Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Americký režisér a producent Joseph L Mankiewicz je u nás známý především díky velkofilmu Kleopatra (FP 16/68). Na vrcholu své kariéry byl v letech 1949 50, kdy obdržel Oscary za režii a scénář filmu Dopis třem manželkám (1949) a o rok později za režii dramatu z divadelního prostředí Vše o Evě. V příběhu ambiciózní dívky, která se stane během jediné sezóny hereckou hvězdou, režisér poodhaluje mnohé ze zákulisí uměleckého života v New Yorku, v němž přinejmenším stejnou roli jako talent hrají intriky a bezohledná touha po slávě. Tak trochu v rozporu s názvem filmu je hlavní hrdinkou filmu stárnoucí hvězda Margo. Ta se stane obětí dravé Evy a musí jí uvolnit své místo na diváckém výsluní. Skvělý herecký výkon Bette Davisové můžeme i s odstupem let hodnotit jako hlavní devizu filmu, ve své době oceněného šesti Oscary )nejlepší film, režie, scénář, kostýmy, vedlejší mužská role George Sanders, zvuk). v titulní roli se objevila Anne Baxterová a v epizodní roli přihlouplé dívenky, toužící po kariéře, Marilyn Monroeová. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (146)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Joseph L. Mankiewicz .. Rozmázlá divadelní star satira na téma ženských potvor. Moc dlouhé, tím zbytečně rozředěné, přesto stále výborné i napínavé. Herecké výkony svůj lesk neztratí ani po letech, ale těch dialogů je pro děj a jeho pochopení snad až nadbytečně. Vše o Phoebe, vše o Evě, vše o těch prolhaných manipulátorkách. ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Film, který stojí na skvělých hercích a výborném, i když předvídatelném scénáři. Ale možná je to záměr, protože jsem byl napnutý, jestli je to opravdu tak, jak si myslím, že to je. Bylo. A právě proto si myslím, že je Vše o Evě velice dobré drama na jedno podívání, které Vás sice bude celou dobu bavit, ale po skončení na ně zapomenete. Zaslouží si hezkých 70%. ()

Reklama

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert a výborný scénář, který má i po té spoustě let co říct a bez nadsázky myslím, že se toho v tomhle směru v showbusinessu moc nezměnilo. Cynismus, závist, podrazy, intriky, podlézání, to všechno bylo je a bude součástí továrny na sny, protože to je v lidech a ne v době. Bohužel ale jak tu už napsali jiní, režie je hodně divadelní a film obsahuje několik hluchých míst, které jej oddělují o absolutní špičky. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Nabízí se srovnání se Sunset Boulevardem. Stejný rok, dvě mrazivé satiry s podobným tématem, dva vrcholy dvou velkých režisérů a oscarový souboj mezi nimi. Nedovolil bych si přímo říct, že Eva ho vyhrála nezaslouženě, ale v mých očích za Wilderovým majstrštykem přece jen zaostává. Možná je to tím, že k filmu a jeho zašlým hvězdám mám vřelejší vztah než k divadelníkům, kteří nehrají, ale "táhnou Thespidovu káru". :o) Ale je to i v jiných věcech - proč bychom třeba měi věřit, že je hlavní hrdinka tak fantastická herečka, když ji vlastně nikdy nevidíme přímo v roli? Jen proto, že ji hrála fantastická herečka Bette Davisová? Víc mi ale vadí jiná dramaturgická nedůslednost - Davisová není zdaleka jediná, kdo o intrikaření Anne Baxterové ví. Není v tom sama, nemusí nikomu nic vysvětlovat, všichni kolem chápou, o co jde. Tím Mankiewicz-scénárista nastražil past na Mankiewicze-režiséra, protože když se vzdal modelu "sama proti všem", připravil se o část dramatického potenciálu a nepříjemně mnoho scén pak zinscenoval jen jako akceprostou konverzaci, kde se vždycky tři čtyři postavy sejdou a unisono pláčou nad rozlitým mlékem. 70% ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Světská sláva polní tráva, ale říkejte to někomu, kdo je pro vysněné sousto té šťavnaté pastvy ochotný jít přes mrtvoly i zjištění, že si své místo na slunné pastvině bude muset uhájit před dalšími trávychtivými uzurpátory, kteří hodlají vzdor tomu, že se jedná o typický pokrm býložravců, bojovat se zuřivostí šelem. Věčný příběh o pokušení, slávě a deziluzích v některých pasážích mírně umrtvuje ne vždy výrazná režie, ale jedovatě vtipný scénář a skvělí herci jsou natolik znamenitou živou vodou, že jsem na to prakticky hned zapomněla. Zejména Bette Davisová vydechuje krásu, talent a osobitost tak samozřejmě jako jiní lidé oxid uhličitý a nutí mě ke svým obvyklým steskům, kdy u filmů staršího data opakovaně trousím vzdechy "proč se takoví chlapi už nerodí," přidat i kajícnou obměnu této věty s ženským elementem. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (24)

Reklama

Reklama