• Martin741
    ***

    Nemam rad tuto komediu z 30. rokov z ceskoslovenskej kinematografie, lebo v 30. rokoch este nemali zacinajuci reziseri prakticke skusenosti s filmom a len sa rozbiehali. To je na filme plne poznat - chudobne dievca sa stalo zamockou panou. Divadelnost z filmu priam sala, a dialogy su miestami az podpriemerne. Na Adresu Baarovej len tolko : kedysi -tusim este za Prvej Ceskoslovenskej republiky sa hovorilo v Prahe - Baarova ma oci mandlove a Mandlova ma oci barove. No ale Baarova sa teda velmi nepredviedla : 50 %(4.10.2016)

  • Karlos80
    **

    Jak se chudé venkovské děvče na čas stalo zámeckou paní:-) Mno, nevím tenhle film jsem nikdy nějak nemusel, děj je vyloženě prostý, film je de facto o čtyřech lidech a je v tom cítit divadlo, až moc. Baarové to zde moc nesluší a tato role (alespoň z počátku) k ní podle mne vůbec nepasuje. No, Slavínský to pak ještě o pár roků později zkusil s Ferbaskou v podobné laděné roli, tedy v převýchově privitimečka, tam to dopadlo zhruba tak stejně, ale Ferbaska se nato, když už, hodila víc, to byla komička od narození. Hugo Haas, muž mnoha podob a vzhledů jako ušlechtilý Baron Dolanský, odvedl pěkný kultivovaný projev ale moc výrazný celkově nebyl, a jeho maska mě taky moc nevzala. Kdo nebo co tedy zůstává? Skoro nic..Pěkná scéna s dvanácti dětmi ve světnici, nadávající sluha svému pánovi a standardně dobrá matka Nedošínská...(10.5.2006)

  • Legas
    ****

    Ze začátku jsem byl z této rozverné komedie úplně nadšený. I když to slovo v souvislosti se starými českými filmy nerad požívám, tak musím napsat, že tolik skvělých "hlášek" jsem už hodně dlouho neslyšel. Navíc se mi mimo Huga Haase velice líbila Lída Baarová, jejíž Madla z cihelny je ... prostě Madla z cihelny. Nakonec mé 100% hodnocení rozbil přeci jen předvídatelný konec a fakt, že zápletka je příliš tradiční a banální.(19.11.2003)

  • Ainy
    ***

    Jeden z notoricky známých filmů pro pamětníky, který díky slabému scénáři řadím mezi ty horší kousky. Celou dobu tam dva dospělí muži řeší jestli od nich Madla odejde, neodejde, kdy se vrátí a jestli se do pěti minut nevrátí, tak pro ni zajedou, on ji miluje, on ji nemiluje ... Gól je, když se dospělý a vzdělaný muž chová jako přihřátá hysterka, která má v úmyslu běhat po místnosti neustále dokola až do smrti. Hvězdičky dávám za paní Nedošínskou, se kterou běžel souběžný děj, jak i matka s tuctem dětí ke štěstí přišla.(28.9.2016)

  • Marthos
    ****

    Prostinký příběh, natočený režisérem Vladimírem Slavínským, v lecčems připomíná slavné pygmalionovské schéma, přičemž tím, kdo byl nakonec převychován, není zanedbaná chudá holka, jak by se mohlo zdát, ale poněkud natvrdlý šlechtic, kterému se na stará kolena zapalují lýtka. Nic extra. Ovšem nebýt Olgy Scheinpflugové, která původní divadelní hříčku podepřela silným ironickým nadhledem – všimněte si, kolik veskrze banálních situací je vzápětí dekonstruováno prostřednictvím sarkastických poznámek a postranních úšklebků. Tomuto předurčení nejlépe vyhovuje fascinující Haas, který v masce, odpovídající minimálně o dvě generace starším mužům, rozehrává jeden ze svých fenomenálních hereckých koncertů, podepřený zčásti vynikající Antonií Nedošinskou v obvyklé roli jadrné dryáčnice se srdcem na dlani. Lída Baarová tu po Haasově boku zahájila svou úspěšnou kariéru oslňující filmstar, k čemuž nebylo zatím nutné přidávat cokoli navíc; ostatně sex-appelu měla Baarová v těchto letech na rozdávání a ve filmu získala nejednu příležitost prokázat svůj mimořádný půvab. Jak snadné je podlehnout krásným ženám... Anebo měl pravdu Tristan Bernard, když kdysi prohlásil, že nejjistějším lékem proti pokušení je – podlehnout mu?(3.10.2008)

  • - V tomto filmu debutovala teprve 12ti letá Zorka Janů. (Elisebah)

  • - Natáčení probíhalo také na zámku Slapy. (rakovnik)

  • - Místo Vladimíra Borského měl původně roli Maxe hrát Stanislav Strnad, ale kvůli onemocnění očním katarem musel odstoupit. Strnad ve filmu nakonec debutoval až v roce 1937. (krib)