• BigBang
    ****

    Krásná role paní Krajčovičové. Film pěkně representuje depresivní osmdesátkovou kinematografii, která kýčovitě prožívala počátky ochrany životního prostředí. Nenávistné záběry fabrik a paneláků. Hlavní věc je pro mě však takhle z odstupu po letech osobnost p. Svěráka. Každým rokem, když to opakují, tak p. Svěrák pro mě z toho vyčnívá čím dál víc. Jeho formát je jedinečný a zrovna v takto obyčejnějším filmu je to krásně vidět.(6.7.2013)

  • Damiel
    ****

    Pro Svěráka poněkud netypická role, ale geniálně zahraná. Tenhle chlap má takové charisma, že bude skvělý úplně ve všem. Olmerovi tenhle film "udělal" právě on. Být tam někdo jiný, bude to asi průměr/podprůměr, ale Svěrák to vytáhl výš. Romantické drama s komediálními prvky s tradičními "camei" herců DJC :)(1.1.2006)

  • Pierre
    ***

    Nemůžu si pomoct, ale ten film mi připadal takový, takový nějáky. Bez nějáké atmostféry nálady a i samotný Svěrák mě ve filmu moc nebavil, natož další role. Film jsem zatím nebyl schopen dokoukat, dal jsem 60 minut. Není špatný, ale nemá nic čím by mě zaujal a já se k němu vratím někdy v jiné náladě. Slabší 3.(1.4.2016)

  • Fiftis
    ***

    Neviem, ja tomuto filmu, o ktorom sa píše, že je komédia vôbec nemôžem prísť na chuť. Riešenie pracovných problémov, prapodivným spôsobom skĺbené s ekológiou. Navyše som tu nezaznamenal ani slovný ani vizuálny humor. Vtipy v podaní Zdenka Svěráka sú možno svojím spôsobom nápadité, ale podáva ich mdlo až unavene. Takže sa nie je ani čomu smiať, ani sa čím baviť. Dosť priemerná komédia so silne ekologickým nábojom, ktorú nad vodou nedrží popravde Zdeněk Svěrák ale sexi hlavná hrdinka Tereza. Herecky tu nie je ani veľa priestoru na to niečo predvádzať, takže tu tiež nie je o čom veľmi písať. Táto československá komédia sa určite radí k tým menej vydareným a tak povediac zbytočným.(19.9.2019)

  • Radek99
    ****

    O tom, že Vorlova Cesta z města nebyla prvním filmovým přikývnutím fenoménu návratu k přírodě a s tím spojeným útěkem před civilizací, nás může přesvědčit i tento snímek Víta Olmera. Příznačné je, že tvůrci závěrečnou scénou naznačují, že odchod z města (v Čechách, potažmo v Evropě) není vlastně možný, neboť civilizace si pro člověka přijde a přitáhne si ho zpátky. Co je vám, doktore je v kontrapunktu se zvolenými výrazovými prostředky (které zestárly spolu s dobou svého vzniku) film svým obsahem až překvapivě nadčasový, a nepoukazuji tím jen na jeho zjevný ekologický rozměr. Olmer tu na příběhu stárnoucího intelektuála zkoumá i v české kinematografii spíše opomíjenou hodnotovou krizi české společnosti (jejíž rámec má ale rozměr širší, evropský či spíše euroatlantický) a především pak krizi středního věku. Svěrákův dentista má pod Olmerovým režijním (ne)vedením až překvapivě hodně prostoru a vytváří tak zcela příznačnou ,,svěrákovskou" postavu, přičemž platí, že jeho hrdina dělá celý film, bez něj by byla aura filmu velmi mlhavá. Olmer prokázal velmi dobrý prognostický odhad a z podoby gulášového socialismu u nás velmi trefně předpověděl charakter konzumní společnosti, která se naplno rozvinula v etapě budování tržního systému po roce 1989. Kdyby výrazové prostředky charakteristické pro dobovou československou kinematografii (podivně roztřesená kamera snímaná z ruky, syntezátorová hudební složka, šedivá mizanscéna...) tak nerušily při percepci díla, měli bychom tu i dnes film, který bez satirického nádechu zcela pregnantně popisuje materialismus Česka současnosti...(24.7.2011)

  • - Do hlavní role byl původně obsazen Jiří Menzel. (Mackin)

  • - V čase 11.50, lze pohledem do jedné kanceláře, zahlédnou stojícího režiséra Olmera v bílém plášti, jak sype krmivo do akvária. (Ganglion)

  • - Snímek natočilo studio Barrandov podle námětu "Spor o radost" od Antonína Máši. (Terva)