• honajz
    **

    Zbytečně dlouhé, některé scény i na 30. léta se táhnou jak smrad (nebo med, podle libosti), zbytečně se spousta věcí okecává, která je všem jasná, a oni si to ne a ne nějak naznačit, aby nakonec místo srdceryvné usmiřovací scény následoval šílený střih o pár let později... Postavy se často chovají jako pitomci, a pokud jde o tu část jakoby Pygmalion, tak Falešná kočička je daleko zábavnější. Co je tristní, že chvílemi tu "nefunguje" ani charisma Hugo Haase, ale to jen proto, že prostě nemá co hrát. Příště by to možná chtělo méně scenáristů a více střihů a údernějších dialogů. Nejlepší scénou tak je nadávající sluha, naopak sólo Lídy Baarové, kde ke konci vysvětluje, jak nikomu nezáleželo na jejím srdci, jen odkrývá, jak afektovaně hysterické hraní předváděla, a že herečkou byla asi tak jako Aňa Geislerová.(2.6.2018)

  • rakovnik
    ****

    Jsem zvědav, kdy si všimnou bojovníci za lidská práva, že v úvodu filmu Antonie Neodšínská, bráníc svoje děti, nařkne cikánské děti z krádeží. Naivní komedie, jeden z více pokusů o českého Pygmaliona. Dokonce v jeden den v televizi společně s Falešnou kočičkou. "Milostpane, já že bych neměla Jána? Rudo, pocem. Tak tohle je Jan". :-)(5.7.2010)

  • dr.fish
    **

    Stárnoucí hrabě chce pořídit mladou zdravou nevěstu z lidu pro svého synovce a vytáhne jí z chalupy, kde žije s matkou a jedenácti sourozenci. Pohádka o chudém děvčeti jak přišlo na zámek a našlo své štěstí. Velmi primitivní zápletka poskutující hereckou příležitost Baarové, která však absolutně nezvládá svůj přerod z holky z chalupy ve vychovanou mladou dámu, upadá do sentimentu a hysterie, celý film se zamotává do nesmyslných citových výlevů, Hugo Haas se zoufale a marně snaží situaci zachránit svým typickým humorem. Do poloviny to ještě jakžtakž drží pohromadě, ale pak už chybí asi jen "Vichr z hor" z Cimrmana, aby odvál vše, i Babákovic hospodu, a dal tak všechno do pořádku. Hodně nepovedené....50%(22.5.2011)

  • Fabienne
    ***

    Příjemná konverzační komedie s několika hudebními čísly. Film by se dal označit za malou českou My Fair Lady. Snímek stojí za zmínku i dnes díky ústřednímu hereckému trojlístku Haas, Nedošínská, Baarová. Nejlépe vystihujícím přívlastkem filmu by bylo něco jako: „Jak chudé děvče a její matinka ke štěstí a penězům přišly“. Po začátku plném "hlášek" z úst Nedošínské a Haase začíná film trochu lapat po dechu.(3.5.2006)

  • slunicko2
    ***

    Pygmalion po česku. 1) Stylizovaný život před kamerou nemá s realitou nic společného ve většině tehdejších snímků. Proto i prvorepubliková červená knihovna není trapným přehledem nepřirozených událostí a chování, na nic si nehraje, nepředstírá, že jde o skutečnost, nesnaží se ji napodobit. Vytváří vlastní fantaskní svět, půvabný i osmdesát let po jeho vzniku. Dítě moje! Braň svou čest! Kousej, škrábej, křič!_____ 2) Začátek filmu hýří bizarními hláškami a věru neskutečnými postavičkami. Poslechněte paní, tohle dítě budete muset dát spravit. Ono teče. Naivní roztomilý humor působí svěže a současně archaicky. A Jana nemáte? Milostpane, jak bych neměla Jana? Rudo, pojď sem! Druhá půlka už nepřináší nic nového, dobré nápady jsou odprezentovány a divák jen čeká na konec. Vy vyježděný kočáre!_____ 3) 19letá Lída Baarová (Madla) si roli vychutnávala, i když jí očividně dělalo problémy stylizovat se do role prosté nevzdělané vesničanky a tak přehrávala._____ To 48letá Antonie Nedošinská (Madlina matka) poctivě předvedla svůj rejstřík, až, chtělo by se říci, Pánbůh brání. Už aby to bylo. Nebo bude mít metla trachtaci!_____ S krásným jarem / v mém srdci už starém / zhasíná pozvolna žár /, zpívá na svém zámku na Slapech 32letý Hugo Haas (majitel panství Dolanský), zatímco 29letý hezký Vladimír Borský (Dolanského synovec [sic!] Max) se sice ušlechtile, za to však nepřesvědčivě trápí s nešťastnou láskou. Okysličuj se mně!(30.6.2018)

  • - Natáčení probíhalo také na zámku Slapy. (rakovnik)

  • - V tomto filmu debutovala teprve 12ti letá Zorka Janů. (Elisebah)

  • - Místo Vladimíra Borského měl původně roli Maxe hrát Stanislav Strnad, ale kvůli onemocnění očním katarem musel odstoupit. Strnad ve filmu nakonec debutoval až v roce 1937. (krib)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace