• Mulosz
    *****

    To je tak blbe, az je to genialni, uz dlouho jsem se tak nepobavil. Mel jsem tu cest cist i mnoha socialistickymi vyznamenanimi ovencenou knizni predlohu Stanislava Vachy a to byla taky pecka. Pavel Jaros tam vystupoval jako ten nejschopnejsi a nejuvedomelejsi inzenyr, az to bolelo. Na druhou stranu byly v knize v pozitivnim slova smyslu ponekud dramaticteji vyliceny zdravotni komplikace postav a krachujici vztahy se zenami. Tim vsak klady samozrejme konci. Znamy tvurce normalizacnich skvaru Julius Matula ze zcela vazne minene predlohy vytvoril kabaret, kteremu vevodi haur vsech hauru Marek Vasut, vecne nosici sluchatka na usich a pronasejici sexisticke vtipky na adresu soudruzek pracujicich povetsinou jako sekretarky, pricemz aby na konci zjistil, ze haurovstvi k uspechu nestaci, a to i presto, ze nad jeho vysnenym JZD nekdo zrejme nepatricne drzi nahore ochrannou ruku. Zvukovou stranku Matula obdaril temer nepretrzite hrajici dobovou muzikou. Vasutuv tanec na Tanecnice z Lucnice se okamzite zaradil mezi sceny, na ktere jen tak nezapomenu. Kdykoliv jedu treba metrem a najede mi tato etuda v hlave, smeju se tak, az se po mne lide ohlizeji a cumi jako na blazna. Jelikoz jako frydecky rodak mam velmi rad sveho mistniho soukmonovce Pavla Dobese, mel jsem radost z mne dosud neznamych a na deskach nevydanych slok pisne Zum Zum II, presto ale nechapu, jak se pisen tohoto s rezimem zneprateleneho muzikanta mohla do filmu vubec dostat. Plejadu frydeckych rodaku doplnuje Ivana Chylkova chodici vecne v cernych lodickach a bilych ponozkach. Eva Jenickova hraje opet stetku. No proste je to naloz, kdo nevidel, prohloupil:-)(16.9.2009)

  • Master19
    ****

    Štěstí přeje odvážným. A natočit toto odvaha asi byla. Samozřejmě, že nosné téma je poplatné době, tedy že ambice a osobní rozkvět musí být dostatečně korigován vedením a člověk samotný je tu hlavně na práci a ne na nějaké přemýšlení. Na druhou stranu spousta věcí a narážek je skryta nebo zakamuflována tak, aby vypadala prorežimně, v podstatě i ta ústřední písnička Pavla Dobeše zní budovatelsky. Ale dneska už s odstupem a volnýma rukama vidíme zřetelněji o co šlo. Výborný Marek Vašut se může opřít o další postavy (nepřekonatelný František Němec v zeleném bavoráku, slizouni Rösner, Roden či Stropnický, neskutečně nagelovaná Eva Jeníčková, skvělí Císler, Kopřiva, Kostelka a nevyzpitatelná Chýlková v bílých ponožkách). Skvěle je zachyceno prostředí pozdních osmdesátek s těmi všemi technickými vychytávkami. A co by ne, ve Francii už mají počítače i na chodbách...(10.11.2016)

  • PatoP
    ****

    Svojim spôsobom priam neskutočný snímok, v ktorom sa snúbi typická normalizačná tématika s novým filmárskym spracovaním a celkovým hereckým, režijným a scenáristickým prístupom. Už len to je zaujímavé, že hlavnú úlohu si tu zahral Marek Vašut. Je jasné, že celý film je narážkou na výkladnú skriňu socializmu a to Agrokombinát Slušovice ( zaujímala by ma reakcia samotného riaditeľa tohto megapodniku, Františka Čubu, ak tento film niekedy videl ). Ono o koľko bol oproti iným podnikom tento agrokombinát finančne naddimenzovaný je dnes otázka, ale jedno je isté, keby takto vyzerali u nás všetky podniky, tak už v tej dobe by sme boli československé Švajčiarsko. A na margo hudby, ktorú tu všetci ospevujú, tak do takéhoto typu filmu vôbec nepasuje, hlavne tie úrivky zo skladieb Bedřicha Smetanu, ktoré sa tu hodia tak, ako keby mal hrať Lanďák Gottwalda.(1.4.2012)

  • #47
    ***

    Mladý inženýr nastupuje do JZD Podhůra...do podniku, kde vládne tvrdý kapitalismus, tj. nároky jsou vysoké, lidé jsou odměňováni a povyšováni podle schopností a dosažených výsledků a hlavně stranická legitimace je tady cárem papíru, takže se sem stahují "všichni naštvaný inžové z celý republiky"...kdo by v tomto nepoznal tzv. Slušovický zázrak. Pod "oficiálním textem distributora" se ovšem skývá pouze snůška blábolů ve stylu jakéhosi kovaného bolševika z Rudého práva...možná něco jako postava kterou hrál Karel Vochoč - zaslepený komunista 50. let, který si myslí, že sbírka medailí typu "Vzorný pracovník" má nějakou vypovídající hodnotu o skutečných schopnostech člověka. Film samotný není až tak zážívný, ale jako ukázka našeho proslulého "ostrůvku kapitalismu" funguje výborně...ale plně chápu, že v dnešní době to již málokoho může zajímat...(16.7.2009)

  • dobytek
    ***

    Vzpomínám si, že Marek Vašut v nějakym rozhovoru řikal, jak je to strašně pitomej film a že se takovejm rolím snažil vyhejbat. Podle mě ten film zase tak pitomej neni. Vašut hraje týpka, kterýho nebaví ta každodenní rutina v zaměstnání, tak to zkusí jinde, ale tam se mu vůbec nedaří. Sice žádný extra lákavý téma, ale něco podobnýho si dost lidí zažije i na vlastní kůži. Prostě takovej obyčejnej film z konce 80. let. Já mam pro český filmy z období konce socialismu tak trochu slabost. Pobavily mě některý dobový reálie - nezbytnej walkman, Fiat Uno za 30 tisíc tuzexovejch bonů nebo výpovědní lhůta 7 měsíců. Jinak si myslim, že Vašut to moh dotáhnout i dál než na minutový štěky typu "Kurva, píča!" v blbostech typu Blejt 2. Jestli to bylo tim, že v 90. letech bojoval s depresema nebo prostě měl jenom smůlu, těžko říct... Ale v poslední době jsem ho viděl v několika filmech z 80. let a nevzpomínám si, že by snad někde zahrál špatně.(12.12.2011)

  • - Scéna, ve které Pavel Jaroš (Marek Vašut) skáče přes kapotu svého vozu, byla natočena u vstupu do JZD Blatnice pod Svatým Antonínkem. (Kovaja)

  • - Jedná se o první český film o kapitalismu, přitom natočený dva roky před revolucí. (hippyman)

  • - Natáčeno převážně v Praze. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace