• Big Bear
    ***

    Myšlenku jsem pochopil, ale bylo to takové těžkopádné a ne moc dobře stravitelné. Nepomohla tomu ani nasazená celá plejáda tehdy oblíbených herců. Snad to měla být jakási pocta paní Šejbalové, nevím. Co mne zaujalo byl fakt, že se film musel evidentně natáčet i v NSR a to už u nás Husák začal normalizovat vše, co bylo nenormalizované. Také mi neuniklo, že taxikář Satoranský nechal stařenku pomalu vylézt z Volhy samotnou zatímco jí na Ruzyni vyndaval u odletové haly zavazadla z kufru. Oproti tomu německý taxikář už v NSR paní Šejbalové nejprve otevřel galantně dveře a pak šel pro zavazadla... Tenhle film stačí vidět jen jednou. * * *(29.5.2014)

  • LiVentura
    ****

    Skvělá národní umělkyně paní Šejbalová.(30.1.2010)

  • sportovec
    ***

    Dělají-li dva totéž, není to totéž; praví to alespoň starobyla antická maxima. Zdá se, že to platí i pro tento film, jehož režisér Václav Matějka se v osmdesátých letech "proslavil" filmy, které jakoby předjímaly filmový polistopadový umělecký úhor. Z poměrně kvalitní a inspirativní prózy Valji Stýblové vznikl prvoplánově propagandistický film poslední fáze agresívního období "tvrdé" normalizace. Obligátní traktát o tom, jak je to krásné, vnímáme-li svět černobíle, o panensky čistých občanech rajského komunistického Československa a jejich hanbou a špínou pokrytých oponentech, tu pojednává stylem vztažitelným a srovnatelným s obdobnými výtvory Karla Steklého HROCH) přináš očekávatelný prvoplánový děk Bylo zřejmé, že scénárista neměl o čem psáf, režisér co režírovat a herci zase co a hlavně koho hrát ; nemilosrdná americká zvyklost byla na naší půdě přetavena do budovatelského tyglíku bez chuti, barvy i zápachu. Divák i postavy díla se přesvědčily, že poctivá filmová práce je nenahraditelná. A že mrhat i šetřit filmovým materiálem nemusí za všech okolností znamenat kvalitu. V tomto případě jde o poznání zvláště nepříjemné a politováníhodné.(15.3.2008)

  • Bart
    ***

    ...nebo-li sólo pro Jiřinu Šejbalovou. Sekundovali naši přední herci v čele s Danou Medřickou, Josefem Větrovcem, Věrou Galatíkovou nebo Marií Rosůlkovou. Právě tito herci se příliš nehodili do velkolepých dekorací moderních bytů a barů, které by v té době u nás asi těžko pohledal. To, že byl tento film nasnímán na velmi kvalitní širokoúhlý barevný materiál, svědčí o vysoko mířících ambicích režiséra a produkčního. Díky širokoúhlému materiálu, moderním dekoracím a zahraničním exteriérům působil film zdánlivě jako snímek moderní západní produkce. V titulkách byl dokonce uveden vedoucí výroby jako "produkce", což také nebylo pro české filmy té doby obvyklé. Že by příprava pro export? Nicméně slibný námět nebyl proměněn v pětihvězdičkový film. Všichni vynikající herci v čele s Jiřinou Šejbalovou neměli co hrát a odříkávali nevěrodné dialogy. Film je celkově velmi povrchní a schématický. Velká škoda vyplýtvaného námětu podle románu Valji Stýblové.(22.4.2007)

  • pipapa
    *

    Depresivní a značně oploštělé kino. Kdyby ta dáma, jak se hezky česky řekne, seděla na pr...., tak by nemusela čelit více či méně oprávněným výpadům proti své, asi né úplně nevinné, osobě. Ale kdyby zase všechny ty dámy (a všichni ti pánové) seděly na svých zadcích, ubylo by jedno téma pro literaturu i film... A co ten otevřený konec? Jak si s tím vším paní Maruška poradila? Já bych plesala radostí, že mi proradná dcera zanechala obrovskou vilu, hodila bych se do gala, pozvala mužskou omladinu a zpívala si: "Nemám ráda černé pátky, nemám ráda splín, život máme stejně krátký, mele nás jak mlýn, nemám ráda smutné pátky, pověry jsou kroky zpátky, jsem raděj´ veselá, mně to nic nedělá, hej, HEJ! https://www.youtube.com/watch?v=s7kx1FtK9zc(11.6.2018)

  • - Hlavní představitelka Jiřina Šejbalová získala za svůj herecký výkon Cenu festivalu českých a slovenských filmů v Hradci Králové v roce 1978 (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace