Agatha Christie's Poirot - Season 1 (1989) (série)
Režie:
Renny RyeScénář:
Michael BakerKamera:
Peter JessopHudba:
Christopher GunningHrají:
David Suchet, Hugh Fraser, Philip Jackson, Niamh Cusack, David Swift, Jonathan Coy, Jack Klaff, Vass Anderson, Avril Elgar, Abigail Cruttenden (více)Obsahy(1)
Kapitán Hastings navštíví svého dobrého přítele, začínajícího filmového režiséra Bunnyho Saunderse, a společně s ním se do atraktivního prostředí filmových ateliérů Parade podívá i Hercule Poirot. Stává se však bohužel svědkem nepříjemného výstupu mezi autoritářským majitelem studií, Henrym Reedburnem, a stárnoucí hereckou hvězdou Ralphem Waltonem. Reedburn herce na hodinu propustí, což se neobejde bez vzájemných slovních inzultací a výhrůžek. Tím ale aféra nekončí, večer je totiž filmový magnát nalezen ve své funkcionalistické vile zavražděn. V průběhu vyšetřování, v němž sehraje důležitou úlohu balíček karet, prokáže kapitán Hastings nevšední zájem o moderní umění. (Česká televize)
(více)Recenze (41)
Mám takový pocit, že minimálně vizuální stránka je poněkud jiná než u ostatních dílů, možná je to stářím, ale od stejného režiséra ostatní díly taky vypadají jinak. Není to špatné, ale jde vidět, že je to starý díl. Zápletka bohužel není příliš náročná, ne snadno odhalitelná, ale patří mezi ty obyčejné. Ke všemu ta ženská je fakt škaredá:D! Jinak souhlasím s Šandík. ... Moderní kruhovitá knihovna, zlatý lev, cigánské boty, filmové natáčení scény na poušti, bridge. ()
Brilantní filmové zpracování, které mimo jiného opět příjemně překvapuje precizností s jakou se tvůrci předlohy zmocnili. Třeba jenom ten zdánlivě moderně ale přesto nevkusně zpracovaný interiér vily, okouzlující zachycení filmového natáčení, Hastings, rádoby poučeně mudrujcící o moderním umění před podivným, naprosto duchaprázdným drátěným objektem, Japp zabavující srduté boty za účelem identifikace. Prostě nádhera. 85% ()
Příběhy ze zákulisí filmového průmyslu mě baví, navíc i proto, že jsou velmi často nápadité. Tohle se podařilo udržet i Agathě a jejímu Poirotovi v tomto příběhu, který je skvěle vypointovaný, i když sama pointa může být do jisté míry zklamáním. Ty scény ve studiu jsou sice místy celkem klišé, ale stejně pobaví. ()
Křížový král mi osobně přišel dějově poněkud příliš překombinovaný, a co se rozlousknutí případu týká, tak mě překvapil závěrečný rozsudek "zločin-nezločin" (zasvěcení ví, o čem mluvím). V tomto případě je nejvíce na vině samotná předloha, jelikož natočeno to nebylo vůbec zle. Vždycky mě vážně pobaví, jak jsou všichni vyjma Poirota úplně mimo, až to někdy bije do očí. ()
Jeden z těch příběhů, který nedokáže využít malou plochu a dopouští se tak přílišného množství karikatur, které nedokáže rozvést do životných postav, například extrémně tupé podání Jeppa, na které jsem poněkud alergický, je-li dohnáno do krajnosti. Krom dořešení případu samotného a zábavných scén filmařských nemá tenhle díl moc co nabídnout, slabší díl. " Pan Poirot ví všechno " ()
Galerie (4)
Zajímavosti (1)
- V kanceláři producenta Reedberna visí plakát lákající na dobové snímky Corsair (1931), La Cucaracha (1934) a Mystery of the Wax Museum (1933). (Yokolobuna)
Reklama