poster

Netvor přichází

  • anglický

    The Creature Walks Among Us

Horor / Sci-Fi

USA, 1956, 78 min

Režie:

John Sherwood

Scénář:

Arthur A. Ross

Kamera:

Maury Gertsman

Producenti:

William Alland

Střih:

Edward Curtiss

Masky:

Bud Westmore
(další profese)
  • Karamanlis
    ****

    Tretie pokračovanie Netvora z Čiernej lagúny okrem zmeny režiséra prináša aj výrazná zmenu vzhľadu a charakteru samotného Gillmana, ktorý sa z nekompromisného vodného predátora vďaka pochybnej operácii mení na výsostne suchozemské monštrum s istými náznakmi uvažovania či dokonca súcitu. Táto zásadná zmena síce spočiatku pôsobí trochu divne, ale v konečnom dôsledku sa dá povedať, že príbehu prospela. Nová maska Ichtyosapiensa je na svoju dobu dobrá a Gillman vďaka nej pôsobí podstatne hrozivejšie než vo svojich predchádzajúcich dvoch avantúrach.(7.7.2011)

  • Oktavianus
    ***

    Určitě nejslabší, naprosto nehororové a místy bohužel i dost nudné vystoupení jinak skvělého a vždy nadrženého žabího muže. V předchozích dvou dílech silná a strach nahánějící stvůra degradovala do role naprostého lítost vzbuzujícího blbečka, co se v závěru pohybuje stejně jako Frankensteinovo monstrum bez mozku. A k tomu děj zdržuje ne moc propracované vztahové drama hlavních postav. Sice tu naštěstí opět máme nezbytné propriety Arnoldových filmů - nádherné exteriérové záběry, krásnou ženu i okouzlující žabákovu masku, ale slabost z dvojky recyklovaného, přesto bohužel podstatně slabšího příběhu to nezachrání. Dobrodružný film z první půle slušný ještě byl, ta sci-fi část druhé poloviny snímku už ne, ve výsledku jde o mizerný průměr. Přesto dám o hvězdu navíc - pro rodáka z Černé laguny mám jednoduše slabost.(29.3.2014)

  • SOLOM.
    ***

    Třetí díl však již byl v režii jiného „kormidelníka“ a John Sherwood se pokusil navázat na úspěch svého předchůdce. Trojka je však dosti jiná – zvláštní – ne však špatná. Rozhodně na mě zapůsobila o něco lépe, než tomu bylo u dvojky. Což bylo samozřejmě dobře, protože to nakonec nedopadlo zas až tak špatně. Opět jsme sice na začátku nuceni sledovat další lov Gill-mana – ten parchant je vážně nesmrtelný…Nicméně tu máme docela zajímavou partičku vědců, kteří kromě lovu obojživelníka řeší i osobní spory, vzplanou emoce a do toho všeho tu máme opět atraktivní ženskou postavu (herečku). Ta kupodivu zas až tolik Gill-mana nezajímá, ale zase se okolo ní točí polovina mužů na palubě. No a samozřejmě nesmí chybět ani scéna s bílými plavkami. To už jaksi k této sérii patří. Problém ovšem nastává ve chvíli, kdy dojde k „proměně“ slavné nestvůry – nebo lépe řečeno začne dýchat plícemi a změní se částečně i její vzhled. Gill-man navlečený do hader – no to nebylo zrovna velké terno. Lidi jsou však taky pěkné svině a William Barton byl téměř po celou dobu ta největší. Což samozřejmě okořenilo celý příběh a zlepšilo můj pohled na celý film. Kvalit jedničky to sice nedosahuje, ale dvojku to o něco málo překonalo. 60%(28.1.2018)

  • PanCitron
    ****

    Jedna z mála klasických "Monster movies" u které dle mého s přibývajícími pokračováními rozhodně kvalita nijak výrazně neupadla. Ano je pravda že nápad (přeměna příšery z vodního na suchozemského živočicha) působí dost šáhle, ale aspoň vzniklo poměrně originální pokračování, které se na rozdíl od jiných (jen) nijak silně nevykrádá. Maska netvora opět úžasná a scéna chytání monstra vypadala strašně skvěle.(15.10.2011)

  • Lima
    ***

    Plakátové.info: ÚPLNĚ NOVÁ PODVODNÍ VZRUŠENÍ!!! TERROR SE VKRÁDA DO ULIC MĚSTA!!!____Kvalit předchozích dílů CREATURE FROM THE BLACK LAGOON a REVENGE OF THE CREATURE zkušeného matadora Jacka Arnolda pochopitelně nedosahuje, ale ani nijak nepřežvýkává již jednou přežvýkané a jde si sympaticky svou cestou. To zejména nápadem postupné transformace Gill-Mana v Ichtyosapiense - mezistupeň mezi žabím mužem a člověkem, kdy vlivem hlubokých popálenin Gill-Man ztratí schopnost používat žábry a je odkázán pouze na plíce a stává se tak nepoužitelným pro podvodní život. Nechybí již osvědčené atraktivní, v první půli zhusta používané, podvodní záběry, kdy Gill-Mana hraje tehdejší přeborník v potápění Ricou Browning, samozřejmě celý navlečený v uvěřitelné masce a kostýmu. Aby se děj nezvrhl ve fádní zápletku (již v prvním díle s úspěchem použitou) v podobě časové přímky: lov na monstrum-chycení-útěk monstra, tvůrci ho okořenili trošku otřepaným milostným melodramatem hlavních postav, jenž ústí v tragický konec. Poslední minuty, směřující v nevyhnutelnou sebevraždu, jsou asi nejemotivnějším momentem celé série.(8.12.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace