Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (143)

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Mile mě překvapilo, kolik uživatelů zde trefně zhodnotilo současné rádobyherce. Je vidět, že v tomto názoru nejsem sám. To je obrovské plus všech starších filmů, nabízejí prostě skvostná herecká představení (třeba úžasný pan Lohniský tu má jen malý štěk, jak je u něho bohužel zvykem). K tomu kvalitní režiséři a scénáristé. Osobně tvrdím, že ještě v sedmdesátých letech jsme byli filmařská velmoc. Od osmdesátek to jde dolů, v novém tisíciletí už se pouze plácáme v bahně. Takže připíjím francouzským koňakem na starší filmy, ať nám ještě dlouho dělají radost... ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Prostředí luxusního pražského hotelu za 1. republiky a záhadná vražda Dany Matoušové, spousta podezřelých,, pochopitelně slavná trojka z mordparty Vacátko, Bouše a Brůžek, zatímco penzista Mrázek je zrovna v tom hotelu na dohodu o provedení práce hotelovým detektivem... Není to vůbec špatné, výborný je Josef Somr a také krásně slizský Václav Lohniský; jen mi to připadalo při několikátém shlédnutí trochu bez špetky něčeho, co by dalo filmu větší šmrnc. ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Nejvíc si budu pamatovat Somrovy oči mrtvolně v sloup a protivnou písničku ve strašně protivném podání Eduarda Hrubeše. Ten člověk má zvláštní celokariérní dar: Ať se objeví kdekoli a dělá cokoli, vždycky kazí dojem. Trochu to napravuje Lackovič, který vypadá úplně jako všichni ti Ratleři a Santeři, které daboval. A samozřejmě Lohniský a Bouše s Brůžkem. Kopecký taky fajn. ()

`barocco 

všechny recenze uživatele

Text titulnej piesne nesmierne otravny... ale inak squeleeee... Potesi na vtedajsie pomery nezvykly format 2.35 : 1 " Anamorphic Scope" alebo tiez oznacovany ako "CinemaScope " a k tomu este vo farbe, skoda ze okrem par ciernobielych a naozaj len vynimocne farebnych filmov tocenych koncom sesdesiatych a zaciatkom sedemdesiatych rokov v tomto formate sa po tzv normalizacii opat az do novembra 1989 tocilo len na format 4:3 alebo tiez "full frame". Pozriet si to v kine na najvacsom moznom platne musel byt iny zazitok! ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Tyhle filmy jsou tak krásný a profesionálně udělaný, že by člověk až brečel, protože se to už nikdy nebude opakovat. Nemá cenu opěvovat Marvanovo a Kopeckého herecké umění, jen bych chtěl upozornit na Lohninského roli kokainisty a nerváka, ta se mu tuze podařila. Liška byl špičkovým skladatelem ale zde vás už ze Zavři očka zavři bude bolet hlava asi jak toho vožralýho Somra po vraždě své ženy... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno