vděčností. ()

filipvrbik 

všechny recenze uživatele

Docela síla, člověk by po vzoru většiny životopisných filmů čekal něco ve stylu- napsala Pippi Dlouhou Punčochu a vydalo se jí 20mil. knížek a žila šťastně až do smrti, a ehle ono je to ještě před slavnou kariérou a je to tak seversky chladné až těžce depresivní, že to fakt stojí za to. Začátek sice trochu nuda, na druhou stranu film se snaží být nepředvídatelný a hlavně se zaměřuje na vztah k jejímu synovi Lassemu, který ji prvně jako matku odmítá...Moc silný film...90% ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Všednodenní neznamená nezajímavé. Rozhodující fází při vzestupu feminismu je právě meziválečné období. Tady je tento pohyb sledován na individuálním osudu jakoby nenápadné a tuctově průměrné ženy, ve skutečnosti silné osobnosti švédské i světové literatury - dětské? Cožpak ale děti nejsou lidé? Film nepostrádá skandinávskou nápaditost v uchopení námětu, propracovanosti scénáře a důslednosti v sledování tématu. Je to ta kapička diamantu na dně, oč nenápadnější, o to pozoruhodnější. Dalo by se také českýma očima říci, že čapkovsky nápadité. ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama