• YURAyura
    ***

    5/10 Vyjma narazky na Kovarika v zacatku mi nejak uslo, proc by film nedokonceny v trezoru. Stale jsem mel dojem, ze uz jsem ho jednou musel videt - zkratka Deza vi! Na Slovensku jsem pred 7 lety prolezal po zavreni Halic a pri cteni toho, co jsem cetl na stenach samotek mi bylo opravdu hnusne na bliti. Skoda, kdyby ho vypustili driv mohl to byt ve sve dobe fakt trhak, takto uz ho dobehlo a predebehlo stado jinych...(27.8.2010)

  • lena60
    ***

    "Za dobrotu na žebrotu!"... Konstatovala jsem suše v průběhu koukání na závěrečnou scénu Pasťáku. Jinak toto brutální, depresivní, syrové a autentické dílo na mě vůbec nepůsobilo brutálně, depresivně, syrově a autenticky. Přijala jsem ho s ledovým klidem cynika, nejspíš proto, že celé prostředí ústavu i se všemi potetovanými chovanci nepůsobilo vůbec věrohodně. A tož tak...(14.2.2009)

  • Piškotka
    *****

    Fakt depres film, jeho černobílost, syrovost, surovost, se silným nádechem bolševismu promlouvá tichým leč úpěnlivým hlasem plným cynismu. Nikdo si nezaslouží být člověkem, veškerý personál těžce burn out a do toho mladý a naivní Ivan Vyskočil. Musel odložit své ideály a měkkost, aby byl ještě měkčí se snahou se delikventům nějak přiblížit, nějak pochopit jejich život. Depresivní bylo celkové prostředí, všude mříže, točité schody, sklep, vysoké stropy a ty nuzné hadry těch velkých děcek. Museli držet při sobě a poslouchat kápa, aby vůbec mohli přežít (autentická ukázka šikany). Štědrý večer se moc nevyvedl, těžký lynč se proměnil ve vražedné běsnění, v davu je každý anonymní a probouzejí se v něm zvířecí pudy. Ivan Vyskočil jako nadřízená autorita skončil v podřízené poloze smrtelně raněného zvířete. Ten začátek filmu vyzníval hodně soudružsky, zejména ta scéna na schodech, obrazně řečeno vztyčený ukazovák.(16.2.2009)

  • sud
    ****

    "Pasťáku" nejvíce uškodil fakt, že přes dvacet let nebyl filmem, ale jen změtí metrů celuloidové pásky s jednotlivými scénami a záběry, ležící kdesi v trezoru. Po konečném sestřihání tak vyznívá příliš chaoticky. To však nic nemění na věci, že se jedná o skvělý psychothriller s dusně nevydýchatelnou atmosférou, přesvědčivým Ivanem Vyskočilem (trochu mi jeho role připomněla Redfordova Brubakera) a vynikajícím Jiřím Krampolem v roli, která mu byla psaná snad přímo na tělo. 85%.(16.2.2009)

  • Aluska88
    ***

    Z tohoto filmu mám poněkud neucelené dojmy. Místy je silně působivý a podmanivý, ale na druhou stranu na mne působí jako průměrné dílo. Nemůžu si z něj vytvořit ucelený názor. Nejvíce na mě zapůsobila asi hudba a kamera, která mi chvílemi připomínala geniální kameramanskou zručnost Stanislava Miloty ze Spalovače mrtvol. Dále jsem zde zaznamenala známé tváře v podobě Václava Sloupa a Miloše Vogniče, kterého mám stále v mysli coby "chlapce, který rozhodně nejde dál než k mostu" z již výše zmiňovaného Spalovače. Ostatní herecké osazenstvo hrálo velmi slušně. Pro mě film, který mi stačilo vidět jednou.(15.2.2009)

  • - Jeden z nejvýraznějších českých filmových hudebních skladatelů Zdeněk Liška se sám nabídl, že k filmu složí hudbu, dokonce zdarma. Film byl však zakázán a uzavřen do trezoru. Liška se k realizaci tedy nedostal. Film byl dokončen až v roce 1990, kdy byl proveden čistý střih v době zákazu jen nahrubo sestaveného materiálu. (mchnk)

  • - Film byl tehdejšími normalizátory zařazen do tzv. černých filmů, což byly snímky, u kterých podle jejich názoru převládalo negativní líčení současnosti a jednotlivých aspektů společenského i politického života. (raininface)

  • - Několik představitelů (Karolina Slunéčková, Zdeněk Kryzánek, Vilém Besser, František Kovářík a Ladislav Křiváček) se premiéry filmu nedočkalo. (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace