• El Pistolero
    ****

    7/10. Do socialismu zasazený příběh zubaře, kterého omrzela civilizace a přemohla jej touha vrátit se k prostému životu svých dětských let, je dost možná tím nejlepším, čím do československého filmového fondu přispěl režisér Vít Olmer. Nicméně „Co je vám, doktore?“ stoupá a padá v závislosti na tom, zda je na scéně přítomen hlavní hrdina ztvárněný jako vždy svérázným Zdeňkem Svěrákem. Když kamera snímá jeho, člověk má skoro chuť napálit filmu nejvyšší hodnocení, ovšem když přijdou na řadu jiní herci, upadá vše do šedého průměru. Ve výsledku to i tak jsou solidní čtyři hvězdičky, mj. za vystižení dobové atmosféry a takřka „páralovsky“ stereotypního života ve velkoměstěch a práce v neosobních strojírenských závodech s narůstající mechanizací a potlačováním lidského faktoru.(27.7.2011)

  • Compadre
    ****

    K neuvěření...Vít Olmer kdysi točil docela dobré filmy a tenhle je z nich určitě nejlepší. Svěrák je prostě úžasnej, ta scéna s prodejem auta, to je špička a takových pěkných scén je tady víc. Dokonce se tady objeví i Svěrákův věčný kolega Smoljak. Pěknej kousek. Nechápu co pak tomu Olmerovi přelítlo přes nos, že žačal točit takový sračky.(8.6.2008)

  • Aven
    ***

    Tohle je film, který "udělal" Svěrák. Ten člověk má neuvěřitelné charisma a zvládá každou roli naprosto bravurně - ať už jde o komediální polohu či roli vážnou. Jeho zubař, který má plné zuby přetechnizované společnosti a života ve městě vůbec mi byl navíc velmi blízký, taky mám občas všeho plné zuby a chci zmizet někam do divočiny - o to víc mě mrzel konec filmu, protože happy end by v tomto případě slušel filmu podstatně víc.(8.9.2010)

  • Radek99
    ****

    O tom, že Vorlova Cesta z města nebyla prvním filmovým přikývnutím fenoménu návratu k přírodě a s tím spojeným útěkem před civilizací, nás může přesvědčit i tento snímek Víta Olmera. Příznačné je, že tvůrci závěrečnou scénou naznačují, že odchod z města (v Čechách, potažmo v Evropě) není vlastně možný, neboť civilizace si pro člověka přijde a přitáhne si ho zpátky. Co je vám, doktore je v kontrapunktu se zvolenými výrazovými prostředky (které zestárly spolu s dobou svého vzniku) film svým obsahem až překvapivě nadčasový, a nepoukazuji tím jen na jeho zjevný ekologický rozměr. Olmer tu na příběhu stárnoucího intelektuála zkoumá i v české kinematografii spíše opomíjenou hodnotovou krizi české společnosti (jejíž rámec má ale rozměr širší, evropský či spíše euroatlantický) a především pak krizi středního věku. Svěrákův dentista má pod Olmerovým režijním (ne)vedením až překvapivě hodně prostoru a vytváří tak zcela příznačnou ,,svěrákovskou" postavu, přičemž platí, že jeho hrdina dělá celý film, bez něj by byla aura filmu velmi mlhavá. Olmer prokázal velmi dobrý prognostický odhad a z podoby gulášového socialismu u nás velmi trefně předpověděl charakter konzumní společnosti, která se naplno rozvinula v etapě budování tržního systému po roce 1989. Kdyby výrazové prostředky charakteristické pro dobovou československou kinematografii (podivně roztřesená kamera snímaná z ruky, syntezátorová hudební složka, šedivá mizanscéna...) tak nerušily při percepci díla, měli bychom tu i dnes film, který bez satirického nádechu zcela pregnantně popisuje materialismus Česka současnosti...(24.7.2011)

  • dr.fish
    ****

    Je úžasné, jak dobré filmy dokázal kdysi Olmer dělat. Jeho schopnosti jaksi s přibývajícími léty vyvanuly. Ale tady máme čest s nefalšovanou krizí středního věku jednoho zubaře, který má pocit, že má život za sebou a nic si neužil. V takové chvíli obvykle do života takového chlapa vstoupí mladá holka plná očekávání a ideálů, která staříkovi naslouchá a považuje ho za moudrého a zkušeného. No a krize je zažehnána. Heslo: Rodinný rozvrat. Pán se rozvede a může třeba začít nový život, jinak a lépe. Návratem k přírodě a lidem. Jako tady náš pan doktor. Nesmíme ovšem zapomínat, že život je kruh, vše se opakuje a jenom neustálá touha po změně to nevyřeší....80%(10.6.2014)

  • - Zdeněk Svěrák dostal od režiséra Olmera a kameramana Kopřivy téměř absolutní tvůrčí volnost. Podle Kopřivy nedostal Svěrák vůbec žádné instrukce a celé natáčení se přizpůsobilo herci. (Olík)

  • - Snímek natočilo studio Barrandov podle námětu "Spor o radost" od Antonína Máši. (Terva)

  • - Roli ředitele výpočetního střediska ztvárnil politicky perzekuovaný herec Vlastimil Fišar, jehož jméno se v titulcích filmu nesmělo objevit. (Martin_L)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace