Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Koníček mladého fotografa Ondřeje se točí kolem pilotování ultralehkých letadel. Při jednom z takových letů zahlédne u osamělé vily dva muže, z nichž jeden střílí na druhého. Podaří se mu scénu vyfotografovat, je však přitom spatřen. Než se mu podaří snímek vyvolat, je film nešťastnou náhodou zničen. Vzápětí na to se v rockovém klubu seznámí se smutnou modelkou Viktorkou a také bohatým podnikatelem Walterem Rychmanem, který mu nabídne práci. Po návratu zjistí, že mu někdo prohledal ateliér a brzy nato pochopí, že Walter byl ten, kdo střílel. Přestože podnikatel tvrdí, že šlo o nevinnou zábavu, tzv. paintball (hra na vojáky, kdy po sobě hráči střílejí kuličky s barvou), žádá po Ondřejovi negativ a když mu fotograf řekne, že ho nemá, vyhrožuje mu. Ondřej se rozhodne přijít záhadě na kloub a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst. Stále více se však zaplétá do nepřehledné hry, v níž se lze jen stěží orientovat. Viktorka, se kterou se mladý fotograf sblíží mu představí podivný svět světáckých flákačů a zbohatlíků. Z různých náznaků se v Ondřejovi rodí podezření, že v případě Walterova střílení nešlo jen o nevinnou hru. Když však Ondřej podnikatele obviní z vraždy jeho společníka Schneidera, ten se vzápětí objeví živý. Hra však zdaleka není u konce a Ondřej má jen mizivou šanci na vítězství. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (8)

Filip Renč

  • Zhruba na přelomu tisíciletí komentoval, že "je mnohem snazší natočit první film než třetí." Později to na přání rozvedl: "První film chce člověk natočit za každou cenu, jen aby se dostal do povědomí lidí jako režisér. Nemá strach, jde klidně hlavou proti zdi, pustí se i do tématu, na které možná už nebude mít odvahu, a ten risk většinou vychází. Když se debut povede, jste opatrnější a začnete kalkulovat, do čeho jít, abyste si nepokazil renomé. Mně se třeba Válka barev líbila, bylo v ní něco z té neukotvené doby, kdy si všichni na něco hráli. Říkal jsem tomu existenciální detektivka. Jenže u lidí se to nechytlo a kritika mě zdrbala. Takže po Requiem pro panenku to byl neúspěch. A třetí film je rozhodující. Na tom se ukáže, jestli umíte, nebo ne." (NIRO)

Angelo Badalamenti

  • Když v Praze nahrával hudbu pro jeden ze svých filmů, navštívil jej ve studiu český skladatel Ondřej Soukup a řekl mu: "Pane Badalamenti, já jsem se ve Válce barev inspiroval vaším stylem." Na což se mu dostalo odpovědi: "Mně to nevadí, mě vykrádají všichni." (NIRO)

Reklama

Reklama