• rakovnik
    ***

    Jeden z řady filmů o divokých počátcích kapitalismu u nás, o návratu restituentů a jejich peripetiích s podvodníky, jakýmisi rádoby podnikateli, "vekslácké smetánce", o kterých o 20 let později slýcháme spíše kvůli jejich skandálům a zločinům. I proto mi dnes nepřipadá tento film příliš komediální. Navíc vykreslení postav tvůrci filmu bylo trochu nerealistické. Svědčí o tom již jen to, že čechoameričan přiletí zpět do Československa oblečen v nevkusném fialovém obleku, jaké se nosily právě zde a pak jezdí na kole v květovaných kraťasech. Někteří herci zahráli dost neobvyklé role, zaujal mě třeba Petr Nárožný jako znalec a později prodejce pornočasopisů. Pointa filmu je ale uspokojivá, není ani moc času na nudu.(19.6.2012)

  • NinadeL
    ***

    Bude to pomalu 20 let a je skvělé, jak nám tyhle restituční komedie zrají s každou dekádou. Bylo chybou zatratit tyhle projekty 90. let na první dobrou a dál pracovat jen se zahořklými komentáři tehdejších Rejžků. Hotýlek samozřejmě není Dědictví, ale z éry bordó sak má Hotýlek hodně do sebe. Ty archetypy byly ostatně českému filmu vlastní vždycky.(20.6.2012)

  • Tosim
    ***

    Tak jako restituce i filmy byly mnohdy rychlokvašné. Ovšem díky Miroslavu Donutilovi a několika opravdu vydařeným gagům se na to přece jen dá dívat...(8.8.2003)

  • kingik
    *

    Bohatý avšak naivní a důvěřivý čechoameričan Otík Kocián se vrací po letech do své vlasti, aby zrestituoval hotel. Poznává, že lidé v srdci Evropy s ním nejednají fér a jen ho zneužívají ke svým ziskovým účelům. Národ, který miluje se ukáže ve špatném světle. Pro Miroslava Donutila to byla první hlavní filmová role po přesídlení z Brna do Prahy. Měl sice za sebou tři úspěšné filmy, respektive komedie, ve kterých však jen brilantně sekundoval. Tady mohl prokázat, jak je dobrý a nestalo se. S nepřesvědčivým americkým přízvukem sice ještě bez své pověstné, postupem doby a přibývajících rolí, stále více stereotypní obličejové mimiky hraje svoji postavu nevýrazně. Stejně nevýrazně jako je tahle celá komedie, které hlavně schází dobré vtipy a hlášky a to je taky jeden z důvodů, proč nezlidověla, na rozdíl od jiných z té doby, ačkoliv potenciál zde byl. Film totiž vystihl dobu krátce po revoluci docela přesvědčivě, ale opět se vyžíval v možnostech nacpat do filmu všechno, co bylo neřestí tehdejší společnosti, která nabyla kýženou svobodu a vrhla se převážně na podnikání, které zažívalo boom. Snad žádný film z té doby to neopomenul a snad žádný film s tím pořádně nezabodoval. Patří k nim i tahle téměř zapomenutá "restituční" komedie, která mnoho dojmů v divákovi nezanechá a vymizí z paměti tak rychle jako Otíkův "emerický" přízvuk. Nejsem snad jediný, kdo si všiml, že od poloviny filmu začal najednou mluvit kvalitní češtinou. Prachbídná komedie. 20%(19.6.2012)

  • Horak
    *

    Ruzickuv talent, ktery naznacil ve vynikajici bizzarkomedii Trhala fialky dynamitem, se bohuzel ukazuje jako castecne lichy. Je zde sice videt jeho nepopiratelny cit pro trapnost a zamerne neumetelstvi, ale snimek jinak pusobi prezrale a vysperkovane, cim ztraci jeho charakteristicky humor. Hotylku se nepodarilo navazat na svezest Trhalkove zumpy, ale presto tento snimek patri k dustojnym zastupcum porevolucnich blaznivych taskaric na jejichz odkaz se dnes snazi navazovat snad jen chladne vykalkulovane Kamenaky, ktere uz ale zcela rezignuji na uvolnenenost a maximalni volnost formy, kterou symbolizuji prave Ruzickovy snimky.(27.10.2006)

  • - Miroslav Donutil si vydobyl, aby dostával zaplaceno každý den po natáčení. Tak se také stalo a Donutil se stal jediným hercem, který vůbec dostal zaplaceno. Ostatní herci kvůli špatné dohodě nedostali nic. (Steebe)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace