Reklama

Reklama

Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Recenze (449)

Lima 

všechny recenze uživatele

70 minut divácky protrpěných, doslova protrpěných, se vším negativním, co tohle slovo přináší. A přitom to začalo tak slibně, první tříčtvrtěhodina se mi líbila dost, nepostrádá tajemství, Peele si tam vystačí s málem, šikovně pracuje s náznaky. Ale pak Lupita v červeném otevře hubu, začne sípat jak tuberák, právě propuštěný po operaci z ORL a VŠECHNO dobré JDE DO PRDELE!! Před 56 lety nás Hitchcock napadl s ptáky a bylo to fajn. Dnes na nás podnikají invazi Peelovy figurky v červeném pyžamu, pitvoří se u toho jak Pepa Náhlovský a má to být strašidelné. Nic tu nedává smysl, všechno se hraje jen na efekt a to hraní je jak s amatéry z oblastního přeboru. Jedno je jisté – kdyby za zády neměl Peele předchozí finanční sukces a dnes tak všemocný, politicky korektní black empowerement, tak ho po předprojekci tohoto dílka studioví pohlaváří pošlou do hajzlu a už si ani neškrtne. Nevím, na co si Peele hraje, ale pro mne je jeho film dokladem velké autorské sebestřednosti, toho, čemu kritik Andrej Stankovič říkal "geniálničení". Neomylný tvůrce hrne do díla, co se mu v hlavě zrodí, nechť divák žasne. Nedává to smysl? Pak je to určitě podobenství. Nudí to? Určitě v tom bude nějaké poselství. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele bohužel vypustil víc králíků, než jich stačil pochytat. Nevím, jestli to někdo psal tady, nebo jinde, ale taky mi tenhle film připomíná shyamalanovskou snahu o hutný hororový příběh se společenským přesahem a spoustou nápadů. Jenže logika hapruje, s velkými myšlenkami tlačí autor příliš na pilu a tak se po zhlédnutí filmu přistihnete, že přemýšlíte, jestli je to válka černých proti bílým, utlačovaných proti privilegovaným, nebo všech proti všem. Na druhé straně vraždění jsem si užil a v mnoha ohledech Peele prokládá tento svůj horor srandou, což je oživující. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Když chce být zjevně rasistický negr děsně kůl a rádoby originální, začne si hrát na Cunta a Lynče, ovšem nemá na to ani pigment, ani talent. Výsledkem je v několika málo detailech sice působivá, avšak debilní a nudná slátanina o tom, že i negroameričané mají své Je, kteří se je za mongoloidně nedotaženého, sociálně – mentorského pouťového filozofování snaží zrušit a nahradit. Nicméně každé zboží má očividně i uchoslyšně svého kupce, tudíž i zde se najde pár čokoládových drogových dýlerů a partička nematuritními manuálními obory nekompromisně vzdělaných intelektuálů, kteří tu gigantickou hloubku müsli a ty tolik přesofistikované tumory s blahoslaveným poslintáváním docení. A navíc k té sračkovité prudě přeci tak pěkně hrajou! ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Je možné, aby tohle zplodil autor brilantního Get Out?! V žádné rovině nefungující pokus o horor s nějakým (snad filozofickým?!) přesahem, který je sice technicky hollywoodskou špičkou, ale obsahově je k smíchu a k nevíře. Scény, které mají děsit, jsou rozpačité až směšné; dialogy, které chtějí být hláškovitě cool, jsou nepřirozené a hloupé. V odhalení tajemství příběhu cítit pokus o zajímavé existenční podhoubí, ze kterého se ale taky vyklube WTF nesmyslem. Jakoby se zde mělo hrát na sofistikované housle Shyamalanovi ranní originality či námětové osobitosti Stephena Kinga, ale talent vystačil pouze na dětské ukulele s polovinou strun. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tři čtvrtiny stopáže jsem měl z druhého filmu Jordana Peela "plnější" hororový zážitek než z jeho prvotiny Get Out. Mát to špičkové řemeslo, skvělý námět, výborné herecké výkony v čele s Lupitou Nyongo a rovněž lépe začleněné humorné vložky, které tentokrát vůbec neruší. My sahali po nadšené pětihvězdě, zvlášť když i ten sociální přesah o jakési vzpouře těch přehlížených a méně šťastných z nás je navýsost aktuální. Bohužel ke konci film vyjede z tratě. To závěrečné mytologické vysvětlování tam buď nemělo být vůbec (tak, aby dvojníci fungovali v ryze alegorické rovině), anebo mělo být neprůstřelnější, protože v téhle podobě akorát tak vybízí k vrtání se v různých praktických detailech fungování dvojnického světa, což je cesta do pekel. A úplně poslední zvrat to ještě víc zamotává. Bezprostředně po projekci si nejsem jistý, jestli jím snímek ze své smysluplnosti náhodou dost neztratil. Zároveň se ale těším, až si film někdy v budoucnu pustím podruhé, a budu se znalostí jeho vypointování sledovat, jestli smysl dává, nebo ne. Každopádně na "pitvání" My poskytují materiálu fakt dost, takže nějakou chvíli mi v hlavě určitě vydrží. A to se cení. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (16)

  • Pro hlas dvojnice Red se Lupita Nyong'o inspirovala hlasem Roberta F. Kennedyho Jr., který trpí spastickou dysfonií. (hansel97)
  • Píseň, která se rozezní v čase 1:41:42, je směsicí klasické hudby s názvem „Pas De Deux“ od ruského skladatele Petra Iljičiče Čajkovskijho a rapové skladby „I Got 5 on It“ od rapového dua Luniz. (Mahriz)
  • Jméno nejmladšího člena rodiny Jasona (Evan Alex) je odkazem na jiného Jasona, zabijáka Jasona Voorheese ze série Pátek třináctého, který také nosil masku. (NiWi)

Reklama

Reklama