Reklama

Reklama

Nula nula nula

(seriál)
Trailer
Itálie, 2020, 7 h 20 min (Minutáž: 48–67 min)

Předloha:

Roberto Saviano (kniha)

Hudba:

Mogwai

Hrají:

Andrea Riseborough, Dane DeHaan, Gabriel Byrne, Érick Israel Consuelo, Giuseppe De Domenico, Mauricio Méndez, Harold Torres, Diego Cataño, Claudia Pineda (více)
(další profese)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Seriál Nula nula nula odhaluje temná tajemství světového obchodu s kokainem, od jeho výroby až po dodání na místa konečné spotřeby. Je to cesta do hlubin složitého, důkladně propracovaného systému, který se vyznačuje nejen násilím a krutostí, ale také vysokou odborností, zručností a představivostí. Od džungle až po mrakodrapy, od Mexika po Paříž, přes rovníkovou Afriku, země Maghrebu, Kalábrii, ve světě obývaném zločinci a byznysmeny, zoufalými lidmi i miliardáři, je vše propojeno neviditelnou a magickou lajnou kokainu. V této nelítostné mocenské válce jsou všichni zúčastnění, od malých lokálních dealerů až po kmotry nejvlivnějších zločineckých organizací, nuceni bojovat a riskovat své životy. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (105)

Cedr 

všechny recenze uživatele

Oproti Gomorrah v mnohem rychlejším a díky tomu i zábavnějším tempu. Prolínání několika dějových linek je poměrně neotřelé a za 8 dílů se nestihne okoukat. Scénář je díky své snaze o velkolepost místy silně přitažen za vlasy, nicméně seriálu to nelze mít za zlé, poněvadž to prostě nějak funguje. Slušné výkony a vysoká produkční kvalita ZeroZeroZero zvedají nad hladinu záplavy minisérií poslední doby. 9/10 ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Průzkum mezinárodního drogového trhu a jeho role v globální ekonomice. Třemi nulami je označovaný nejčistší kokain nejvyšší kvality, jaký na trhu existuje. Podíváme se do italské Kalábrie, chudých čtvrtí Mexika, afrického Senegalu, poušti Sahary. Dočkáme se představení nejdůležitějších hráčů, ovšem chyběla mi vždy chvíle, aby se divák s danou linií sžil a urovnal si, co se vlastně děje. Místy je to až zbrklé, přitom mnohé situace jsou jinak pomalé, popisné, zdlouhavé. Rozhovory, co by mohly trvat pár sekund, spolknou minuty, stejně tak záběry na silnice, domy, auta, postavy, které jdou odněkud někam. Příběh má tři dějové linie, které se vzájemně proplétají, všechny spojuje obří zásilka kokainu, jehož přeprava se neobejde bez potíží. Obchod má jasná pravidla, která ovšem hodlá obejít zlobivý vnuk drogové legendy. Z obchodního schématu chce odstranit prostředníka mezi prodejcem a zákazníkem, obzvlášť když hlava rodinné firmy Gabriel Byrne koupila kulku. Poslední linii představují členové mexické zásahové jednotky, kteří přecházejí na druhou stranu a chtějí uzmout postavení na drogovém trhu. Postavy ztrácejí morální zásady, násilí je na každém kroku. Jejich motivacím jsem nicméně nevěřil. Zdaleka to není tak návykové jako jiné seriály, jen málokdy tvůrci skutečně vtáhnou do děje. Problém je i v tom, že mi bylo absolutně jedno, kdo „vyhraje“ nebo kdo koupí kulku do hrudi. Dvojice Andrea Riseborough a Dane DeHaan bavila. ()

Reklama

poet 

všechny recenze uživatele

Roberto Saviano píše dobre príbehy a Stefano Solima ich vie zase slušne podať. Už seriálová Gomora bol velmi slušný počin. V podstate ani 3Zero v ničom nezaostava. Mna uplne dostali už úvodne tiltulky aj hudobý motív. To prelínanie medzi roznymi dejovými liniami je tu urobené ozaj dobre. Mexico, Africa aj Taliansko su celkom slušné odvedené aj zahrané epizody. Mna osobne najviac chytila tá Mexická linia o partii policajtov ale ani tie ostatné neboli nejako slabšie. ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Osudové slow motion zábery na začiatku, konci či v strede epizódy nefungujú tak, akoby tvorcovia chceli. Dej je totiž rozbitý do troch dejových línií, pričom v každej skupine máme aspoň jednu hlavnú postavu a k tej by sme mali cítiť nejaké emócie, čo nefunguje za každej situácie. Najlepšie sa dá stotožniť s dealmakermi, tí vedú okrem dohadovania ceny kokaínu a záruky pašovaného tovaru v podstate normálny život blízky každému divákovi. Smolu majú v tom, že ich príbehy bývajú spočiatku najnudnejšie, preprava však do nich prinesie adrenalín. Mexické príbehy sú o nábožensky založenom veliteľovi špeciálnych jednotiek armády, ktorý zároveň pracuje pre kartel. Tieto príbehy vedia byť najdrenalínovejšie, pričom sa ale o ich hlavnú postavu veľmi nebojíte, čo znamená, že jej charakterizácia mohla byť prepracovanejšia. Talianska časť sa venuje vojne v rámci jednej mafiánskej organizácie v Kalábrii, kde stoja proti sebe boss bossov oblasti skrývajúci sa v lesoch pred políciou (Adriano Chiaramida, známy ako Zio Carlo z Romanzo Criminale) a jeho vnuk, ktorý chce násilne prevziať moc. Obe postavy majú čo ponúknuť a divák tak môže porovnať dva biznis modely. Stefano Sollima, režisér viac ako prvej série mafiánskeho seriálu Gomorra o neapolskej Camorre, filmu Suburra o ostijskej a rímskej mafii či seriálu Romanzo Criminale o mafii v Ríme v 70. a 80. rokoch minulého storočia využíva v tejto talianskej časti väčšinou na rozprávanie obraz pred dialógmi, čo mu tu aj v spomínaných tituloch znamenito vychádza a pri zobrazení kalábrijskej prírody sa niet čomu čudovať. Navyše v mafiánskych filmoch najmä o talianskej mafii je ticho skvelým symbolom napätia, ktoré trochu odďaľuje krviprelievanie, čím vzbudzuje záujem o túto časť celkového príbehu. Celý seriál je zmesou rôznych žánrov, od akčného, thrilleru, dobrodružného, krimi s tónmi kartelového Mexika a nádychom kampánskej mafie. Príbehy by lepšie vynikli samostatne, čo sa v niektorých častiach podarilo, chýbala však čisto talianska časť, ktorej by bola ponechaná väčšina priestoru. Zbytočne sa takto lámali emócie, ktoré mohli byť pri samostatne prevedených príbehoch intenzívnejšie. Mexiko je síce akčné a drsné, no má najmenej kvalitných postáv (veľa vytretých hláv, ktoré majú povahu ako rovnaký človek) a najviac predvídateľný dej, aj keď sa blysne určitými adrenalínovým scénami. Dealmakeri majú spočiatku slabšie scény, ktoré im vylepší o trochu akcie transport, inak im dráma funguje vždy. Za najlepšiu časť hodnotím tú taliansku (treba však brať aj do úvahy predpojatosť fanúšika mafiánskych filmov a seriálov s talianskou mafiou), kde fungujú postavy (veľa kvalitných, avšak zaslúžili by si viac priestoru), napätie (obrazom ticha, keď ťa vezmú priatelia len tak zrazu zajazdiť si na neznáme miesto aj v drsných, vypätých scénach + mafiánska kultúra talianskych mafiánov) aj akčné scény, lebo divák bol už pozornosťou zaujatý kvalitnými postavami a napätím. Všetky príbehy majú formálne vysokú kvalitu kamery a výborné zábery zobrazovanej krajiny. Gomorra to bohužiaľ nie je, Stefano Sollima má na konte lepšie tituly. Najlepšie herecké výkony (nie postavy): Dane DeHaan > Andrea Risenborough > Harold Torres > Adriano Chiaramida > Giuseppe De Domenico. () (méně) (více)

Galerie (89)

Zajímavosti (4)

  • Názov seriálu odkazuje na spôsob, akým sa v Taliansku klasifikuje múka podľa rafinácie – 2, 1, 0 a 00 – kde dve nuly znamenajú najčistejšiu. Tri nuly v tomto prípade znamenajú čistý kokaín. (Real Tom Hardy)
  • Rovnako ako dej seriálu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Mexiku, Taliansku, Senegale, Maroku a Spojených štátoch. (Real Tom Hardy)
  • Chris Lynwood (Dane DeHaan) trpí Huntingtonovou chorobou, kterou získal od své matky. Huntingtonova choroba byla poprvé popsána v roce 1872 americkým lékařem Georgem Huntingtonem. Jedná se o neurodegenerativní onemocnění, které se projevuje nejčastěji okolo 40. roku věku, ale vzácně se příznaky mohou objevit prakticky kdykoliv (ve 2 či v 80 letech). Mezi příznaky dominuje porucha motoriky, změny osobnosti (deprese, psychóza, paranoia), postupující demence a nakonec smrt. Nemoc trvá 10–30 let a neexistuje na ni lék. (Rollo_Tomasi)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

31.12.2020

Úbytek filmů v kinech v uplynulém roce šel bohužel ruku v ruce s nižším množstvím kvalitních celovečerních filmů obecně, především těch hollywoodských. Z prvních deseti nejlepších filmů roku dle ČSFD… (více)

Reklama

Reklama