• Flakotaso
    ***

    Hlavním záporem tohoto Bočanova výseku ze života na vesnici, je jeho nevyváženost. První věc, která praští do očí, je počet obsazených hereckých hvězd v nejlepších letech (Somr, Brodský, Menšík, Sovák). S výjimkou Sováka ale mají všichni jenom drobnější role, do kterých je jich tak trochu škoda. Zvláštní je i poněkud statický scénář, situace nahozená v úvodu filmu se vlastně během filmu příliš neposune a ani hlavní hrdina v podání Ivana Vyskočila neprojde žádným větším vývojem. Co ovšem dokáže každý film nakopnout do úplně jiných rovin, je Zdeněk Liška a i zde jeho výtečná hudba (tedy s výjimkou té jedné odrhovačky) založená na variacích folklorních melodií poněkud kontrastuje a vyčnívá nad spíše průměrným, ale přesto docela příjemným filmem.(23.2.2013)

  • PatoP
    *****

    Začiatok úspešnej spolupráce režiséra Hynka Bočana s moravským spisovateľom Janom Kostrhunom. Jeden z najkrajších filmov aké som kedy videl. Nádherné prostredie južnej Moravy, výborné herecké výkony popredných českých hercov a do toho pekná hudba Zdeňka Lišku. Zaujímavé je, ako si Jiří Sovák vo svojej knihe zaspomínal na scénu s býkom. To už bolo na zastúpenie kaskadérom.(20.12.2008)

  • rt12
    **

    Film jsem jako holka měla ráda, k vůli Kateřině Macháčkové. Příběh mi v těch letech byl celkem fuk. Dnes mi fuk není. Natočeno bez zachycení poetické atmosféry Moravské vesnice, nudné téma ,,k zamyšlení". Režie bez invence. Jediný kdo to jakž - takž drží je Sovák a samotné plavení koní.(28.5.2014)

  • zette
    **

    Film z prostredi, ktere mi je cizi (kone, JZD), i tak ale pribeh neprovazi zadne vyrazne zvraty (smrt Dlouheho celkem zbytecna) ci zasadnejsi rozhodnuti hlavniho hrdiny. Mlada Svandova a Machackova ve svych mensich rolich potesily, narozdil od Vyskocila. Vzhledem k Bocanove rezii a hereckemu obsazeni se jedna o slaby a nevyrazny film.(9.6.2012)

  • raroh
    *

    Hynek Bočan natolik vstoupil po Pasťáku v 70. letech do bezvýzznamnosti, až je to s podivem k jeho čtyřem výrazným snímkům předešlé dekády. V polovině let 70. stvořil snímek, který odpovídal politickému zadání - tápaní představitele nehumanitní inteligence, nejlépe technika nebo zemědělského inženýra (jako v tomto případě). Osobně se domnívám, že takovýto námět nutně nemusí být úplně hloupým a realitě nebyl zcela vzdálen, po scénaristické stránce se mi zdál věrohodným (podobné typy jako hrdinův otec jsem při svém působení na venkovské škole ještě v 21. století zaregistroval). Brzdou jsou herečtí představitelé (Ivan Vyskočil, Jiří Sovák) a vůbec celková neosobitá a zaměnitelná realizace. Domnívám se, že kdyby film točil Karel Kachyňa, film by sice zůstal ideově v linii normalizační propagace práce (svým způsobem ale dílo navazuje na ruralistickou koncepci zakořeňenosti postav sedláků se svou půdou) a užitečné inteligence, ale nesporně filmem alespoň zajímavým, nikoliv zbytečným.(8.1.2010)

  • - Ve chvíli, kdy Ivan Vyskočil nasazuje uzdečku grošované klisně, uzdu zapíná špatně. Nánosník dává přes lícnici, místo pod ní. (VeverkaLesni)

  • - Scénář je adaptací novely "Prázdniny" spisovatele Jana Kostrhuna, která vznikla jako příspěvek k 25. výročí združstevňování vesnice. (Xell)

  • - Filmovanie prebiehalo v Prahe, Žíšove, Vrbiciach, Brumoviciach a Rakviciach. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace