Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V dětských domovech se odehrávají drobná dramata, ani materiální zajištění nedokáže zajistit vše potřebné. Hlavní hrdinka tohoto příběhu se totiž nedokáže spřátelit s ostatními dětmi, naopak se upne na svou vychovatelku, jejíž sňatek a odchod vnímá jako těžkou zradu. Režisér Vít Olmer postihl dětskou mentalitu citlivě i věrohodně, scénář Ireny Charvátové odboural přebytečné moralizování. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (24)

Master19 

všechny recenze uživatele

Nebudu přehánět, když tenhle film přirovnám k malému přeletu přes kukaččí hnízdo. Několik náznaků a už jsem se bál šťastného konce, ale dopadlo to úplně jinak. Mazec. Michaela Kudláčková jako vždy napřesústo, ale hraje fantasticky. Veronika Freimanová má roli nevděčnou a těžko hodnotitelnou. Rozhodně stojí za shlédnutí. ()

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Tento, jistě neprávem zapomenutý film, je hereckým koncertem Michaely Kudláčkové a Veroniky Freimanové. Oficiální text distributora nijak nepřehání, když uvádí, že režisér „postihl dětskou mentalitu citlivě a věrohodně“. Pokud je divák ochoten se smířit s době poplatnými soudružkami kuchařkami, nabídne mu SKLENĚNÝ DŮM jedinečný pohled do dětských duší. ()

Reklama

Nick321 

všechny recenze uživatele

Výborně zpracované téma! Michaela Kuklová se role skvěle zhostila. Na jednu stranu je divákovi hlavní postavy Pavly líto a trochu ji chápe, protože dítě uvržené mimo svoji rodinnou smečku (i když ten její fotr byl strašný a dle toho filmu v porovnání s dřívějšími sirotčinci tento dětský domov byl skoro Beverly Hills, veškeré problémy si Pavla zaviňovala sama) je dítě topící se (obrazně řečeno), hledá nějaký záchytný bod. Problém je, že tehdy ještě asi nefungovala funkce dětské psycholožky (možná tak při vstupní prohlídce), vychovatele zajímalo maximálně to, aby děti fungovaly, aby dodržovaly řád, aby dostaly najíst a aby se nenudily, ale o to, co kdo z nich prožívá, to asi moc ne- na jednu stranu není se čemu divit, když uvážíte kolik je tam dětí a kolik vychovatelů, a ti mají také svůj osobní život. Ale právě tady se dostáváme k té druhé straně mince. Právě z takové labilní dívenky se může vyklubat nebezpečný psychopatický manipulant, energetický upír, který citově vydírá a když není po jeho, tak sabotuje, intrikuje, obviňuje, útočí. Dokonce neváhá v rámci své škodolibé hry, která pramení jen ze závisti a žárlivosti, obrátit celou cimru do úplného chaosu. Skutečně mohla být ráda, že neskončila v pasťáku, dělala pro to maximum. No, kdo mne ve filmu úplně okouzlil, byla roztomilá romská dívenka Veronika, kterou ztvárnila Gabriela Džurbanová, té mi bylo skutečně líto, že se dostala mimo svoji rodinu, po které se jí mimo surového otce dle jejích slov stýskalo, taková něžná duše. Jinak film víceméně ukazuje, že žádné z těch dětí není vyloženě zlé, jen nešťastné a vržené do světa bez rodinného zázemí. ()

zla.ovce 

všechny recenze uživatele

O Pavlínku nemá nikdo zájem, a proto přichází do dětského domova. Jako řada takových dětí i ona touží po tom, aby měla někoho jen "pro sebe", a tak se upne na mladou vychovatelku Jarmilu. Ta má ale snoubence a Pavla začne žárlit, nechce mezi ostatní děti a zlobí... Ne, Pavlínka není vůbec zlá, je jenom nešťastná a chce, aby ji měl někdo rád. Skvělá role pro talentovanou Míšu Kudláčkovou, která výborně zachytila všechny pocity malé Pavly. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Jasně že legendami dětských herců jsou Holý a Fuchsová, ale zrovna tady v tom těžkém filmu o holčičce z dětského domova, která tak touží po rodičovské lásce, tady je prostě dle mne nejlepší dětský herecký výkon v historii naší kinematografie, protože to co předvádí Michaela Kudláčková to nedává dneska většina dospělých herců. Pomáhá tomu i to náročný téma, ale nepomáhá tomu, že tento Olmerův film upadl v naprostém zapomnění. ()

Zajímavosti (9)

  • Veronika Freimanová (vychovávateľka Jarmila) prechádzala cez prestávku medzi deťmi a komparzistka, ktorá práve robila stojku, ju kopla pod oko. Režisér Vít Olmer za to dievčaťu vynadal, lebo mal strach, že herečka bude mať monokel. (Raccoon.city)
  • Ve filmu má menší roli Růženy i budoucí režisérka Andrea Sedláčková, která vzpomíná, že i díky této roli se stala později režisérkou, namísto inženýrkou. Pomohl jí v tom i pomocný režisér filmu Zdeněk Troška, který ji při natáčení zasvěcoval do tajů filmařiny. (Zdroj: ceskokrumlovský.denik.cz) (rakovnik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno