Reklama

Reklama

Zpráva o záchraně mrtvého

  • Slovensko Správa o záchrane mŕtveho (více)
Trailer
Česko / Slovensko / Francie, 2021, 90 min (Alternativní 86 min)

Obsahy(1)

Otec po silné mozkové mrtvici upadne do kómatu. Matka a Syn najednou stojí nad jeho bezvládným tělem. Osoba, kterou milují, je znenadání daleko a nikdo neví, jestli se někdy vrátí zpátky. Lékaři jim mnoho nadějí nedávají. Matka a Syn soustředí všechny své síly a začínají jednat. Pokorně přijímají diagnózu, ale vzdorují konečnému verdiktu. U Otcova lůžka hledají ta správná slova, která by mu řekli. Nejprve mluví k jeho bezvládnému tělu, později pochopí, že musí svá slova směřovat do mnohem větší dálky. Snaha vrátit Otce zpět do života je nutí k tomu, aby překonali strach a přijali akt vzkříšení. (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (48)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Měl jsem radost, že zvolený neortodoxní formát obrazu není jen náhodnou „artovou“ volbou, ale naopak dobře ladí s prostředím, kde se zápletka odehrává, a bylo vlastně osvěžující vidět dílo v atypickém rámování. Nepochopil jsem ale vůbec jinou tvůrčí volbu, kvůli níž mám s filmem zásadní problém. Zpráva o záchraně mrtvého se na jednu stranu snaží popisovat obnaženou lidskost a nezkrášlenou realitu odcházení, ale dělá to prostřednictvím postav, které se vůbec nechovají a nemluví jako lidé, nýbrž jako roboti nebo mimozemšťané vyžívající se v symbolech a metaforách, a tak ve finále film tu lidskost vlastně úplně postrádá a empatie diváka si jen těžko získá. Chtělo by to celé být takovým lehce divným a hluboce moudrým artem o životě, smrti a všem mezi tím, ale vyznívá to ve finále spíš jako repetitivní domýšlivá póza, jakou byl i Křižáček, ten byl jen o dost víc úmorný. A musím taky dodat, že zvolené obsazení hlavních rolí pro mě bylo velmi rušivým elementem, protože Vojta Dyk a Zuzana Mauréry opravdu jako syn a matka nevypadají (věkový rozdíl 16 let, optický rozdíl daleko nižší) a dokud to ve filmu nebylo explicitně řečeno, měl jsem je za sourozence. Následující půlhodinu jsem pak místo přemýšlení nad tím, co ten film chce sdělit, rozjímal akorát nad tou podivnou castingovou volbou. A scény mrtvolně strnulého Dyka zírajícího vstříc labyrintu nemocničních chodeb byly vyloženě z ranku momentů tak špatných, až jsou vlastně zábavné. [KVIFF 2021] ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

[KVIFF 2021] Kritici zatleskají. Bodejť by ne. Když v tom vidí každý jinotaj, každou metaforu, oxymoron a jiná tropické záležitosti. Pro mě to byli tropy v tom, že jsem se zpotil slušně na filmu. Hlavně to Kadrndrnka špatně pochopil. Soderberg natočil filmy na ajfoun, ale furt je točil vodorovně. Ne na výšku. To někdo popletl a měl to režisérovi hodně brzy říct. Hlavně ve finále to vypadá jako když se přepínají scény v Resident Evil bez remasteru, což ve finální fázi je stejně na palici. Bylo vždycky a lidé uznali chyby. Tady se k tomu takto vracíme. Je mi jasné, že lidé asi budou po filmu koukat jinak na smrt. Já spíše koukám jinak na film. Protože jestli tohle má být ta filmařina, tak oukej, ať si někoho najde, ale já jsem se v tom případě ve filmu strašně mýlil. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Místy až komická hra na art. Imbecilně oduševnělý výraz Dyka, který chodí chodbama nemocnice ve stylu animací devadesátkových adventur. Postavy, které mluví jak z audioučebnice českého jazyka. Opakující se statické nudné polocelky a new age aura odhalující jednoduše nedostatek inspirace. Když se Kadrnka věnuje nemocničním chodbám, jejich odtažitému mumraji a v něm roztroušeným všelijakým pacientům, jde poznat, co ho filmu motivovalo. Je to ale tak přesnažené a křečovité, že mě to spíš nutí přemýšlet, zdali tou iritující pomalostí a těžkými tématy Kadrnka mnoho lidí nemate, jako že se jedná o zásadní filmy, přičemž například epizoda, kdy protagonista ve snové sekvenci potkává své dětské já, předává mu míček a ten se tak dostane ruky jeho otci, který konečně otevře oči, vypadá regulérně jako cílená parodie na umělecký film. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Snobská nuda. 1)  Relativně vysoké hodnocení v tak výrazném rozporu s mou vlastní zkušeností z filmu mě přimělo, abych pečlivě pročetl všech 38 komentářů a zamyslel se nad sebou. Jak asi tušíte, bylo to marné._____ 2)  Jedna věc je osobní prožitek a druhá, úplně jiná, je schopnost zprostředkovat ho divákovi. K čemu osobní zkušenost, když ji spoluscenárista a režisér 48letý Václav Kadrnka neumí předat dál?_____ 3)  Taky mi docela vadilo, že mi stačilo prvních pět minut, abych odhadl, co se bude dít až do konce._____ 4)  Na film mě (asi nejenom mě) nalákal Vojtěch Dyk, který tu ovšem nic nepředvedl, no ani nemohl._____ 5)  Komentátoři filmfanouch**** a honajz2**** mi zasvěceně přiblížili kvality snímku. Beru vše na vědomí, ale nic to nezměnilo na skutečnosti, že se mi film nelíbil._____ 6)  Václav Kadrnka natočil zatím tři filmy, všechny jsem vzhledem k zajímavým námětům viděl a všem jsem rukou štědrou nadělil po jedné hvězdičce. Asi si nejsme souzeni, pane Kadrnko. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film se zvláštní atmosférou, pro diváka asi trochu těžce stravitelný, ve smyslu (ne)srozumitelný či (ne)přijatelný, v tomto ohledu chápu jakékoli hodnocení.. No a jak se říká, že každý film si najde svého diváka, tenhle si našel mě.. Když smrt zaklepe na dveře milované osoby, člověka to mění a ve finále změní, zažije-li to na vlastní kůži, přijetí diagnózy blízkého človíčka či smíření se stavem věcí je proces vnitřně velice bolestivý a každý z nás na to reaguje jinak.. Umím se vcítit i pochopit tvůrce.. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (8)

  • Natáčení filmu komplikovala koronavirová krize – došlo k přerušení natáčení. Film byl dokončen po uvolnění karantény v květnu 2020. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Narcis)
  • Vojtěchovi Dykovi (Syn) na jeho roli ve filmu hodně vyhovovalo to, že v ní skoro vůbec nemluví. Přiznal, že má problém se naučit texty. (Narcis)
  • Přípravy filmu trvaly 3 roky. [Zdroj: ceskatelevize.cz] (Narcis)

Reklama

Reklama