• Snorlax
    *

    Když chybí příběh, dokážu se spokojit s účastí charismatických herců. Dagmar Veškrnová však toho charismatu nemá tolik, aby dokázala sama utáhnout film. A když není příběh, ani charisma, dokázal by mě k obrazovce alespoň připoutat hezký chlap. Ale koho si zvolit, Dvořáka nebo Hartla? Bohužel ani hudba za nic nestála.(8.12.2013)

  • MickeyStuma
    *

    Námět poukazuje na dělníky stavby sídliště   ve velkoměstě pocházející z vesnice a jejich   využití volného času. Honosné restaurační   podniky a ženy, to je krédo jejich zájmu.   Snímek staví hlavně na osobnosti Josefa   Dvořáka, ale když scénář a vůbec veškeré   tvůrčí nápady pokrývá mohutná šeď, ani on   ze své role zázraky nevykouzlí. Celé je to   takové omšelé a bez nápadu. Příběh   proplouvá vědomím téměř nevědomky a když   snímek skončí, zbývá už jen položit   otázku: "Ví někdo o čem to vlastně   bylo?"(27.3.2015)

  • Master19
    **

    Tak trochu druhý díl Světáků s dosti osekanou zápletkou. :-) Ne, přeháním, Josef Dvořák je svébytný a drží film nad vodou scela vlastním způsobem. Jan Hartl "hraje" svou obvyklou roli ťunti a také není špatný. Ostatní ovšem nestojí za zmínku, ačkoliv plejáda herců, která se tu míhá je celkem zajímavá. Ovšem kdo by chtěl předvádět svůj životní výkon na rozestavěném sídlišti...(18.4.2012)

  • rakovnik
    **

    Tak trefně vyjádřený "oficiální text distributora" jsem zde snad ještě nečetl a nenapsal bych svůj komentář lépe. Zdaleka se nejedná o komedii. Kdo si myslí, že příběh, kde se kluk z venkova ztrácí v životě a ve vztazích v Praze, kde jeden známý okrade druhého, může být komedií, tak v tomto případě se mýlí. Film se potácí mezi náznaky kritiky, náznaky satiry, náznaky humoru, náznaky dramatu, ale žádný není dotažen do konce. Snad i proto je dnes tento snímek již téměř zapomenutý. Zajímavý je jen tím, že rok jeho vzniku se shoduje s rokem narození autora tohoto textu. PS: vznikající sídliště byla opravdu odporná, neosobní a budící spíše úzkost.(18.4.2012)

  • kingik
    ***

    Těžko odhadovat, jak byly původně zamýšleny charaktery dvou zedníků, přebývajících na sídlišti v maringotce, a jak nakonec byly upraveny ve výsledku. Stejně tak je těžké usuzovat, jakou výslednou podobu měl mít film, který není až tak nezajímavý, ale je velmi těžké ho někam žánrově zařadit. Neplní totiž kritéria pro komedii a vzpírá se zabrousit do satiry, ačkoliv je to vzhledem k době vzniku pochopitelné, ale často ho to také svádí být kritikem tehdejší společnosti, ale svodům odolá. Vydal se ovšem cestou zapomnění. Kromě zajímavého a dosti netypického obsazení hlavních dvou rolí, nenabízí pro diváka takovou zábavu, jakou by si spojoval se jmény Dvořák a Hartl. Z filmu je cítit prázdnota a současně zvláštní společenský neklid, který mohl být skvěle využit jako pohled pracující dělnické třídy na tehdejší dobu. Pochopitelně se tak nestalo a film trochu neprávem zapadl. Při větší odvaze a se zdravou dávkou drzosti z toho mohl být vynikající sociálně kritický film. Vyznělo to všechno moc opatrně a hlavně v neprospěch filmu, což se ukázalo jako zásadní. 60%(24.3.2012)

  • - Poslední film Josefa Hlinomaze. Téhož roku zemřel ve věku 64 let. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace