Reklama

Reklama

Ripley

(seriál)
  • USA Ripley
Trailer 1
USA, 2024, 7 h 30 min (Minutáž: 45–76 min)

Tvůrci:

Steven Zaillian

Režie:

Steven Zaillian

Předloha:

Patricia Highsmith (kniha)

Scénář:

Steven Zaillian

Kamera:

Robert Elswit

Hudba:

Jeff Russo

Hrají:

Andrew Scott, Dakota Fanning, Johnny Flynn, Pasquale Esposito, Eliot Sumner, Vittorio Viviani, Bokeem Woodbine, Kenneth Lonergan, Bruno Crucitti (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Mladý podvodník vyrazí do Itálie splnit zvláštní úkol a nahlédne přitom do světa mocných a bohatých. Život, o kterém snil, tak má na dosah. Stačí se k němu jenom prolhat. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (107)

Oralfabet 

všechny recenze uživatele

Ne vždycky přímo strhující, ale celou dobu nesmírně poutavé, jednak díky lahodnému, vtahujícímu vizuálnímu provedení, jednak kvůli fantastickému Andrew Scottovi, který fakt dokáže s málem udělat hodně, a na roli Ripleyho sedí perfektně, i když je mu asi o dvacet let víc, než by mělo. Film už jsem viděl před delší dobou a všechno si z něj nepamatuji, ale ten kontrast mezi těmito dvěmi verzemi téhož příběhu je nepřehlédnutelný. Narozdíl od poměrně sympatického, charismatického Damona tady Scottův Tom působí jako absolutní sociopat bez kousku lidského citu v těle, a jeho nečitelnost jen přispívá k jeho znepokojivosti, ale i zvrácenému půvabu. Itálie je tady v černobílém podání kameramana Roberta Elswita sice nádherná a svůdná, ale taky chladná a nehostinná. Všechno působí promyšleně do nejmenších detailů, metodicky, každý záběr má svůj význam, a díky tomu je velice snadné nechat se Ripleyho sítí lží polapit. Jo a Dakota Fanning je tady taky fantastická, nevím, kdy jsem naposledy někoho viděl ztvárnit pasivní agresivitu takhle přesvědčivě. Do posledního dílu jsem uvažoval spíš o osmi, ale závěr mě přesvědčil, že si to zaslouží 9/10 ()

barteca 

všechny recenze uživatele

Pocta Caravaggiovi. Umělecké obrazy kamery nasnímané v černobílém formátu. Co záběr, to zážitek, vlastně jsem víc sledovala obrazy než děj. Když se zapletete s psychopatem stane se život hororem. Film z r. 1999 Talentovaný pan Ripley byl rovněž vynikající, ale seriálová podoba s prostorem pro detailní vykreslení postav je jiný level, pečlivý casting a výkony herců vše jen podtrhují. Adept na všechny ceny. ()

Reklama

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Po technické stránce vůbec možná to nejlepší, s čím NF na své streamovací platformě přišel. Jakože za celou svou historii! Steven Zaillian adaptaci slavného románu od Patricie Highsmith přetavil v audiovizuální opus, kde každý záběr budete hltat plnými doušky! Fakticky by většina stopáže šla přenést na malířské plátno, až o tak moc precizní práci s kamerou se jedná. Jinak jsem rád, že došlo k několika změnám oproti filmové verzi z roku 1999. Zejména konec se malinko odlišuje. Plus hlavní představitelé jsou čtyřicátníci. A mně to popravdě sedlo. Andrew Scott si tímto řekl o nějakou cenu. Tak dokonale pojmout Ripleyho, jeho vynalézavost, prolhanost, nedostatek základní lidské empatie...To si zasluhuje uznání! První část se malinko táhla, ale po scéně na lodi se příběh rozjel do šílených otáček. Jo, tady jsem si pošmákl. Luxus! Za mě dávám 8,5/10 ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Zatím seriálový peak roku 24.. Obrazově je to vymazlené tak, že každý záběr je jak fotka H.C. Bressona (a ta Leica na tohle řekl bych odkazuje) kdy černo-bílá je fakt hluboce černo-bílá s téměř až taktilní strukturou (na to je fakt radost koukat). Obsahově je to metronomicky přesné. Drží to náladu a těžiště knihy.. jak v přesných charakterech, tak v jemném vtipu a té neuchopitelnosti s jakou Ripley tancuje na minovém poli vlastních lží.. Je to plné drobných detailů a režijních nápadů které diváka vtáhnou do každé (!) scény. Jednotlivé peripetie knihy si už přesně nepamatuju, ale mám pocit, že poslední cca třetinu už Zaillian adaptuje knihu hodně volně (a stále kvalitně) a snad i chystá půdu pro pokračování... Drobnou výtku bych měl snad jen k finále, které (SPOILER) z Toma udělalo trošku většího masterminda než ve skutečnosti je (nebo by měl být). ()

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Freddie Miles: „Jeho Rolexky. Jeho oblečenie. Jeho Ferragamos. Čo ešte máš, Tom? Jeho peniaze? Jeho Picassa?“ Dlho ma filmové dielo nenadchlo tak, ako tento Ripley. Starú verziu s Mattom Damonom si pamätám len pocitovo, môj ďalší krok bude, že si „Talentovaného pána Ripleyho“ zopakujem. Atmosféra 60-tych rokov je dokonalá. Film je natočený tak, až sa pristihnete, že ste jeho súčasťou. Upútajú vás viaceré podporné prvky – mačka, ktoré neustále sleduje Ripleyho pohľadom, vŕzgajúci starý výťah, ťažký sklenený popolník a novinové stánky, ktoré dotvárajú  atmosféru Talianska. Vyniká práca kameramana (Robert Elswit si zaslúži Oscara!). Zmysel pre nasvietenie je geniálny – snímok je čierno-biely, aj keď nie celkom. Čierna je hlboká a biela na plátne žiari a odráža sa od povrchov. A veľa, veľa odtieňov sivej. V mnohých scénach svietia stolné lampy, dodávajú scénam atmosféru renesančného šerosvitu. Spojitosť s Caravaggiom, z ktorej mrazí. Výsledný pocit bol, že sa pozeráte na výtvarné dielo. Andrew Scott je bravúrny, často kontroluje svoj výzor v zrkadle, s výrazom spokojného psychopata, ktorý má svoju šachovú partiu dopredu premyslenú. Tom Ripley (pozerajúc na svoj obraz v zrkadle): „Áno. Presne tak. Dickie Greenleaf. Rád vás poznávam." Skvele načasované napätie, intrigy a psychológia postáv. ()

Galerie (162)

Zajímavosti (3)

  • John Malkovich si zde zahrál malou roli padělatele dokladů Reevese Minota. Jedná se o odkaz na film Ripleyho hra (2002), kde Malkovich ztvárnil právě Toma Ripleyho. (Kubeska)

Reklama

Reklama