• Elfias Dóže
    *****

    Bezpochyby to nejdramatičtější co se kdy objevilo ve tvorbě Smoljak a Svěrák. Přestože mám od těchto pánů radši komedie i toto mě nesmírně zaujalo. Jediné co nechápu je rok natočení snímku. Nečekal jsem, že v roce 1987 může vzniknout něco co se vysmívá státním úředníkům pro kulturu (cenzorům). Vždyť film líčí skutečné potíže, které s těmito lidmi tato autorská dvojice měla. Není poněkud paradoxní, že komunističtí pohlaváři kteří vyčítali Divadlu Járy Cimrmana malou politickou angažovanost a téměř za každým protirakouským heslem viděli heslo protibolševické, tenhle snímek nestopli nebo alespoň neupravili? Že by měli strach z celkové oblíbenosti Svěráka a Smoljak a proto se neodvážili do jejich scénáře zasahovat? Možná, ale proč teda to neustále útočení na jejích hry? Opravdu zvláštní. 85%(23.4.2012)

  • petaspur
    ****

    Těžko může být pro herce něco těžšího, než sehrát humorné divadelní představení v prázdném sále, kdy pouze v první řadě sedí schvalovací komise, která ovšem musí zachovávat vážnost svého úřadu a nesmí se smát. Naopak musí mít ke všemu připomínky a hledat skrytého nepřítele státu i v těch větách, které znějí neškodně. Pro hodnotitele je však nejhorší skutečnost, že v tomto divadle nemají žádnou aktuální angažovanou tvorbu a pořád si tam povídají něco o První republice, jakoby to nějak pomohlo zlepšit splnění plánu další pětiletky výstavby socialismu.(29.11.2008)

  • ivishka
    ****

    Mám ráda filmy z divadelního prostředí. Škoda, že to v dnešní době není takové podobně osobní např. chodit si pokecat s herci a pro podpisy..Zajímavý nápad jak zasvětit filmové diváky do kouzla divadelního prostředí her Járy Cimrmana. Vlastně já osobně nejsem až tak fanouškem tohoto žánru a prozatím jsem tomu nepřišla k chuti - snad časem. Tento snímek nenudí, každý hraje perfektně sám sebe a taková další pěkná ukázka co ti komanči řešili za trapnosti. Všechna čest panu Smoljakovi.(6.11.2012)

  • Adam Bernau
    ****

    Dokument. Krom cimrmanologů (včetně jejich pomvědů) hrajících zde sebe samé (srov. též příjmení Špaček nebo Melichar) vidím jen samé neznámé herce (včetně jistého Karla Kachyni) hrající šedivé lidi (z nichž zvláště hodná paní provozní je famózně autentická) v šedivém městě, šedivém sále, šedivých chodbách, šedivých kancelářích . Vypustil bych tu nudnou pasáž s těmi čísly. Zvedněte tu rukavici!(21.3.2012)

  • H34D
    ****

    Docela vážná a hořká dokumentokomedie z divadelního prostředí. Výstižně seznamuje diváka s tím, jak těžké bylo v komunismu hrát divadlo, které má jiné priority, než vychvalovat režim. Ačkoliv byl film samozřejmě okořeněn klasickým Cimrmanovským humorem, měl jsem pocit, že nedivadelní záběry byly slabší, resp. blíže průměru - od veselých historek z natáčení jsem čekal trochu více. 7/10(9.2.2008)

  • - Režisér Smoljak chtěl, aby vše bylo co nejvíce autentické. Roli Markové - organizátorky v Divadle Solidarita - hrála tehdejší ředitelka, neherečka, Jana Vokrojová. Ředitele agentury si zahrál Ludvík Toman, který rok před natáčením skončil ve funkci ústředního dramaturga Filmového studia Barrandov, ztvárnil tedy sám sebe jakožto jednoho z komunistických hodnotitelů. (Mertax)

  • - Legendární hláška "zlatý prciny" se dopustila Magda Křížková - Šebestová v roli gynekoložky. Zajímavostí je, že její tehdejší manžel byl lékař. (sator)

  • - Krátce po premiéře utrpěl Jan Kašpar vážný úraz, po němž zůstal do smrti na invalidním vozíku. (BlackHoleSun)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace