poster

Hnus

  • český

    Ošklivost

  • anglický

    Repulsion

  • slovenský

    Hnus

Drama / Horor / Thriller / Psychologický

Velká Británie, 1965, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • darkrobyk
    *****

    Brilantní studie šílenství jistě nesedne každému. Psychologické drama se postupně mění v halucinogenní horror. Přesvědčivou C.Deneuveovou snímá šerosvitná kamera se smyslem pro detail. Oko - do duše okno...tak se film začíná i končí. Minimální nepříjemný hudební doprovod je střídán tichem nebo rozličnými zvuky (telefon, domovní zvonek, zvony, tikot hodin, kapání vody...). Snímek plný symbolů (rozkládající se králík) a metafor (pukající stěny). Zdařilá práce se svícnem a břitvou. Deformace obrazu. Ruce rostoucí ze stěn. Znásilnění. Samostatná dějová linka v druhém plánu obrazu (autonehoda, příchod sousedky ad.). Nejednoduchý film velkého režiséra vyžaduje trpělivost a spolupráci diváka. A vůbec nezestárnul!(23.6.2016)

  • POMO
    ****

    Podobne ako v ROSEMARY, aj tu Polanski vytvára pocit stiesnenosti a paranoje na ploche jedného bytu, a tentoraz dokonca ešte minimalistickejśími prostriedkami (čiernobiely obraz, takmer žiadna hudba a iba jedna protagonistka). A hoci sa mu to vďaka režijným nápadom a skvelej Deneuve darí vrchovate, zároveň trochu odháňa chladne didaktickým hávom, typickým pre jeho rannú tvorbu (ďalej napríklad CUL-DE-SAC). ROSEMARY bola emocionálnejšia, čo mne osobne vyhovuje viac.(28.8.2004)

  • Beagle
    ****

    Miluju Catherine Deneuve, ale po pravdě řečeno, její nejstarší snímek, který jsem viděla bylo asi Poslední metro. O co větší překvapení mě čekalo u Hnusu - tak znepokojivý herecký výkon mladičké Catherine v tak "hnusném" filmu, to jsem nečekala. A na toho rozkládajícího králíka na talíři by byl pyšný i David Lynch. Jedním slovem Psycho.(28.12.2011)

  • Madison
    ***

    Mám dojem, že si režiséri radi berú na paškál vnútorné problémy žien, ich feministické sklony, večné útoky samoty, bolesti, zúfalstva... Sme melancholické stvorenia, takže si to môžeme dovoliť :) Carol je zosobnením duševnej trosky, ktorej sa priam bytostne dotýka každý mužský pohľad, mierna náklonnosť či túžba po zblížení sa. Trpiaca introvertka obkolesená tieňmi deprimujúcich stien, postupne šalie a stráca pojem o čase a priestore. Psychická analýza vnútornej roztrieštenosti, ktorá je pre osamelú ženu priam charakteristická. Námet rozhodne zaujímavý, no mrzí ma, že občas tento film skĺzol do neželanej nudy. Väčšie množstvo obsahových perličiek by mu rozhodne prospelo. PS: Catherine Deneuve ma katapultovala do sedadla. Ktorá iná herečka by sa dokázala tak úprimne vcítiť do trápenia svojej hrdinky?(17.8.2009)

  • Matty
    ****

    Z nějakého důvodu jsem si během velmi sugestivního závěru představoval, jak by celá záležitost vyzněla coby televizní reportáž o hrůzném nálezu v jednom panelovém bytě. Jak by byl vykreslen vrah, jak oběti, zda-li by vůbec někoho zajímaly příčiny. Těm je věnováno předchozích devadesát tíživých filmových minut, zahrnujících asi třikrát znásilnění Catherine Deneuve a minimálně jednou Catherine Deneuve procházející v zombie modu Londýnem. Ale ačkoliv (nebo právě proto), že jsem se během nich cítil jako hlavní hrdinka – jako paranoik trpící klaustrofobií, kterému začíná jít na mozek „duševní“ uvěznění mezi čtyřmi stěnami –, nebyl jsem schopen uniknout. Netuším, jestli má jít o výzvu ke zmagoření, nebo naopak o varování před ním, či pouze o atmosférické nahlédnutí do hlavy pacientky, která utekla z pohovky doktora Freuda, psychárna je to každopádně vydařená. 80% Zajímavé komentáře: Jeanne, venus, Jordan, lupuscanis(16.6.2009)

  • - Časopis Premiere zařadil film mezi 25 nejnebezpečnějších filmů všech dob. (Kulmon)

  • - První film, který zobrazuje ženský orgasmus (i když jen zvukově), který prošel britskými cenzory. (Kulmon)

  • - Polanského prvý anglický film. (fishki)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace