Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dramatický film o dvou důstojnících napoleonské armády, kteří jeden na druhého útočí v nelítostných soubojích. Jejich spor začal maličkostí, ale vzrostl v posedlost, která ovládla životy obou mužů na dlouhých 30 let. Film natočený podle povídky Josepha Conrada vypráví o vášni, cti a nenávisti. Na Vás čeká úchvatně vizuálně zpracovaný příběh s nečekaným koncem. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (236)

tron 

všechny recenze uživatele

„Myslel som si, že patrím len sám sebe.“ O dva roky starší BARRY LYNDON ma bavil viac (vlastne oveľa viac), ale porovnávať šialeného génia Kubricka s KÝMKOĽVEK, vrátane Ridleyho Scotta, je trápne. Áno, scenár SÚPEROV (Conradovu knižku som nečítal) je dosť... slabý. De facto pozostáva zo zarážajúco nudného sledu šermiarskych scénok (len raz za čas sa dostaví zaujímavejšia scénka, napríklad „Ruský pobyt“). Zarazí aj neprepracovaná psychológia postáv, najmä čo sa týka Harveyho Keitela ako psychopata, mysliaceho si, že ako jediný na planéte dostatočne chápe pravý význam slovného spojenia „mužská hrdosť a česť“. V tomto smere sa mi podstatne viac páčil Keith Carradine a nie iba preto, že je to kladnejšia postava, ale preto, že je realistickejšia. Na scenári ma príjemne prekvapila už vtedajšia Scottova nedoslovnosť: mnohí diváci nezvládnu fakt, že sa nedozvedia, čo sa medzi 15 rokov súperiacimi mužmi vlastne stalo (!). Preto, lebo film (z ktorého sála typický scottovský silný vizuál) nepozerali pozorne. Nestalo sa NIČ. Niekedy je hranica medzi priateľstvom, rešpektom a celoživotnou nenávisťou prosto až desivo tenká a nikto nevie, kedy do toho spadne ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Jako Ridleyho takřka prvotina to bylo velice dobré. Bez ohledu na tento fakt jsem však neměl pocit, že bych sledoval něco kdovíjak úžasného. Muži jsou od přírody ješitná stvoření. Spor, který vznikl z ješitnosti postupně vyrostl v posedlost obou mužů. I přes nedlouho stopáž působil film šíleně rozvlekle. Ano, snímek má působivou vizuální stránku i dobře zachycenou dobovou atmosféru v husarské armádě, ale přeci jen toho i tak nabízí docela málo. Když se zrovna nemečovalo, tak jsem se nudil. Lepší dva kousky. ()

Reklama

HAL 

všechny recenze uživatele

Barry Lyndon z výprodeje. Ridley Scottovi slouží ke cti že jsou Soupeři jeho celovečerní prvotinou, a na to vůbec nedopadli špatně. Fanaticky se soustředí vyloženě jen na celoživotní antagonismus sympaťáka Carradina a magora Keitela, a na jejich opakované duely na mnoho různých způsobů, s minimem příběhové omáčky okolo... což pomáhá tempu docela krátkého filmu, ale nepomáhá představení osobností postav nebo nedej bože i jejich okolí, o obraz doby se tu snaží opravdu jen velmi minimálně, a ty postavy až do konce zůstanou charakterizovatelné jen jako "sympaťák" a "magor". Na film od mnoha jiných režisérů by to stačilo, na Scotta co o dva roky později přišel s Vetřelcem je to málo. 7/10 ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Ridley Scott vie historické filmy. To je proste fakt. No tento krát, vo svojich začiatkoch mi to neprišlo ešte to pravé orechové. je vidno, že núdza o pekne závery nieje, tie Scott presadzuje stále aj v neskorších filmoch (Kingdom of heaven, Gladiator, Robin Hood) a to je jeho silná stránka, tak ako aj dobová atmosféra, akurát ma ten príbeh toľko nebavil. Prišlo mi to malo strhujúce, za to záver sa vydaril. 60% - 3* ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Prvotina Ridleyho Scotta. Výborná kamera, dobří herci. Jiskrné avšak iracionální souboje dvou Bonapartovských husarů na život a na smrt vynucené pod ztrátou čehosi zvaného důstojnická čest (dnes bychom to zvali pokusem o zabití), soukromý i válečný život důstojníka. Přes zjevnou kvalitu mne Soupeři ale nijak zvlášť nenadchli, snad to téma bylo na dnešní dobu moc absurdní. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=g8nGgvepXCk ()

Galerie (25)

Zajímavosti (15)

  • Snímek byl natočen na motivy povídky "Duel", kterou napsal Joseph Conrad. (Terva)
  • Ridley Scott získal na filmovém festivalu v Cannes cenu pro nejlepší debutní film. (Terva)
  • Kvůli omezenému rozpočtu nebyly postaveny žádné speciální scény, kulisy nebo budovy. Byly tak nalezeny a použity vhodné, již existující, lokality a budovy. (becki_tu)

Reklama

Reklama