Reklama

Reklama

V pasti

  • Česko Letní kino (více)

Obsahy(1)

Mladý muž z amerického města si vyjede se svou dívkou Carmen do letního kina, aby nakonec zjistil, že se dostali do sběrného tábora pro odpad společnosti, ve kterém vládnou gangy násilníků. Ve snaze uniknout z tohoto pekla se dostává do smrtelně nebezpečných situací. (oficiální text distributora)

Recenze (22)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Trash s neodolatelnou postapo snovou atmosferou s pocetnymi referenciami na ine filmy, subkulturu, ale i vlastnu zanrovost. Popri mnohych spominanych filmov mi to este pripomenulo aj o styri roky neskor vzniknuty Class of 1999. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Famózní sebereflexivní tečka za zlatým věkem austrlských béčkových filmů a také za érou autokin podává pohled na svět, kde se brak, junk a autofetiš staly pilíři společnosti. Hrstka automobilových honiček a kaskadérských kousků je tu jen aby se film dobře prodával, ale páteř filmu tvoří epizodické pasáže vykreslující život v autokině transfornovaném na internační tábor. Nic zdravého a perspektivního tu není, ale zato se bez problémů seženou lehké drogy a antikoncepce, za přídělové kupony se vydává fastfood, bydlí se v autech a každý večer běží nějaké australské béčko. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Nevím nakolik tomuhle filmu ubralo to, že jsem ho viděl s jednohlasím dabingem Martina Dejdara, ale post punková psychedelická seance se rozhodně nekonala. Nápad je sice okey, ale podstatná část už tak dost krátkého filmu se vleče doslova šnečím tempem a po celou dobu jsem jen lačnil zjistit něco víc o pravidlech a systému tábora, byť většinou marně. Společensko sociální reflexi sice oceňuji, ale mnohdy mi to přišlo skutečně samoúčelné, jako třeba v momentě kdy do "tábora nepřizpůsobivých teenagerů" najednou přijede autobus asiatů a zjišťujeme, že většina bílého osazenstva má velmi vyhraněné názory na ostatní rasy a organizuje se v pseudoradikálním nazi drive in brotherhoodu. Za mě lepší dvě hvězdičky, chtělo to aspoň trochu víc akce aby medvěd nebyl v apatii. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý a trochu bizardní film, který mne zaujal zejména tím, že i když se v něm v podstatě nic moc neděje, hrozně se mi líbil. Prostě mi to stále něco připomínalo. Jako by sen. Zdálo se vám někdy, že někde jste, jsou tam vaši známí, spousta neznámých lidí a děje se tam něco, o čem jste přesvědčeni, že to není rozhodně dobré a správné, ne-li nebezpečné? A celý ten sen chodíte a přesvědčujete svoje nejbližší, že je třeba odtud vypadnout, zmizet, že hrozí nebezpečí ... a každý vás s úsměvem přesvědčuje, že je všechno v pořádku, že se nic neděje. Já takové sny v životě měl hodněkrát a tento film je prostě zhmotnil... Hlavní hrdina je obyčejný týpek, co se umí docela dobře rvát a s nikým se moc nesere, jenže takových je v "kino-táboře" spousta. Chodí sem a tam a sotva vyřeší jeden problém (sežene ukradená zadní kola od auta a benzín), nastane mu problém další (někdo mu ukradne motor). A tak furt bloumá a chodí táborem, dostává se do menších potyček, ale nejhorší je, že vidí tu šílenou "stádovost" všech těch lidí tam, kteří jsou zde vlastně spokojení a že začíná být spokojená i jeho přítelkyně ... Prostě šílená představa, úchvatně natočená a stavějící na jednom základním filmovém atributu - ATMOSFÉRA!! Opravdu tak "snovou", beznadějnou, divnou a bizardní atmosféru jsem u filmu zažil málokdy ... Vše završeno perfektně natočeným akčním závěrem a únikem hrdiny, který se sice osvobodil, ale zanechal tam za sebou stovky "spokojených" mladých lidí ... Opravdu výtečný postapokalyptický filmeček!!! Jen se musí asi pochopit ... ()

choze 

všechny recenze uživatele

Bizarní videoklenot z poloviny 80. let a další produkt obsese australské kinematografie postapokalyptickými vizemi (POSLEDNÍ VLNA, trilogie ŠÍLENÝ MAX, QUIET EARTH). Nejen po zdařilé vizuální stránce (výprava, kostýmy) dluží snímek leccos MAXOVI (klidně by mohlo jít o spin-off jedničky), WARRIORS či ÚTĚKU Z N.Y., není ale tak akční (dvě autohoničky a jedna bitka), zato přichází s metaforou stádního, konzumního a apatického života nižší třídy, kterou představuje (ne)dobrovolné osazenstvo autokina. To je totiž po globální hospodářské krizi a vlně nepokojů jakýmsi vězením pro sociálně vyloučenou mládež, kde dostanete fastfood, drogy a každý večer vám pustí nějaký filmový brak (hrají se předchozí filmy režiséra Briana Trencharda-Smithe, THE MAN FROM HONG KONG a TURKEY SHOOT) a nemusíte živořit bez práce a bát se, že vás zabije některý ze zdivočelých gangů jako ve venkovním světě. Přesto hlavní hrdina od počátku hledá cestu ven, zatímco jeho přítelkyně se začne rychle přizpůsobovat okolí, které se radikalizuje dovnitř - proti stejným chudákům jen jiné rasy. Bohužel, po rozkoukání se ve venkovním světě a v autokině, se v prostřední třetině nic moc zajímavého neděje a chybí pamětihodnější scény, ale dojem poněkud napraví akční finále se stylovým únikem hrdiny z kina. Spokojeně se usmívající hrdina nechávající kino za sebou a uhánějící za úžasného eighties popíku "Playing with Fire" směrem k městu, mi přivodil přímo učebnicovou katarzi. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Jen pro obdivovatele 80. let, jejich divných účesů, kostýmů a vyjadřování. Příběh veškerý žádný, akce poskrovnu, princip fungování kina jsem ani nepochopil. Ale Brian Trenchard-Smith je veselý chlapík a svůj film vystihl docela přesně: Na začátku a na konci je trochu akce, uprostřed je hodně divných věcí. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Remeselne celkom zručne nakrútené austrálske post-apo béčko s námetom ako z nočnej mory, ktorý bohužiaľ úplne nestačí na celovečerný film. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Kombinace Troma filmů + Šílený Max + Repo Man (1986). Spíš než k tromáckým vulgaritám, to má blíž k takové Mannově Pevnosti. Jestli je vůbec možné si představit psychedelický punk, tak tohle je přesně ono :-) ()

bassator 

všechny recenze uživatele

45th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2010 - MIDNIGHT SCREENINGS: OZPLOITATION - Půlnoční filmy: Ozploitation (Dead-End Drive In / DEAD-END DRIVE IN / Autokino zkázy) - Docela o ničem bych řekl stručně... - 5. 7. 2010 - kino Čas - Karlovy Vary - 35% ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Aj keď sa snímok odohráva v rokoch 90tych, 80. roky sú tu v plnej poľnej, hudba, móda, atmosféra. A to, čo to zachraňuje a nebyť ešte tých záverečných prestreliek a automobilových naháňačiek, išlo by o totálnu nudu. ()

Toj 

všechny recenze uživatele

Režisér byl zábavnější než samotný film.. Ty 80. léta v punkovém dystopickém světě plném totálních idiotů žíjících motofetišismem mi prostě nesednou.. A hlavní hrdina se liší jen tím, že je o něco málo míň hloupej a tudíž v sobě nese pár zcela vznešených antirasistických ideí... Pokud to mám hodnotit v kontextu toho co jsem v sekci australských trashů viděl, tak tohle mě asi zaujalo nejméně... Ovšem je to jen o mém osobním vkusu... ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Australsky postapokalypticky fryler, ktory ma na zaciatku a na konci dostatok akcie, ale uprostred filmu sa deje len minimum. Trenchard - Smithovi a jeho filmom som nikdy neprisiel na chut. 50 % ()

Jermann 

všechny recenze uživatele

(KVIFF 2010) Od začátku nabízí DRIVE IN až překvapivě strhující atmosféru zkažené, špinavé a neutěšené budoucnosti a výpravně si nezadá s kousky jako MAD MAX nebo třeba RUNNING MAN. Škoda, že se v tak vypiplaném a zabydleném světě, snad kromě závěrečné honičky, totálně nic neděje .. mládež se poflakuje a blbne v autech, takže je to vlastně GREASE bez písniček (možná kdyby se zpívalo, neusínal bych u toho). ()

bartias 

všechny recenze uživatele

Ujetý příklad toho, jak si v Austrálii 80. let představovali anti utopickou budoucnost plnou ztěží zvladatelné kriminality a legračních punkáčů. Nějak se mi nepodařilo rozluštit, o čem to vlastně je. A bohužel to nakonec není ani dost ujeté, aby se na to dalo jenom nevěřícně zírat. Nezapomenutelná ale zůstává scéna s namakaným borcem, který popadne činku, párkrát s ní zamává ve vzduchu a nakonec prohlásí „Fuck it! I’m strong enough.“ ()

TO 

všechny recenze uživatele

Chlápek s holkou si zajedou do letního kina, které je však určeno ke zcela jiným věcem, než k promítání filmů a tak se snaží uniknout. Dost podivná futuristická šílenost vyšla kdysi na VHS pod názvem V pasti, od společnosti LARS s jednohlasným simultálním dabingem Martina Dejdara, který to namluvil stejně jak Barta Simpsona, takže zážitek z filmu byl ještě divnější. Tempo filmu je celkem rychlé a honičky aut hlavně na konci dost povedené, zábava to byla ucházející. ()

T-pack 

všechny recenze uživatele

Nechci nikoho vyděsit následujícím výčtem věcí, které se mi na filmu nezdály, a předešlu tedy, že je to stále celkem průměrný kus filmařiny. Ale: mid-apokalyptické zasazení mi nedávalo absolutně žádný smysl - člověk skoro věřil, že všechny ty bizarnosti jsou na denním pořádku, zvlášť s tak divným a nic nevysvětlujícím začátkem. Film se tváří, že má vlastní mytologii, divákovi z ní však nabídne až podivně málo a má-li zde být místo pro teorie či zamyšlení, nabídli ho tvůrci příliš mnoho. Bloudění (celkem sympatické) hlavní postavy vězením nevězením houpá s filmem mezi žánry a ten se pak nakloní (hlavně kvůli vyloženě neděsivé atmosféře) spíše k akci, což snímku nedělá dobře. A vyzobrazení úpadku společnosti tmavými mokrými ulicemi, plnými grafitti, hořících aut a nezvladatelných gangů teenagerů, kteří mají soubor vlastních pravidel srovnatelných s manifestem anarchie, bylo nápadité jednou - ale osmdesátá léta si nějak takto rozvrat představovala. Ach jo... ()

KasparekZabijak 

všechny recenze uživatele

Tuhle bombu jsem dostal do ruky omylem v Ostrave u babicky ve videopujcovne nekdy v druhy polovine devadesatejch let ... samozrejme konzumacka na jedno shlidnuti bylo mi max 14 a pujcovny filmu bylo 5 kc - o nekolik let pozdeji jsem film dostal k vanocum od brachy kterej ho nasel u nejaky holky zahazenej v polici a okamzite si na nej vzpomel kdyz jsem si ho pustil o deset let pozdeji - samozrejme v uzasnym vydani od x let zanikle firmy Lars video neveril jsem vlastnim ocim - naprosto fantasticky atmosfera snu kterej se pred vama odehrava a vy mate pocit ze v tom filmu jste - minimalne ja jsem ho mel ... komentar uzivatele Flipnic je naprosto presnej 10/10 ()

wosho 

všechny recenze uživatele

Na počátku 90tých let V pasti u nás vydala již zkrachovalá společnost Smart film (něbo tak nějak), jenž se specializovala na béčka všech kategorií. V pasti se však tak snadnému zařazení lehce vymyká zajímavým příběhem a napínavou režií. Škoda, že se scénáře nechopil trošku šílenější scénarista a režie nějaký geniální úchyl (Cronenberg či Lynch) a celé tomu nedali více fantasmgorie. V pasti je v součtu hodně naivním dílkem, které odvál čas. ()

Holina 

všechny recenze uživatele

Ještě předtím, než Trenchard-Smith začal točit sračky, měl pár slibných zářezů. Mezi ně můžeme zařadit i Letní kino, kde prakticky bez kapky krve dokázal vykřesat atmosféru postapokalyptické společnosti s klasickým lookem vize osmdesátých let. To má jeden společný prvek. Záporáci jsou zfetovaní pankáči oblečení jako the Clash v době největší slávy. A to je fajn. Navíc teda zasadit poměrně zajímavý příběh někam do pouště na kraji města je další z dobrých tahů kdysi slibného rejži. ZAJÍMAVOSTI: Natáčení trvalo 35 dnů. Autokino, na kterém se film natáčel bylo uzavřeno hned po natáčení a už nikdy nebylo otevřeno. Plakát, který se objevuje před kinem láká na film "Rambo 8: Rambo takes Russia". K natáčení bylo použito 400 vraků. ()

Reklama

Reklama