poster

Our House

Drama / Horor / Thriller

Kanada / Německo / USA, 2018, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JohnCZ
    ***

    Our House je vcelku klasické hororové drama, jehož námět se točí okolo vyrovnávání se ze ztrátou. Nic, co by tu už 100x nebylo, ale stejně mě tenhle typ hororu pokaždé baví, obzvlášť pokud má sympatické postavy jako tady. Body k dobru přičítám za absenci laciných lekaček. Tvůrci tady atmosféru plíživě budují, nikoli vynucují hlasitostí. Horor to v pravém smyslu ovšem příliš není. Divák sice napnutý je a děj vzbuzuje zvědavost, ale děsit nedokáže. Námět měl určitě také větší potenciál. Navzdory vědecké povaze hlavního hrdiny a jeho experimentu je nakonec trochu škoda, že scénář zůstal u neinovativní přímočaré light duchařiny.(27.11.2020)

  • kingik
    ***

    Převratný studentský vynález hraje významného prostředníka v navázání spojení se světem mrtvých. "Mrtvo" je příznačnou symbolikou pro celý tenhle film. Pokud nejste mrtví na spodek, Nicola Peltz vám protáhne spodky. Jen klid, její přítomnost ve filmu není nikterak častá, dohromady je na scéně přibližně čtvrt hodiny, i tak je její obsazení dobrým tahem a hlavně lákadlem. Ústředního mladého vynálezce ztvárnil Thomas Mann, kterému do zajímavého herce pořád chybí notný kus. Spláchne ho i malá holka, považte debutantka, Kate Moyer. Největším prohřeškem filmu je jeho prohýřený potenciál, směšné trikové efekty a utahanost. Žádný div, autorem scénáře je Nathan Parker. Viděl jsem z jeho péra dva předchozí filmy a byly také naprosto bez tempa a dynamiky. Je otázkou, zda měl v úmyslu předložit horor. Hororová část je průměrná a nezajímavá, dokonce i žádná úmrtí se nekonají, jen rodiče (mimo záběr) mladíka v úvodu tragicky zemřou. Zajímavější se jevily naznačené spekulace o posmrtném životě, na něž navazovala posedlost komunikovat se zesnulými blízkými osobami, ovšem Anthony Scott Burns to celkem zazdil, takže se v podstatě divák ani nedozví, kdo to děsí živé v jejich domě. A celé je to ukončeno v duchu béčkových závěrů, kdy je zaděláno na pokračování. Film se alespoň neobtěžuje dopracovat se formou flashbacků k tomu, jak to bylo s osudy předchozích nájemníků domu, což by se z logiky věci nejspíše udělat mělo, když už se o nich hovořilo. Potenciál se vytěžit nepodařilo. Než se něco (hororového) začne dít, trvá to nejméně polovinu filmu. A finální část prostě příliš zajímavá není, ale má největší spád. Pohled na duchařskou tématiku ovšem nebyl tolik ohraný, určitě se nedá napsat, že bych se jen u filmu po celou dobu nudil, i tak si rozhodně nevybavím žádnou silnou scénu, pro kterou bych chtěl film vidět opakovaně. (Ne)žádoucí vyvolání mrtvých v levném produkčním kabátku se dalo v živém stavu prestát až do konce. A dodávám, že Michael Keaton svého času ve spřízněném snímku "Hlas smrti" stíral hranice mezi čirou posedlostí a racionálním uvažováním nad posmrtnými úkazy mnohem působivěji. 6/10(13.6.2020)

  • *CARNIFEX*
    **

    Jedna z tých, absolútne nevýrazných “ducharín”, ktorá nedokáže ponúknuť nič, čo by fanúšika horor žánru potešilo natoľko, aby si povedal: “tak toto stálo zato”. Ja skutočne nevidím dôvod, hnať raiting filmu nahor len preto, že je pekne natočený, respektíve že v ňom účinkuje znesiteľná, herecká osádka. Snímok by mohol, respektíve mal splniť nejaké očakávania, aby nebol pre diváka vyslovenou stratou času. Samozrejme, ja chápem, že nie každý môže naplniť všetky túžby, no “IFC Midnight” je spoločnosť vo filmovej brandži, ktorá skutočne len zriedka kedy ponúkne niečo, čo následne nebude vnímané ako “pasová výroba”. No a presne taký je “Our House”. Teda produkt z mnoha “tisíc” bez emócie, charizmy, či duše. P.S.: Malá rada na záver. Skočiť 70 minút nebude na škodu, lebo tých zvyšných 20, aspoň mierne zhojí rany, ktoré tento snímok vďaka nude napáchal. “A nemáte začo ... “(28.7.2018)

  • JASON_X
    ***

    Průměrná, nenáročná duchařina na jedno použití, ne špatná, ale žádnou velkou originalitu nečekejte. Po večeři před usnutím dostačující materiál, ale vracet se k němu už nikdy nehodlám. Hned v úvodních titulcích mě zaujala věta "Based on the movie...", myslím že tenhle titulek jsem ještě ve filmu neviděl, škoda že předloha je zdá se nedostupná. Malým plusem jsou vcelku sympatičtí herci (krom jedné barbínovité slečny) včetně jedné malé holky, mínusem pak poněkud málo záživný a nenápaditý děj. Ale mám fantastiku rád, takže slabá třetí.(15.6.2019)

  • Marceloo
    ***

    Po smrti svojich rodičov sa Ethan (Thomas Mann) snaží na svoj smútok zabudnúť pomocou práce na svojom vynáleze. Ten svojou aktivitou prekvapivo privedie naspäť duchov zosnulých rodičov. Tí ale nie sú jedinými, ktorí sa v dome prebudili, a siroty sa preto ocitnú v obrovskom nebezpečenstve. - Pán režisér už vo svojom segmente v antológii Holidays ukázal, že v sebe má talent, a tu to potvrdzuje. Priebeh je síce značne pomalý a slabší, ale keďže má k dispozícii velmi sympatické postavy, o ktoré sa po ich osude divák zaujíma, dá sa to tempo prežiť. V závere naviac začne vznikať pôsobivá atmosféra a finále to výrazne oživí, takže nakoniec mi nevadil ani happy end, ktorý v hororoch nemusím. Duchovia nevyzerajú zle, aj keď sú digitálni, ale v tej rovine elektromagnetických pokusov mi ich výzor vyhovoval. Páčila sa mi aj hudba a zábery kamery na mestečko a som zvedavý, ako dopadne režisérov ďalší horor. + herec z Amityville: The Awakening + herec z A Christmas Horror Story + herečka z Lizzie Borden: The Fall River Chronicles a From a House on Willow Street + herečka z It + herec z Lizzie Borden: The Fall River Chronicles(28.7.2018)