Režie:
Robert BentonScénář:
Robert BentonKamera:
Néstor AlmendrosHudba:
John KanderHrají:
Roy Scheider, Meryl Streep, Jessica Tandy, Joe Grifasi, Sara Botsford, Josef Sommer, Frederikke Borge, Arne Glimcher, Larry Joshua, Randy Jurgensen (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Roy Scheider se pustil do vyšetřování vraždy svého klienta. Hlavní podezřelou se postupně stává Meryl Streep. Psychiatr Sam Rice (Roy Scheider) se musí na vlastní pěst pustit do vyšetřování vraždy svého klienta, jehož mrtvola byla nalezena v autě. Na základě výpovědí a spolupráce s policií se hlavní podezřelou stává Brooke Reynolds (Meryl Streep), ke které směřují všechny důkazy. Situaci ale komplikuje fakt, že se Sam s Brooke sbližují čím dál víc, než by mělo být. Je však ona tím vrahem? (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (122)
I kdybych se díval sebepozději a v sebevětší tmě, Benton mi svým psychoanalytickým thrillerem klid noci nenaruší. Chybí mu feeling žánrů, kterým vzdává hold, dějová sevřenost i femme fatale, které kouká z očí bezcharakternost (i s ohledem na falešnost stop vedoucích k pointě). Pokud neo-noir o psychiatrovi, který sám potřebuje pomoc, tak Dressed to Kill od Briana De Palmy.. Chudák Scheider, dvakrát zkrotí zubaté Čelisti a nakonec ho málem dostane taková treska.. ()
Poslední film z knihovny - Maminka doporučuje. A možná končím na slabé notě. Čekal jsem od filmu mnohem více. Více atmosféry, více hry na vraha, více psychologie. Bohužel jsem se dočkal průměrného thrilleru, který sic hru na vraha zvládnul, tak nedokáže už uspokojit náročného diváka. Oceňuji herecké duo Scheider a Streep. Ale mrazení v zádech vám film prostě nepřinese. Vím, že už se opakuji, ale zase srovnávám s Čekej do tmy (1967), který zkrátka zůstává nepřekonán. Ten film má na rozdíl od Klidu noci všechno. (55 %) ()
Vysoce strukturovaná myšlenková činnost tlumí nebo zcela vytěsňuje emoce, jelikož je energeticky převáží. Podstata působení psychologie i její účinnost tedy spočívají v tom, že psycholog pomáhá člověku racionalizovat podvědomá nutkání a emoční hnutí, a tím samým je alespoň zdánlivě dává pod kontrolu člověka. Cokoliv, co je v moci nebo pod kontrolou člověka, byť je to jen sugesce neboli placebo efekt, poskytuje člověku uspokojení, ne-li rovnou slast. Otázka zní: zvyšuje se ta účinnost, pokud je matka člověka psychiatrička, psycholožka nebo filosofka? Protiotázka zní: Pokud ten člověk vidí modrý pokoj a v něm ženu, jež se mu líbí, napůl přikrytou červenou látkou a podstupující masáž, dokáže jeho racionální sebeovládání zabránit vzniku pudových potřeb? Neboli co je silnější – racio nebo pud působící přes emoce? ___ Vizuálně a obsahově Hitchcockovsky vystavěný krimi thriller s Freudovskými sny. ()
Po všetkých stránkach nedotiahnuté a sterilné. Typický príklad filmu so slabším scenárom a s nudnou réžiou, ktorý sa potom na záver snaží diváka upútať buď prekvapujúcim rozuzlením alebo zhustením atmosféry. Ale to už je na zlepšenie výsledného dojmu obyčajne neskoro. Čo z toho, keď by miestami aj atmosféra dokázala navodiť nejaký ten mysteriózny opar, keď sa potom z toho nič nevyťaží? Či už niečím v scenári alebo aspoň nápadom, ktorý by dokázal diváka zaujať. Chcelo to nejaký zaujímavý thrillerový alebo mysteriózny prvok. Situáciu čiastočne zachránila Meryl Streep, ktorá tu hrala ako o dušu a popravde si myslím, že mnoho divákov dopozeralo film hlavne kvôli nej. Avšak chúďa bola limitovaná šedivým scenárom, v ktorom jej herecké majstrovstvo nemalo šancu výraznejšie vyniknúť. A to radšej nehovorím o samotnom závere, ktorý mi prišiel teda veľmi slabý a nevýrazný. Slabší priemer. 55/100 ()
Still of the Night je povedený thriller, který mě dokázal i párkrát vystrašit. Některé scény z tohoto filmu by se klidně daly použít i v dobrém hororu. Velmi působivá je například ta snová, kde blonďatá holčička utrhne oko plyšovému medvídkovi, který začne mohutně krvácet. Docela mě zamrazilo v zádech. Škoda jen, že odhalení vraha je velice průhledné, je tu totiž představeno strašně málo postav, což nám poznání zabijáka až moc usnadní. Když tu je ale krásná Meryl Streep a charismatický Roy Scheider, zachraňuje to situaci. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (11)
- Robert Benton točil tento film jako poctu žánru 40. let "film noir", který je typický pro tvorbu Alfreda Hitchcocka a Fritze Langa. (Alfréda)
- Josef Sommer, který ztvárnil postavu oběti, jejíž smrt se vyšetřuje, je v celém filmu vidět pouze v retrospektivě. (Alfréda)
- Tento film je druhou spolupráci režiséra Roberta Bentona a Meryl Streepové. První byl film Kramerová vs. Kramer, za který oba dostali Oscara. (Alfréda)
Reklama