Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Mark O'Brien, Ayden Mayeri, Wallace Shawn, Amir Talai (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Nicole (Scarlett Johansson) a Charlie (Adam Driver) sú manželmi stojacimi pred rozvodom, ktorý na začiatku obaja nechcú riešiť právnou cestou. Majú syna, o ktorého sa striedavo starajú po odsťahovaní Nicole k mame v Los Angeles. Neskôr sa Nicole rozhodne využiť právnu pomoc pri rozhodovaní o opatrovníctve syna. Trpký príbeh je zrkadlom osobnej skúsenosti režiséra, ktorý si prešiel rozvodovým konaním na vlastnej koži a scenáristicky obohatil snímok dialógmi zo života bez príkras a bez servítky. (Biopler)
(více)Videa (3)
Recenze (454)
V mnoha ohledech mě to překvapilo. Čekal jsem realistický, minimalistický počin (ano, i přes historii Baumbacha), variaci na Bergmanovy Scény z manželského života. Ale tohle se nebojí silně stylizovaných scén (komediálních, melodramatických) a některé postavy jsou otevřeně karikované (právníci, rodina manželky, sociální pracovnice). Rozhodně ale jednoduchý a v jednoduchosti krásný film."Pro každého" se obvykle bere jako sprosté slovní spojení, ale tohle je opravdu zážitek, který si neumím představit, že by se někomu nelíbil. A pokud, tak právě jen proto, jak bezproblémový a bezpečný film to je. Což mi někdy vadí. Ale někdy ne. 4 a 1/2 ()
Nej Netflix film? Ne moc těžký úkol ale ano. Scorseseho Irčanovi minimálně u mně vládnutí Netflix žebříčku nevydrželo, protože mu Baumbach vytřel karty z rukávu vlastně jednoduchým filmem, který má však dva srdcaře v hlavních rolích, který předvádějí parádní výkony ve filmu, který sice nějak neboří pravidla žánru a není kdovíjak originální a většina postav je klišoidní jak to jde, ve finále to ale k spokojenosti kvůli parádním záběrům, Newmanově klasicky dokonalé hudbe a několika perfektně scénáristicky i herecky vyhroceným scénám stačí. Johansson je super ale hraje tu spíše nesympatickou postavu, to samé se ale nedá říct o Driverovi, který je prostě boží a společně s Phoenixem a DiCapriem předvadí dost možná nejlepší herecý výkon roku a v Driverově kariéře jde fakt dost možná o výkon nejlepší. Pořád to nestačí na plnou palbu, protože to z již zmíněných principů nejde, rozhodně jsem ale více než spokojen..... ()
Remake Kramerová vs. Kramer? Film hodnotím skôr pozitívne, než negatívne a to predovšetkým najmä vďaka Adamovi Driverovi (ktorý ovláda jeden z najrealistickejších plačov spomedzi všetkých hollywoodskych hercov) a Scarlett Johansson. Naopak, u Laury Dern, hoci ju mám svojím spôsobom rád, nerozumiem, za čo získala Oscara. Ja by som ju ani len nenominoval, nieto ešte aby som jej za rolu rozvodnej advokátky dal sošku (o dosť lepší mi v podobnej úlohe pripadal Ray Liotta, ktorý bol fakt výborný, rovnako tak ostatne ako Alan Alda). Veľká škoda, že film neobsahuje také dojemné, nežné a citlivé scény, ako je čítanie listu a zaväzovanie šnúrok. Namiesto toho ponúka dlhé scény, ktoré sú fajn, ale nejako extra ma nestrhli. Hlavné postavy fakt kvalitne napísané, ale to je asi tak všetko. Za mňa priemer. ()
S komentárom k Marriage Story som chcel počkať, kým si pozriem všetky minuloročné oscarovky dvakrát. Ešte mi zostáva zopakovať Once Upon a Time in Hollywood a Malé ženy - dve mne najmilšie, ale už to asi môžem napísať: Film roku. Neplakal som pri tom. Baumbach to odo mňa nechcel. Celý čas si drží odstup, a aj keď sa to tam emóciami len tak hemží, na konci vás nepohltí. Nie, pretože toto nie je váš príbeh. Ste iba divák na súde. Nemusíte si to s nimi pretrpieť, len nezaujato pozorovať, nehodnotiť kto má pravdu. Sú to cudzie problémy. Skvostne napísané, úchvatne zahrané. To je to samý Scorsese a Mendes a človek si takmer nevšimne, že nám tu rastie nový Mike Nichols. ()
Před půlnocí je lepší. Přesto velmi dobře natočené a skvěle zahrané drama o rozpadu vztahu, který ukazuje úpadek rodinných hodnot v dnešní době. Ve finále jsem měl pocit, že rozvod je vlastně v pořádku, život jde dál a všichni zúčastnění tím něco získali, ať už poučení nebo dvojí halloween. A to z morálního hlediska není dobře. Protože ve finále prohráli všichni. ()
Galerie (135)
Zajímavosti (12)
- Když se na Halloween převleče Nicole (Scarlett Johansson) za Davida Bowieho, splete si Charlie (Adam Driver) její outfit se zpěvákovou érou „Station to Station“. Nicole jej opraví, že se jedná o éru „Let's Dance“. Nikdo z nich však nemá pravdu. Nicole má na sobě Davidův kostým ze „Serious Moonlight Tour“ z roku 1983. V textu samotné písničky „Let's Dance“ (1983) se však výraz „Serious Moonlight“ objevuje. (TammiLargo)
- Charlie (Adam Driver) nosí hodinky Rolex Oyster Perpetual 39. (Liqid)
- Když režisér Noah Baumbach oslovil Scarlett Johansson, procházela si herečka zrovna druhým rozvodem. (TammiLargo)
Reklama