poster

Trabantem tam a zase zpátky

  • anglický

    Trabant: There And Back Again

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Trabantem tam a zase zpátky

Dokumentární / Road movie

Česko, 2019, 114 min

Režie:

Dan Přibáň

Scénář:

Dan Přibáň

Producenti:

Jiří Konečný

Střih:

Michal Novák
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jaro_slav
    ****

    Dramaturgicky slušný, technicky fakt výborný (hlavně kameramani některej holyvůdskejch slintů by se mohli učit), a když to člověk pojme jako velkou upoutávku na seriál a proloží přednáškou, nehrozí mu ten směšnej omyl někerejch recenzentů nazývat to cestopisem. V roce 2019 je pro kina klasickej cestopis mrtvej žánr a tomu je třeba výslednej produkt uzpůsobit.(16.4.2019)

  • Lachtaan
    ****

    Nejodvážnější žlutá odysea se zase posunula nejen zeměpisně, ale i technicky a mnohem odlehčenějším stylem, než tomu bylo v dílech předchozích, nám prostřednictvím jejich posledního trabantího výletu servíruje téměř dvouhodinový pohled na nejkrásnější scenérie Himalájí, stejně jako na neohrabanost indického národa a tamní ignoraci jakéhokoli systému. Vytknout musím jen oněch 114 minut, sáhodlouhé scény o problematice na cestě jsou jistě zajímavé, ale na konci se začne strašně chvátat. Ano, cestu skrze Hedvábnou stezku jsme již viděli před deseti lety, ale v tomto dokumentu to působí jako kdyby filmařům došlo, že už to přepískli a zalomili to v tom nejlepším. Pocit, že jsme se z hranic Pákistánu najednou ocitli v Bánské Bystrici, na mě nepůsobil nikterak dobře. [viděno v Cinestar Plzeň 15.4.2019](16.4.2019)

  • Renfield
    ****

    Nemyslím si, že to kdy bylo prioritně o nějakém vzdělávání a podobně. Trabanti byli vždy především o cestě. lidech které na ní potkají, zemích tak jak je vidí "normální" turista a samozřejmě autech a s tím spojených často netradičních opravách (kterých se i v tomto díle dočkáme, jedna dokonce přímo geniální). Také o partě kamarádů, humoru, ale i vážných chvilkách a tohle vše je i v tomto (skutečně posledním?) dobrodružství. Možná se to už někomu může zdát ohrané, mně nikoliv, právě ti lidé a země dělají každý díl jiným. Zde třeba svým způsobem geniální Indie, opět bez příkras a velmi svérázně. Jednoznačně nejlepší část, která dle toho také získává většinový prostor, fantastické záběry Himálají (samozřejmě, Banská Bystrica je Banská Bystrica a tak to má být), ale také celého žlutého cirkusu z dronu. Tady není možné nenavázat na velký technicky posun od posledního dílu, kamera sází jeden úchvatný záběr za druhým, dron v tomto velmi pomáhá, ale tím nejsilnějším, přímo dechberoucím, je noční obloha! Několik pochopitelných mínusů samozřejmě je, pochopitelných z toho důvodu, že nacpat tolik materiálu do dvouhodinového dokumentu, je opravdu nemožné. Tedy, rychlý návrat domů je díky prvnímu filmu vlastně zase pochopitelný, přesto úplně nepotěšil. Dále pak, že někteří členové cirkusu, nedostali téměř žádný prostor, což je trochu škoda, mohlo to být celé ještě zajímavější. Celkově ovšem nic, co by nevyřešil seriál, pokud bude. 80%(20.4.2019)

  • Klaricicinka
    ***

    Film je o všem a o ničem. Pokud jedu 17 000 km, málokomu se povede udělat dvouhodinové dílo, které by vypovídalo o cestě a nebylo chaotické. Nepovedlo se to ani tady. Vypravěče uslyšíte za celou dobu opravdu asi třikrát, takže vůbec netušíte, kam jedou, kde zrovna jsou, co řeší. Při přechodu hranic (Čína - ??) není nikde řečeno, CO to je za hranice, S KTERÝM státem. To se opakuje několikrát. Stejně tak nevíte, proč něco řeší, a celkově prostě o čem to je. Vše je zkratkovité, osekané. (Kdyby tam aspoň dali mapku...). Na druhou stranu nechybí nádherné záběry přírody a samozřejmě i humor - za což jsou tři hvězdičky a díky čemuž se na dvouhodinový film dá v pohodě koukat, i když nevíte, která bije. Škoda, že to ve mě budí pocit "pojďmena tom vydělat víc a udělat slátaný film i seriál!"(8.4.2019)

  • Monditrade
    **

    Ty všechny filmy jsou jaksi skoro stejné... trabant, zase trabant, porucha, jedeme, porucha, snad to vyjedeme, snad to sjedeme... no a to pořád dokola.. spíše už mi to připadá , že Přibáň zjistil, že může za přispění televize a mnoha sponzorů cestovat a užívat si... no a tak sjel co se dalo.. film Vám neřekne nic moc o zemích, kde všude projíždí, což je velká škoda. Je to jen žlutý trabanský balet.. nic víc. No snad to opravdu je poslední inscenace z TV Barandov...(16.4.2019)

  • - Cesta byla dlouhá 17 237 kilometrů a posádka ji zdolala za pět měsíců. (mar48)

  • - Cesty se zúčastnily dva trabanty, polský Fiat 126p řečený maluch a česká motorka Jawa 250. (mar48)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace