poster

Ženy v běhu

  • angličtina

    Women on the Run

  • angličtina

    Jogging for Love

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Ženy v behu

Komedie

Česko, 2019, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Jindra už to nedal. Zasvištěl si sice ve sporťáku, hupsnul s padákem nebo si nechal manželčino jméno vytetovat na rameno, ale splnění dalšího cíle – zaběhnout maraton – už nestihl. Milující vdova s urnou na zádech v batohu se rozhodne uctít jeho památku tak, že maraton uběhne za něj. Respektive k tomu zlanaří jejich tři dcery (všechny tři solidně zahrané) a více než čtyřicetikilometrovou vzdálenost si rozdělí. Námět solidní, proč ne? Jen je to všechno komplet průhledné a předvídatelné. Do třicáté minuty divák prakticky všechno odhadne. Vedle postupného přicházení běhu na chuť se vše točí okolo toho, že ani jedna ze tří dcer nemá manžela/partnera a všechny by ho chtěly. A každá má jinou startovací čáru. Celé je to sázka na jistotu. Co diváka krapet vytrhne a potěší, je rodina Terezy Kostkové, kdy nejmladší syn naivně přebírá obraty starších „někoho přeříznout“ nebo „ona to nedostala“, což vyvolává úsměvné momenty, a zejména pak přesný (snad jednou manžel) Ondřej Vetchý, který se vysmívá kondici své partnerky. Pánové jsou tady obecně za neschopné a sexistické idioty, případně bručouny, což je případ jinak solidního Martina Hofmanna, který je do téhle melodramatické limonády rovněž natlačen. To Tomáš Hoffman produkoval všechny ty lidičky v pokušení a v naději, se scénáristou Martinem Horským spolupracoval na své prvotině (Bezva ženská na krku) a nyní byl i u Horského režijního debutu a dál cílí na žánr oddechové romance v řemeslně jistém podání. Každému v humoru sedne něco jiného, což je naprosto v pořádku, stejně jako v případě herců, kdy si každý zase najde toho svého favorita. Stokrát použitý námět nepřekvapí, kromě herců nicméně oceňuji i tempo, které nemá moc hluchých míst. A hlavně tam není tolik „té naší“ pověstné křeče. Třemi hvězdami tuzemské snímky „oceňuji“, když ze vší té nesoudnosti nejsem naštvaný, tady půjdu ještě výš.(14.10.2019)

  • InJo
    **

    Takhle nějak by asi vypadala "filmová" verze seriálu Ulice. Konvenční a podbízivé snad na všech úrovních (filmařsky, hudebně, ideologicky), snažící se skrze oblíbené a sympatické herecké tváře a řešení čistě vztahových peripetií v tom nejodlehčenějším možném duchu navodit v divácích za každou cenu pocit pohody. Samozřejmě to chápu, protože na divácké masy (nejen ty české) tohle logicky spolehlivě funguje. A nejspíš by to fungovalo i na mě, kdyby to bylo skutečně vtipné (a ne jen rádoby vtipné) - zasmál jsem se stěží pětkrát, většina "fórů" mě svou zoufalou obyčejností nechala zcela chladným. Ale nejvíc mě na Ženách v běhu (které samozřejmě skoro vůbec nejsou o běhu) štve ta zjevná snaha nenaštvat ani jednoho průměrného Čecháčka (v tomhle filmu na žádnou minoritu, natož trochu drsnější či jakkoliv nekorektní vtip, opravdu nenarazíte). Jenovéfa (jedna z mých platonických lásek) s Polívkou jsou ale hezký pár, to zase jo. 50 %(7.9.2020)

  • Matty
    **

    Nepřekvapí mě, pokud půjde o jeden z komerčně nejúspěšnějších filmů tohoto roku. Tomáš Hoffman dobře ví, jak oslovit dost široké spektrum diváků. Jde to poznat i na skladbě hlavních hrdinek, z nichž každá zastupuje (a oslovuje) jinou generaci. Navenek ideální produkt pro vícegenerační „dámskou jízdu“. ___ Film se zpočátku navíc jeví jako jedna z vkusnějších českých komedií. Obstojně zvládnuté řemeslo a dobře sehraní herci však ve skutečnosti jen pomáhají zamaskovat, že lacinost humoru a míra sexismu je srovnatelná s komediemi jako Padesátka nebo Bajkeři. Možná ale máte laťku nastavenou jinak a kameňákovský humor založený na replikách jako „Jeho Kolík mi otravoval moji Fanynku“, na soutěžení ve skládání slova „HOVNO“ z písmenkové polévky nebo na neúspěšné snaze Ondřeje Vetchého nasadit kondom na okurku, vám nebude připadat nijak urážlivý. Humor je jinými slovy otázkou individuálního vkusu a každému sedne něco jiného, což je naprosto v pořádku. Ženy v běhu je ovšem bolestivé sledovat také coby ukázku toho, jak si většina českých tvůrců představuje filmy o ženách a pro ženy.___Hrdinky zpřítomňují ty nejobehranější stereotypy a jsou definované výlučně svým partnerským životem (resp. jeho neexistencí). Vnitřní sílu a životní štěstí nacházejí díky mužům, ne díky tomu, že by překonaly samy sebe. Běhání je pouze prostředek k tomu, aby se s někým seznámily, vyšly svému (zesnulému) partnerovi vstříc nebo vyřešily vztahové problémy.___ Marcela zosobňuje typ ženy v domácnosti oddaně obskakující partnera. Zjevně jí nevadí, že se partner chová jako malý kluk a ke stejně nezodpovědnému přístupu vede všechny syny. Veškeré jeho sexistické chování bohaté na urážení a ponižování partnerky má omlouvat to, že v závěru, poprvé a naposledy za celý film, projeví jistou citlivost. Všechno je dosavadní jednání je mu tím odpuštěno. Bára pro změnu definována pouze touhou realizovat se jako matka a Kateřina tím, že se nerozumně upíná ke staršímu bohatému muži a nedokáže udělat rázné rozhodnutí.___Jeden (mrtvý) muž tedy ženy přiměje, aby začaly běhat, jiný je pak běhat naučí a další, neméně dokonalí (psy a děti milující) partneři, se postarají o to, aby v životě našly hledané štěstí. Nechybí ani vtipkování o špatném orientačním smyslu žen. Žádná žena pohledem filmu zkrátka nemůže být úplná, pakliže nemá dítě a partnera (omilostněny jsou akorát ženy, jejichž partner zemřel, byť život dotyčné v jistém ohledu nadále řídí).___Ostentativní product placement, nelogické (resp. nekonzistentní) jednání postav, prudké změny tónu od sentimentálního sledování home videa k jednoduchému situačnímu humoru, nevyrovnaný rytmus nebo vytváření pseudokonfliktů kvůli natažení stopáže jsou v daném kontextu v podstatě jenom drobnosti. 40% Zajímavé komentáře: Tetsuo, NinadeL, InJo, Marze, Remedy, Elyssea, AnkaF, raikonen16(1.2.2019)

  • Pethushka
    ****

    Dalo by se říct, že na jednu stranu tenhle film ženy vybízí k sebedůvěře a oslavuje sílu, která může vzniknout, když se ženy spojí. Na druhou stranu ale ženy zobrazuje jako jednoduché živočichy, kteří mají v životě jeden jediný cíl - najít si chlapa a všemi možnými prostředky ho přinutit, aby jim nasadil prsten. Nejsem si jistá, jestli tím chtěl Martin poukázat na tohle smutné nastavení společnosti nebo má za to, že to takhle prostě na světě chodí. Každopádně se mu nějak podařilo najít v tom rovnováhu a nastavit příjemně bojovnou atmosféru, která diváky skoro až vybízela k tomu, aby se zvedli a začali běhat. Zkrátka, holky mě moc bavily a Ondra blbce taky zahrál dobře. Příště půjdu zas. 4*(22.2.2019)

  • silentname
    ****

    "Ženy v Běhu" ohodnotím ako veľmi jednoduchý film s jednoduchým námetom, zápletkou a veľkou dávkou klišé. V momente ako sa nám niečo ponúkne, tak všetko skončí presne tak ako si myslíte a to na prvý pokus. Prvá možnosť je správna. Nemusíte ani skúšať hádať ďalej. No musím povedať, že film má srdce, celkom v pohode humor a pár situácií ma skutočne pobavilo. Najlepším elementom je tu pre mňa malá Rozárka. S ňou som sa teda nenudil. Neviem či koniec chce indikovať sequel, no necháme sa prekvapiť. Koniec koncov, už vieme, že tu budeme mať "Špindl 2" so skoro kompletne novým obsadením. Takže možno sa budú tvorcovia chcieť vrátiť aj k našim ženám. Ale myslím si, že ak by to spravili, tak by z toho nevyhodili naše pôvodné obsadenie. Dúfam. No povedzme si o tom niečo viac. Príbeh je jednoduchý, situácie sú známe a konflikty a udalosti prvoplánové a klišé. Takže to musia vytiahnuť postavy. Sú viac-menej tiež len nástrojom filmu, no dokážu tomu dať potrebné srdce a celkom schopný humor. Bežnému divákovi to bude pohodlne stačiť, mne ako náročnejšiemu divákovi to síce vyčarilo pár úsmevov na tvári, no nebudem to hodnotiť ako film roka. Ale napriek tomu mám pocit, že ide o jeden z lepších filmov z našej československej produkcie. Minimálne je to podľa mňa pozerateľnejšie ako bolo napríklad "Cena Za Štěstí". Takže ak máte radi jednoduché české filmy, tak si to čeknite. Ak čakáte niečo silnejšie a originálnejšie, tu to nenájdete. Hodnotenie: B(13.10.2019)

  • - Natáčelo se především v Praze, ale také na letišti v Příbrami. (fanda124)

  • - Spoiler: Jedná se o již třetí film, ve kterém Vladimír Polívka a Jenovéfa Boková tvoří pár. Předchozími snímky jsou Do větru (2018) a Vážná známost (2015). (Jolinar)

  • - „Náš film je komedie o důležitosti lásky a rodiny, o každodenním běhu života, který ovšem nahlížíme s laskavým humorem,“ vzkázal divákům scenárista a režisér Martin Horský. (SONY_)