Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Renomovaný režisér Douglas Sirk natočil portrét bohatého muže, kterému nedostatek morálky přinesl úpadek a nakonec i smrt. Robert Stack se představí v hlavní roli jako Kyle Hadley, požitkářský syn texaského magnáta Roberta Keitha, jehož dynastie se začíná hroutit. Ve vedlejších rolích uvidíme hvězdy jako Lauren Bacall v roli Stackovy nešťastné ženy a Rocka Hudsona jako jeho nejlepšího přítele. Dorothy Malone získala za roli Kyleovy nymfomanské sestry Oscara za nejlepší ženský výkon ve vedlejší roli. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (48)

Aky 

všechny recenze uživatele

Film ze starých časů dobrého amerického dramatu. Zřejmě díky předloze je příběh velice precizně vystavěný, s mnoha originálními, nebo alespoň zajímavými zvraty, přes něž směřuje k závěru, který ani u amerického filmu nemůže být jiný. Malinko mi vadila Lauren Bacall, jejíž výraz s nádechem mužatky mi do téhle role příliš neseděl. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

S Douglasem Sirkem asi kamarádi nebudeme. Uznávám jeho řemeslné kvality (z technicolorových barev opravdu oči přecházejí) a práci s herci, ale nejsem cílová skupina pro melodramata. A hledat v nich údajný subverzivní podtext (viz např. závěrečná scéna, kde zkažená Marylee láskyplně hladí model těžařské věže :o)) mě upřímně řečeno moc nebaví. Na druhou stranu aspoň člověk ví, kde se inspirovali např. tvůrci Dallasu. ()

Reklama

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Sirk byl jedním z nejtalentovanějších řemeslníků, jací se v padesátých letech v Hollywoodu pohybovaly, a film Psané ve větru patří k jeho nejznámějším dílům. Film nepředstírá, že se jedná o nějaké hluboké umění, ale skvělé herecké výkony a Sirkova režijní zručnost mu zajišťují oblibu - tedy alespoň tu moji;oD. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Obidve babenky Lauren aj Dorothy sú dve rozdielne ženy,ktoré neurobia zrovna dobré rozhodnutia,jedna sa vydá za pracháča,ktorý ju zaujme,neskôr ho jeho povaha donúti konať tak akoby nikdy nemal,dostáva totiž zlé informácie od svojej diabolskej sestry Mary-Lee,ktorá je síce sexy až až,ale konanie ju dovedie na pomstu zo žiarlivosti k jeho najlepšiemu kamarátovi Mitchovi(Rock Hudson),ktorý o ňu nejaví takmer žiadny záujem,keďže je zabuchnutý tajne do bratovej,t.j do Kyleovej manželky Lucy Moore(Lauren Bacall),a tak sa Kyleovi (Robert Stack) dostávajú do uší informácie,ktoré z neho robia alkoholika a vola,ktorý robí osudné rozhodnutia... Klasická dráma 50 rokov,kde dominujú herecké výkony súrodencov Kyleových,t.j Dorothy Malone a Robert Stack,ktorí sú perfektne zohraní,že nie je problém uveriť,že ich spája súrodenecké puto,ale aj nenávisť,ktorá pramení z ich neuskutočniteľných túžob...Technicolor výborne predstaví dve krásne babenky,výborný príbeh,ktorý by dnes pôsobil možno zastaralo,ale z neho sa do budúcnosti inšpirovali tvorcovia mydlových opier... Určite sa to oplatí vidieť,najmä kvôli začatiu jednej divokej hry medzi štyrmi ľudmi,kde to začína spieť do nepríjemných následkov. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Chlapec potkal chlapce… a pak do jejich vztahu zasáhla dívka. Teprve zhruba v poslední třetině filmu jsem si uvědomil, že Sirkovi ani tolik nejde o tradiční heterosexuální romanci, jako o takřka westernový duel dvou mužů, přátel na život a na smrt, jejichž frustrace (rozdílného původu) daly vzniknout slabosti spíše pro zbraně a alkohol než osoby opačného pohlaví. Ženy představují jejich zkázu. Možná jsem úplně vedle, ale snažím si takto odůvodnit, proč (tedy kvůli pozdnímu rozpoznání tvůrčího záměru) mne film emocionálně naprosto minul (což se mi u melodramat zas tak často nestává). I bez toho jsem od začátku obdivoval příjemnou vyprávěcí přímočarost, víceznačnost dialogů, expresivní mluvu technicolorových barev (které zaskakují za názornější erotický materiál) a nepřehlédnutelnou falickou symboliku. Povětšinou tedy znaky Sirkovy divadelní průpravy, schopnosti provázat postavy s mizanscénou. Divadelní zkušenosti ale nevysvětlují několik znamenitě sestříhaných sekvencí (otcova smrt) nebo použití subjektivizujících úhlů kamery, jež nás nutí soucítit s domnělým padouchem, což jsou pro změnu důkazy výjimečnosti Sirka coby režiséra filmového. Závěrečné hlazení modelu ropné věže, reprezentujícího falus zakomplexovaných mužských hrdinů stejně dobře jako tehdejší americkou společnost, považuji za jasný důkaz příslušnosti Sirka mezi klasicko-hollywoodské „pašeráky“, kteří do příběhů, na povrchu tak cudných, vkládali dosti podvratná sdělení. 75% ()

Galerie (33)

Reklama

Reklama