Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Ambiciózní Joe Wright mě poslední roky solidně zklamává. Chlapík je docela puntičkář, který rád experimentuje, jenže tím, že leccos podřizuje formální stránce a že kdejakou příležitost využívá k dynamičtějšímu ozvláštnění děje, může někoho otrávit. Mnoho sterilního a prázdného zůstalo po Anně Karenině i Nejtemnější hodině. I tady měl před kamerou spoustu talentu, ovšem výsledek je chaotický a (zbytečně) ambiciózní. Nespolehlivá hlavní hrdinka a vražda v protějším domě. Psycholožka Amy Adams se totiž bojí opustit domov, přitom přijímat návštěvy ve své „bezpečné zóně“ dokáže. Třeba novou sousedku Julianne Moore, která najednou mizí a hlavní postava přestává důvěřovat své vlastní pomíchané mysli. Potěší paranoidní atmosféra umocněná kulisami obřího domu, méně pak nevyužití herci ve vedlejších rolích. Každopádně je cosi špatně, když po půl hodině sám sebe nachytám, že dění na plátně moc nevnímám. ()
Amy Adams mám veľmi rád, ale v tomto filme mi išla neuveriteľne na nervy, aj keď v konečnom dôsledku to bola snáď jediná pozitívna postava celého príbehu. Na začiatku mi to pripomenulo Disturbiu, ale napokon sa z toho vykľula výrazne paranoidnejšia záležitosť, ktorá bola na môj vkus až príliš prekombinovaná a neustále tlačenie na pílu tomu vôbec nepomohlo. A pritom, samotný scenár nebol vôbec na zahodenie, ale tá hororová atmosféra tomu proste podrážala nohy. A keď som sa tak nad tým celým zamýšľal, tak logika tu tiež miestami úplne absentovala. Dialógy to tiež akosi nezachránili, ani pofidérne postavy. Nuž, tento štýl mi proste nesadol... 2* ()
Amy Adams mám po hereckej stránke rád, vie sa dobre predať v dramatických polohách. Ponuro komorný príbeh nie je zrovna úplne "pôvabne" dokonalý ale čo to dokáže zamávať s pocitmi diváka. Miestami to podá také slušné psycho utápanej mysle ako z rangu od majstra Hitchcocka. /60%/ ()
Okno do dwora ryloudit. Mě se nelíbilo ani samotné "kultovní" hitchcovské povyražení, a pořád se ještě chystám na Disturbia, ale slibuju, že se minimálně do konce roka, na to vrhnu. Jenže to by nebyl Kurvfix, aby se nám, mastným flekům na botě, neobtěžoval sesmolit sriller, ve stejném rozpoložení jako Dívka v autobuse, či něco takového. Já veřejnou dopravou moc nejezdím, takový exoty, co dokážete v hromadné dopravě potkat. Ženské, co silně šplouchá na věšák, si po večerech, kdy do sebe zalije celý sud červeného vína, kouká na stejné výplachy, jako každý z nás asociálů, teda pardon filmových fanoušků, si taky jednou v týdnu, občas podráždí, doktorskou berlí kundu, se její mastný vlásek připlete do kriminální potyčky, s vrahem od vedle. Jako, na jejím místě se vůbec nedivim, že se bojí o svůj zbytečný život, když se jí tak snadno dá dostat do baráku, páč ten předražený zámečník teprve dodělal první měsíc na učňáku. Někdy jí solidně kope do karborátoru, a pilule co tak rádá snídá s ovocnýma vločkama, začnou dost učinkovat, a divák těžce zpozná, co je realita, a co halušky šáhlý milfky. Dost si to pak pohrává s divákovou inteligencí, a typ jako já, co má problém se soustředit na něco jiného než na porno s lišákama, mi to dělalo dost techle v makovnici. Ale už to není tak špatné, porucha se zlepšuje, baže na to beru prášky, a doufám že někdy nastane chvíle, kdy to zapiju alkoholem, a já se už ráno nevzbudím. Protože dost často se mi stává, že zaspím klidně i deset budíků najednou.. ()
// Mám strašně rád Okno do dvora. Nejoblíbenější Hitchcock vůbec. O to víc mě mrzí/sere, že místo jednoduchého konceptu, který pořád nabízel kupu skvělých zvratů, se pro tuhle přiznanou kopii rozhodl Joe Wright zápletku tak strašně překombinovat, že by mu ji záviděly i leckteré současné soap opery. Což o to, natočený je to famózně, kompozice, hra s barvami, dokonce i přechody mezi realitou a fikcí tady působí jako od Finchera, ale k čemu to je, když je scénář natolik jednoduchoučký, že tam postavy v jednu chvíli groteskně kloužou po kaluži krve? K čemu to je, když rozuzlení uhodnete po deseti minutách? K čemu to je, když pravděpodobně nejemotivnější scéna filmu nemá žádný skutečný dopad, protože nijak nevybočuje z té řady dalších otravných zvratů, jenž ten film vůbec nepotřeboval k tomu, aby byl dobrý? K čemu to sakra je? Nevim, ale tohle prostě nebylo dobrý. Na závěr jen řeknu, že když už se někdo snaží skládat poctu Hitchcockovi, měl by si brát příklad z Disturbie. Tam to fungovalo, protože se to pořád do velké míry snažilo o něco vlastního. Žena v okně toho řeší hrozně moc, ale v podstatě se nesnaží vůbec o nic. A mě už to vlastně ani nefascinuje, jen nudí. 5/10 ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
Reklama