Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pojďme se znovu zaposlouchat do nesmrtelných písniček jako „Šššš, Pátá, Včera neděle byla, Náhrobní kámen, Hvězda na vrbě, Stín katedrál, Já budu chodit po špičkách, Řekni, kde ty kytky jsou, Mně se líbí Bob, Oliver Twist…“ v úspěšném retromuzikálu Zdeňka Zelenky a Filipa Renče. Přenesme se zpět do času prosluněného léta roku 1968, kdy ještě všechno dýchá novou nadějí a hrozbu sovětské okupace si nikdo nedokáže představit ani v tom nejčernějším snu. Tři půvabné dívky – Tereza (Z. Norisová), Bugyna (B. Stanková) a Julča (A. Veselá) – z malebného pohraničního městečka se chystají k maturitním zkouškám, tři spolužáci – Olda (M. Kubačák), Tuřín (O. Šípek) a Drmola (P. Burian) – jim neobratně nadbíhají a tři záhadní cizinci – Šimon (J. Révai), Bob (J. Nosek) a Eman (Ľ. Kostelný) právě vystupují z vlaku, aby rozvlnili ospalou hladinu místních poměrů a očekávané obrátili v nečekané. Tak začíná příběh velké lásky, plný tance, splněných i nesplněných nadějí, a především melodií, které nelze snadno vymazat z paměti… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (524)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Renč zúročil své dlouholeté zkušenosti z natáčení reklam a zejména videoklipů. Po technické stránce dobře zvládnutý film, kde hudební rovina založená na osvědčených melodiích a textech opravdu funguje a jednoznačně přebíjí plochý a nedůvěryhodný příběh. Jako zobrazení určité epochy (srpnová okupace ) Rebelové neobstojí, ale jako ryze oddechová záležitost je to mimo jiné i díky pohledné Norisové přijatelná záležitost. Celkový dojem 45 %. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Před bezmála čtvrtstoletím Rebelové vzdor svému schématickému ději, toporným dialogům a psychologicky nepřesvědčivým postavám (či spíše loutkám) zazářily, protože po uplynulém desetiletí znovu nechaly živě rozeznít skvělé písničky ze šedesátých let – v originálním znění i v převážně zdařilých coververzích a parafrázích – a některé nadto do vyprávění zasadily jako vizuálně podmanivá intermezza navazující na estetiku dobových televizních hudebních klipů. Jako v devadesátém roce jsem tehdy postřehl dívky, jak si na ulicích zpívají ty dávné sloky, a sám jsem se k nim vrátil a tuhle lásku podnes živím. Rebelové ale na rozdíl od svých předobrazů zestárli a je již zjevné, že podobně papundeklový byl celý svět tohoto papírového příběhu, a čas setřel pel i z magazínových půvabů ústřední trojice dívek (hoši krom Jana Révaie postrádali esprit již tehdy). Je zvláštní vracet se k tomuto převařenému čaji a pátrat po jeho zapomenuté chuti, když se od prvního záběru rozpadá označující a označované jako nesprávné reklamě. Ostatně sám režisér inspiraci „poctivostí“ reklamního obrazu zdůrazňoval, čímž nepřímo vyjádřil, že anachronický muzikál nového tisíciletí se rodí právě z ducha reklamy. Divák již jen eviduje a diví se, jak pomalu vše uplývá. Neschopen identifikovat se s postavami jen čeká, až se na stříbrném plátně setmí. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Malé město v českém pohraničí, tři maturantky a tři rebelové, kteří už nechtějí mít s "totáčem" nic společného. Film Filipa Renče je zasazený do horkého léta roku 1968. Spíše než muzikál v pravém slova smyslu, je to film se spoustou písniček, které hrají spolu se šesti mladými hrdiny jednu z hlavních rolí: dodávají filmu důležitou a nezaměnitelnou atmosféru konce šedesátých let. Atmosféru svobodného nadechnutí, která spolu s osudovým zauzlením soukromých a politických dějů tvoří tkanivo tohoto retro-muzikálu, který je také příběhem o lásce, jíž dějiny nebyly právě příznivě nakloněny. Renč si tímhle filmem u mě definitivně vybudoval pozici zajímavě tvořícího českého režiséra, který se nebojí zariskovat s žádným žánrem a umí odvést profesionálně vycizelovaný film, na který natáhne publikum. 100% ()

maverick10 

všechny recenze uživatele

Tohle je presne ten filmovy zanr, ktery na ceske scene chyby. Vzdyt od dob Noci na Karlstejne tu nebyl poradny muzikalovy film. Velice prijemna atmosfera a choreografie. Jen je skoda, ze u nas neni nikdo (krom Karla Svobody - ve chvili, kdy pisi tento komentar, jiz neni mezi nami), kdo by byl schopen napsat originalni hudbu. Avsak nikterak to neubira na pusobivosti. Herecky vykon ustredni dvojice neni nikterak oslnujici, vzdyt lepsi vykon ve filmu ukazali i hlavni osvetlovaci, ovsem jejich tvaricky a jejich zpev je omluvou prinejmensim dostacujici. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

S trochou nadsázky by se dalo říci, že na Rebelech jsou nejpodařenější úvodní titulky. Všudypřítomná herecká stylizace, spočívající v podivném pitvoření a nekonečném přehrávání, se pojí s velmi slabým scénářem, až po okraj naplněným nejen řadou naprosto provařených klišé, ale také mnoha nesmysly a nelogičnostmi. V podstatě jediný, kdo v Rebelech herecky stojí za zmínku, je výborný Tomáš Hanák. V epizodních rolích pak František Němec... Celý film je doslova přeplněn až obsesivně zdůrazňovanými prvky bruselského stylu šedesátých let, oproti originálu ovšem podstatně lesklejšími, pastelovějšími a také tupějšími. Jistě, muzikály nikdy neměly příliš komplikovaný nebo psychologicky propracovaný scénář, nejde o žádný thriller, ale i tak je množství slabých míst v až povážlivě veliké. Naleštěný kýč, který před naprostým propadem zachraňuje jedině vcelku slušná kamera a dále hudba, což je ovšem pochopitelně (v)klad značně diskutabilní, neboť ji Renč využívá způsobem téměř krkavčím... Celkový dojem: 40%. Zajímavé komentáře: gudaulin, sportovec, berg.12, hirnlego ()

Galerie (11)

Zajímavosti (43)

  • Šimon (Jan Révai) zpívá hlasem Bohuše Matuše. (funhouse)
  • Film se dočkal i divadleního zpracování. (Elisebah)
  • Filip Renč a Jan Svěrák se ve svých filmech navzájem dosazují do malých roliček. Jan Svěrák tak ve snímku objevil v závěru filmu coby celník. (šerminator)

Reklama

Reklama