Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Duarte se narodila jako nemanželské dítě v rodině chudých farmářů. V patnácti letech přesvědčila zpěváka a svého milence Agustína Magaldiho, aby ji odvezl do Buenos Aires. Chtěla se stát herečkou. Ze začátku šlo všechno podle plánu, Magaldi se o ni staral, ale brzy se rozešli a ona se v šestnácti musela postavit na vlastní nohy. Stala se modelkou, herečkou a účinkovala v rozhlase. Evita se díky své vnitřní síle a ctižádosti brzy vyšplhala po společenském žebříčku až na výsluní. Vdala se za generála Juana Peróna, kterému s obrovským nasazením pomohla vyhrát prezidentské volby. V době zvolení Peróna prezidentem bylo Evě pouhých dvacet šest let. Jako první dáma se stala ochránkyní utlačovaného lidu a nositelkou změn v celé společnosti. Její tragická a předčasná smrt ponořila Argentinu do smutku. Nesmrtelnou se stala díky obrovské popularitě u svého lidu, který v ní viděl světici. (TV Nova)

(více)

Recenze (187)

Freemind 

všechny recenze uživatele

Nelíbí. A nepomohla tomu ani poctivá režie a vizuál, protože chyba je už v předloze. "Evita" kulhá všude tam, kde "Jesus Christ Superstar" exceloval - postrádá čitelný příběh a psychologický vývoj postav, nemá klíčové písně s dramatickým nábojem, místo melodií často nastupují mdlé recitativy. Webber a Rice to prostě odflákli, a tomu tleskat nebudu. I don't have to love you. ()

castor 

všechny recenze uživatele

U Alana Parkera jsem vnímal to, co u Mikea Nicholse, který rovněž patřil k pilířům Hollywoodu: herci je museli milovat, protože pod jejich vedením získávali řadu hereckých cen. Žánrově univerzální Parker s rozmanitými závažnými náměty se vrátil k hudbě, jeho dílo má skvělou výpravu a dynamický střih. Celkově ale nesedne úplně každému. I já měl problém se do příběhu položit a nedokázal úsilí tvůrčího týmu docenit. Ostatně Evitu provázely vyčerpávající peripetie a dlouhá léta příprav. První klapka nakonec padla jen díky železné vůli Madonny. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

-----"Když vystoupíš na vrchol, máš pod sebou jen oblaka." ----- Emocemi nabitý příběh, který se nechává volně unášet vlnami tónů v moři hudby ... nevšedně koncipované drama, v němž dominují dva rovnocenní protihráči: Madonna jako Eva Duarte a Antonio Banderas jako její věrný, leč nevěřící souputník, který ji sleduje zpovzdálí a přitom ustavičně zpochybňuje čistotu jejích úmyslů - a skutků, přesto se před ní v závěru sklání .... i kdyby byla "jen" prodavačkou snů a iluzí, dala lidu Argentiny NADĚJI ... 4,5*. ----- "Utiš se již, Argentino, zůstanu navždy s tebou ..." ----- ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Alan Parker, Oliver Stone / Based on Evita by Andrew Lloyd Webber and Tim Rice | Hudba: Andrew Lloyd Webber | Produkcia: Alan Parker, Robert Stigwood | Distribúcia: Buena Vista Pictures (US), Entertainment Films (UK) | Štúdio: Hollywood Pictures, Cinergi Pictures | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 141,047,179 $ || Neskutočná "ťažkosť" tohoto kusu spočíva vtom, že Webber napísal sountrack psychoticky pôsobiaci, mnohokrát za hranicou disonancie a atonality. To sa stretlo s réžiou a scenárom Parkera, ktorý robí Waterloo z celého diela. To všetko je ale tak výnimočné, že už teraz viem, že na viac videní ma to úchváti určite viac. Jediné, čo ale filmu neodpustím ani Ďaľšími projekciami, je na rok výroby až neuveriteľne nesynchronizovaný zvuk s obrazom, hlavne speváckych čísel. Už v dobe Singing in the rain im to išlo lepšie... ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nemůžu přijít na to, proč nedat pět hvězd. Nakonec totiž neruší nic a zůstane skvěle a snad až nepochopitelně jednoduchou a chytlavou muzikálovou formou vystižená hořká ambivalence dobrých úmyslů (aniž by byly zpochybňovány), zkříží-li se s touhou po snazší cestě (která nikdy nevede k cíli), po osobní úlevě, velkých penězích a moci, jsou-li od samého počátku zevnitř korumpovány pragmatismem, a průběžně oslepujícího zlatého hávu zbavovaná, obnažovaná nebezpečná ošidnost budování kultu, jenž už ze své podstaty utváření nikdy nemůže dát obyčejným lidem to, več doufají, co slibuje a na víře v co je zbudován a pěstován - totiž autonomii, rovnoprávnost a nezávislost. Na dřeň se tu s úsměvem a písní na rtech odhaluje cynismus mocných a přiznává se holá skutečnost, že každá charita naopak jen upevňuje závislost na diktátu moci a zvůle a že cesta do vysoké politiky je vždy dlážděna ztrátou ideálů a ambicí skutečně v samém základu změnit svět chudých, vymýtit chudobu a ekonomickou závislost a že už sám úmysl se po ní vydat prozrazuje vnitřní ochotu člověka se zaprodat, nechat se omámit a okouzlit vlastní důležitostí, možností ovládat, rozhodovat nad životy druhých téměř jako demiurg a opájet se chvilkovou radostí vyvolanou v davech nad drobnými dárky, na úkor možnosti skutečně vymýtit základní nespravedlnost a změnit systém, v němž je možná charita, privilegovanost mocných a kult, ve spravedlivější, kde by nic z toho existovat nemuselo a tedy nemohlo. Hořká sonda odkrývající základní paradox, že ti, kteří se dostanou na pozice, odkud opravdu mohou měnit společnost, to vlastně v hloubi duše nikdy neměli v úmyslu udělat. *~ ()

Galerie (18)

Zajímavosti (22)

  • Představitelka titulní role, Madonna, si během natáčení pro časopis Vanity Fair psala deníček. Několik výtažků, díl druhý:
    - Úterý, 13. února: Mám za sebou první natáčecí den. Strávila jsem ho inhalováním dýmu z lokomotivy, vytahováním smítek z kontaktních čoček a polykáním spousty prachu. (...) Dopoledne aspoň byla legrace (...), po zbytek dne jsem seděla ve vlaku plném divných komparsistů (ani jeden z nich nemluvil anglicky) a "reagovala" na "fascinující" scenérii ubíhající za oknem. Znovu a znovu, z každého možného i nemožného úhlu, zevnitř i zvenčí. Kromě toho, že jsem teprve umírala horkem a přitom už mě zaživa žrali mravenci, mouchy a sršni, byl jediný problém v krajině za oknem, která byla nudná a naprosto bez života, takže nebylo na co koukat. Ano, tohle jsou ty chvíle, kdy přichází ke slovu herectví.
    - Ponděli, 19. února: Byla jsem na večeři se členy štábu a hudebním režisérem Davidem Caddickem. Bavili jsme se parodováním Jodie Foster v Nell a drby o tom, kdo s kým spí ve štábu. To znamená, že jsme vlastně mluvili o všech. Připadám si jak v podřadném televizním seriálu, kde se doposud věrní manželé na první pohled zamilovávají a doma věrní chlapci spí s doma věrnými děvčaty. Všichni z nějakého důvodu cítí potřebu se mi s takovými věcmi svěřovat. Určitě za to může moje důvěryhodná, bezelstná tvář.
    - Neděle, 15. března: Minulá noc byla jako neuvěřitelný sen. Vystoupila jsem na balkón prezidentského paláce na Casa Rosada a před tisíci lidmi zazpívala "Don't Cry for Me Argentina". Na stejném místě, kde tolikrát stála ona, jsem zvedla paže, podívala se na lidi dole a v tu chvíli jsem pocítila, jak do mého těla vstupuje ONA. Bylo to jako vlna tepla, která mnou proběhla od nohou až do konečků prstů, z nich k lidem na náměstí a pak zpátky nahoru do nebe.
    - Pondělí, 25. března: Vzduch je mrazivý a nikde ani malý náznak jara. Celé ráno jsem kýchala a zítra točíme scény venku, při kterých budu oblečená jenom v jednoduchých letních šatech. Minulý týden - úžeh a úpal. Tento týden - rýma a zápal plic. (NIRO)
  • Během premiérového měsíce vidělo film v českých kinech 48 753 diváků, což znamenalo tržbu 3 745 746 Kč. Snímek se tak stal 3. nejnavštěvovanějším filmem měsíce ledna 1997. (cinema_cz)
  • Se záměrem docílit co nejvyšší autenticity byly kostýmy Madonny šity podle skutečného oblečení Evy Perónové. (contrastic)

Související novinky

Zemřel režisér Alan Parker

Zemřel režisér Alan Parker

31.07.2020

Po dlouhé nemoci dnes ve věku 76 let zemřel věhlasný britský režisér, scenárista a producent Alan Parker. Smutnou zprávu potvrdil Britský filmový institut. Parker začínal v 70. letech jako tvůrce… (více)

Remake Federica Felliniho!

Remake Federica Felliniho!

23.07.2007

Kdopak že si to troufnul sáhnout na jednu z největších legend světové kinematografie? Tím pohanem je Rob Marshall (režisér veleúspěšného Chicaga) a abychom byli spravedliví, tak se jedná o remake z… (více)

Reklama

Reklama