Režie:
Agnieszka HollandScénář:
Marek EpsteinKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Antoni Komasa-ŁazarkiewiczHrají:
Ivan Trojan, Josef Trojan, Juraj Loj, Jaroslava Pokorná, Martin Myšička, Miroslav Hanuš, Jiří Černý, Tomáš Jeřábek, Jan Budař, Melika Yildiz, Martin Sitta (více)Obsahy(1)
Strhující životopisné drama výjimečného muže obdařeného léčitelskými schopnostmi na pozadí dobových událostí. Příběh je inspirován skutečnými osudy léčitele Jana Mikoláška, na kterého se v průběhu několika desetiletí obracely s prosbou o pomoc tisíce lidí ze všech společenských vrstev včetně nejvýznamnějších osobností politického i kulturního života. Mikolášek je člověk bez odborného lékařského vzdělání, ale s nevšedním a nevysvětlitelným nadáním diagnostikovat a pomocí bylinek léčit nemoci, se kterými si ani doktoři nevědí rady. Jeho mimořádné schopnosti jsou však vykoupeny bojem s vlastními démony. Léčitelství je jeho vnitřní spásou a ochranou před sebou samým… (Cinemart)
(více)Zajímavosti (38)
- Vůz, který Mikolášek užívá v době Protektorátu, má poznávací značku PA-22055, která náležela ke správnímu obvodu policejního ředitelství v Kladně. Jenštejn se ale nacházel v okrese Brandýs nad Labem a měl by tedy mít značku z jiného číselného intervalu. (Martin_L)
- Když doktor Zlatohlávek (Jiří Černý) hledá byt otráveného referenta Strouhala, stojí na dvoře u domu traktor s poznávací značkou M-UH 3066. Značky tohoto typu se ale přestaly užívat v roce 1953 a v době, kdy se děj odehrává, se již nemohly vyskytnout. Navíc je velmi nepravděpodobné, že by traktor v Kopřivnici (okres Nový Jičín) měl značku okresu Uherské Hradiště vzdáleného zhruba 90 kilometrů. (Martin_L)
- Automobil Škoda 1200, který v několika záběrech v počátku filmu stojí v ulici před Mikoláškovou vilou, má poznávací značku AJ-80-77. Tato série byla ale přidělována až v polovině šedesátých let a v době, kdy se děj odehrává, tak neexistovala. (Martin_L)
- V čase 1:11:00, kdy je děj příběhu těsně před 2. světovou válkou, je letecký záběr na jedoucí vlak v čele s lokomotivou 486.007, která byla vyrobena ve Škodových závodech v roce 1936. Za lokomotivou jsou však připojeny osobní čtyřnápravové vozy pocházející až ze 70. let. (emkon)