Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vše, čeho se dopustíte, ovlivňuje váš příští život. A pokud jste někoho milovali ve starém Římě, lze předpokládat, že v budoucnosti, třeba o dva tisíce let později, na sebe znovu narazíte.. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (13)

farmnf 

všechny recenze uživatele

Proč ne 5? Strašná stopáž, Lelouch je magor, pokud si myslí, že takto dlouho dovede někdo vnímat poměrně složitý experimentální snímek. Historické scény jsou nevhodně vložené, mají svoje místo, ale začátek i konec by měl být pečlivěji vybrán. Jinak je to velmi neobvyklý film, který chce filosoficky říct až mnoho. Je to konstrukce avizovaná v titulcích, náhoda náhod. Moc se mi líbíla Béatrice Dalle, která konečně nehraje ve sračkovitém filmu. Je tam přirozená až hrůza a ptá se svý kriminální kámošky "Můj přítel je mrtvý a už mám v hlavě jinýho chlapa, proč jsem taková?". Výbornou roli si tam střihl Paul Préboist, známý pouze jako komik. Nápad se včelou, která je nositelka všeho se mi také moc líbil. Suma sumárum moc hezká zvláštní věc francouzské kinematografie, bohužel předlouhá, blbce před tím varujte, blbci to nepochopí a poplivou to. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Čím krásnější příběh, tím neuvěřitelnější…" Ta směsice příběhů ze současnosti i novozákonní minulosti, které se ve filmu mezi sebou tak různě proplétají,  tedy moc krásného nenabízí. Neříkám, že některé ty vážné situace zde nastolené nejsou silné (viz třeba životní příběh na první pohled naprosto nesnesitelné mladé podvodnice, z něhož až mrazí). Ale třeba ta tragická událost ke konci (letecká havárie z důvodu bombového atentátu) na mě působila poněkud vykonstruovaně a nevěrohodně. Ve filmu jistě zazní pár zajímavých myšlenek, zvláště pro někoho, kdo věří na reinkarnaci ("Jsou životy, v kterých se učíme milovat a život ve kterým milujeme"). Co jsem každopádně vůbec nepobral jsou ty rádoby mystické výjevy z novozákonní doby (viz legenda o Ježíši a izraelských včelách). A když k tomu vezmu poněkud přestřelenou stopáž, tak ty tři hvězdičky jsou fakt asi maximem, co jsem schopen tomuto Lelouchovu zvláštnímu filmu dát. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Férovost zapichování něčeho do bezbrannýho býka je asi stejná jako pověstná cikánská férovka (tři čtyři ozbrojení Romídci na jednoho neozbrojenýho, ale o to víc překvapenýho bílýho). Než se dostanete alespoň k náznaku srozumitelnosti, uteče dobrá hodina. Nejhorší mnou viděný Lelouch, a ačkoliv mi ještě z jeho díla zbývá nakoukat hodně, rozhodně ho nic "nepřekoná". Začátek a veškeré "římanské" scény vyhodit, autory hudby popravit (nikdy bych nevěřil, jak můžou být Gipsy Kings nesnesitelní) a režisérovi dát medaily, pokud prokáže, že se v tom scénáři alespoň orientačně dokázal vyznat (sázím se, že nedokázal, a výsledek tomu odpovídá). Za dabing se na Vapet nedá zlobit, je tradičně katastrofální, takže bez překvapení. Ježíši, tohle ale byla hovadina, tříhodinová hovadina. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak tohle nebyl krasny pribeh ani omylem, spis sracka jak hovado. Film sleduje zrejme osudy nekolika lidi, ktery se tak poruznu propletaj, kazdou chvily jim jde o neco jinyho, furt naky podivny situace, ktery na sebe ani nak zvlast nenavazujou, naprostej zmatek a do toho sem tam povedena scena z historie. I kdyz jsem cekal neco jinyho, tak bych prekous, ze film je uplne jinej, ale to, ze krome tech par slusnejch scen a uchazejicich hercu je vse ostatni naprosto na hovno uz neprekousnu. No a vrchol vseho je naprosto nehorazne prestrelena stopaz, ze sem film musel koukat nadvakrat. Ale myslim, ze by mi prisel jako sracka i pri 80 minutovy stopazi. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Krásný příběh je Lelouchův opus perfektum. Krásný příběh je jednoznačně upoutaný ke své pomocné proměnné veličině a k poetické podobě Friedricha Nietzscheho. Romantický básník stvořil další lyrický hymnus a v nitrech jedinců namotává spleť nitek a provázků lásky, touhy, dychtivosti, hledání, ztrát, zisků, bolesti i naplnění. Claude Lelouch dopodrobna rozvíjí své dřívější motivy, pohrává si s možností reinkarnace, předurčenosti a náhody. K uspokojení štěstí vnitřního světa se kráčí přes nejintimnější bolest a smrt je jedinečnou možností znovuzrození. Život nabízí stejné výchozí jednotky, ale průběh hry závisí na rozdaných kartách a vůli vnitřní odvahy. Krásný příběh je rozkošnou hříčkou filmového romantismu a staví do souvislostí počátek lásky křesťanství s moderní dobou. Vše shromažďuje, promíchává, odděluje, utíná, svazuje, rozpíjí, aby dotvořil svou vizi o lásce a předurčenosti. Byť žádný okamžik nemá neomezené ručení a může být v zaslepeném afektu rozerván na kusy. Lelouch byl neúnavným rytířem lásky a harmonie. Hlavním prostředkem lásky je Jésus Tarragona (velmi zajímavý Gérard Lanvin), temperamentní matador cikánského původu. Nespravedlnost se stává novým počátkem, osobním růstem a prosperitou. Pochopení není možné bez přijmutí. Ježíš měl své svaté včely a je dílem humanistického nihilismu. Hlavní ženskou postavou je Odona (pozoruhodná Béatrice Dalle), lehkomyslná zlodějka a podvodnice. Bez studu kráčí životem a nezatěžuje se přízemností. Tragédie se stává novou možností, tělesnost je potřebou, láska se pojídá opatrně, neboť existuje podvědomí o vyvolené cestě. Důležitou postavou je Simon Choudel (velmi příjemný Vincent Lindon), poctivý policista s patologickou náklonností k Odoně. Láska je posedlostí, jež ovlivňuje dění i osudy a stává se nejúčinnějším nástrojem vyšší moci. Neméně důležitou postavou je Marie (křehká Marie-Sophie L.), dobrotou a láskou překypující mladá učitelka. Předurčenost je posláním, podvědomí má jasnou představu o Nietzscheho výkladu a neváhá najít svou včelí horu a dojít tak k naplnění lásky. Výraznou postavou je Pierre Lhermitte (příjemný Patrick Chesnais), úspěšný licitátor aukční síně a zdvořilý obchodník s obrazy. Láska je splněním přáním a vlastní nedostatky se napravují trestnou misí. K výraznějším postavám patří také Isabelle (sympatická Isabelle Nanty), nejlepší kamarádka Odony a její věrný parťák v lehkomyslnosti života. Tragédie mění životní hodnoty, přesto je nutné klást si malé cíle, které udržují život ve vyšší hladině spokojenosti. Z dalších rolí: Simonův věrný policejní partner (Jacques Gamblin), Mariin starý, moudrý a velmi oblíbený univerzitní profesor Tricot (Paul Préboist), obalamucený nadržený motorizovaný policista (Gérard Darmon), s rozdávanou láskou nespokojený ředitel školy a Mariin nadřízený (Pierre Vernier), Pierrův aukční spolupracovník (Elie Chouraqui), nebezpečný obchodník s kradenými obrazy Kraki (Constantin Alexandrov), Jésusova neposlušná sestra (Amina Annabi), Odonin učitel ve vězení (Jean-Michel Dupuis), vlídný pastýř božích včelích úlů na hoře Mont des Ruches - Tel Rehov (Amidou), Jésusova láska z dětství (Marie Sara), Jésusův otec a bývalý profesionální cyklista Didier Louis (Charles Gérard), Mariin strýček - loutkář s příběhem o izraelských včelách (François Perrot), Jésusova stále zamilovaná matka (Tara Gano) a mnoho dalších a dalších. Krásný příběh oslavuje život v romantickém předsevzetí, obraz se nebrání kýčovitým plátnům přírody a všude se line silná vůně lásky. Pro štěstí je zapotřebí víra ve štěstí a odvaha ke znovuzrození. Ježíš v lidské podobě dobra je nejhodnotnějším symbolem lidskosti. Opětovaná láska a souznění je cílem niterné podstaty člověka. Pitoreskně hřejivé. () (méně) (více)

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

  • Toreadorku, do které se postava Ježíše (Gérard Lanvin) zamilovala, ztvárnila skutečná toreadorka, respektive rejoneadorka, Marie Sara. Ve filmu vystupovala se svým civilním jménem. (MrHousenka)

Související novinky

Zemřel herec Charles Gérard

Zemřel herec Charles Gérard

20.09.2019

Ve věku 92 let zemřel francouzský herec Charles Gérard. Gérard patřil mezi oblíbené spolupracovníky režiséra Claudea Leloucha (Dobrodružství je dobrodružství) a byl také blízkým přítelem herce Jean… (více)

Reklama

Reklama