poster

Netvor přichází

  • anglický

    The Creature Walks Among Us

Horor / Sci-Fi

USA, 1956, 78 min

Režie:

John Sherwood

Scénář:

Arthur A. Ross

Kamera:

Maury Gertsman

Producenti:

William Alland

Střih:

Edward Curtiss

Scénografie:

Alexander Golitzen, Russell A. Gausman (set dekoratér)

Masky:

Bud Westmore
(další profese)
  • Lima
    ***

    Plakátové.info: ÚPLNĚ NOVÁ PODVODNÍ VZRUŠENÍ!!! TERROR SE VKRÁDA DO ULIC MĚSTA!!!____Kvalit předchozích dílů CREATURE FROM THE BLACK LAGOON a REVENGE OF THE CREATURE zkušeného matadora Jacka Arnolda pochopitelně nedosahuje, ale ani nijak nepřežvýkává již jednou přežvýkané a jde si sympaticky svou cestou. To zejména nápadem postupné transformace Gill-Mana v Ichtyosapiense - mezistupeň mezi žabím mužem a člověkem, kdy vlivem hlubokých popálenin Gill-Man ztratí schopnost používat žábry a je odkázán pouze na plíce a stává se tak nepoužitelným pro podvodní život. Nechybí již osvědčené atraktivní, v první půli zhusta používané, podvodní záběry, kdy Gill-Mana hraje tehdejší přeborník v potápění Ricou Browning, samozřejmě celý navlečený v uvěřitelné masce a kostýmu. Aby se děj nezvrhl ve fádní zápletku (již v prvním díle s úspěchem použitou) v podobě časové přímky: lov na monstrum-chycení-útěk monstra, tvůrci ho okořenili trošku otřepaným milostným melodramatem hlavních postav, jenž ústí v tragický konec. Poslední minuty, směřující v nevyhnutelnou sebevraždu, jsou asi nejemotivnějším momentem celé série.(8.12.2012)

  • Epistemolog
    ****

    Sherwoodovy vize a pojetí mne oslovily až k závěru, kde se to změní v solidně efektivní řežbu. Oblek monstru sluší a změna vizáže prospěla. Důsledky proměny Rybomuže vystraší i jeho samotného. Krom scénáře se vrací k rytmice i fanfárovitý Henry Mancini a Leigh Snowden je taky celkem vpoho amazonka. Posledních 30 minut je povedených, což dost pomohlo mému luxusnímu hodnocení, které je opakem druhého dílu.(23.9.2012)

  • Oktavianus
    ***

    Určitě nejslabší, naprosto nehororové a místy bohužel i dost nudné vystoupení jinak skvělého a vždy nadrženého žabího muže. V předchozích dvou dílech silná a strach nahánějící stvůra degradovala do role naprostého lítost vzbuzujícího blbečka, co se v závěru pohybuje stejně jako Frankensteinovo monstrum bez mozku. A k tomu děj zdržuje ne moc propracované vztahové drama hlavních postav. Sice tu naštěstí opět máme nezbytné propriety Arnoldových filmů - nádherné exteriérové záběry, krásnou ženu i okouzlující žabákovu masku, ale slabost z dvojky recyklovaného, přesto bohužel podstatně slabšího příběhu to nezachrání. Dobrodružný film z první půle slušný ještě byl, ta sci-fi část druhé poloviny snímku už ne, ve výsledku jde o mizerný průměr. Přesto dám o hvězdu navíc - pro rodáka z Černé laguny mám jednoduše slabost.(29.3.2014)

  • eraserhead666
    ***

    Pobavilo mě, jak tenhle díl vlastně vůbec není o Netvorovi, ač má před kamerou prostoru dost. Zápletka a příběh je trošku zajímavější než v předchozím díle, na druhou stranu to trošku postrádá jeho atmosféru. Podvodní záběry (včetně baletu) tradičně skvělé, stejně jako Netvorova maska, ovšem před popálením. potom už je to trošku slabá a jednoduchá a připomíná spíše emzáky z Jacksonova Bad Taste. Ale na blonatou mici se hodně dobře kouká. 2,5*(3.8.2013)

  • Karamanlis
    ****

    Tretie pokračovanie Netvora z Čiernej lagúny okrem zmeny režiséra prináša aj výrazná zmenu vzhľadu a charakteru samotného Gillmana, ktorý sa z nekompromisného vodného predátora vďaka pochybnej operácii mení na výsostne suchozemské monštrum s istými náznakmi uvažovania či dokonca súcitu. Táto zásadná zmena síce spočiatku pôsobí trochu divne, ale v konečnom dôsledku sa dá povedať, že príbehu prospela. Nová maska Ichtyosapiensa je na svoju dobu dobrá a Gillman vďaka nej pôsobí podstatne hrozivejšie než vo svojich predchádzajúcich dvoch avantúrach.(7.7.2011)