Reklama

Reklama

Děj filmu je zasazen do chudého hornického městečka na jihovýchodě USA, Estherslope. Mladý Dick je samotář a horlivý pacifista - ovšem jen do okamžiku, kdy se jeho ruce dotknou střelné zbraně. Radikálně mu to změní život. Založí tajný chlapecký klub, nazvaný Dandies, jehož heslem je mír se zbraní v ruce. Navzdory přísnému pravidlu Dandies - zbraň zbožně uctívat, ale nikdy ji nepoužít, se mladíci dostanou do situace, kdy nemají jiné východisko... (H.C.E.)

(více)

Recenze (119)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Severskou kinematografii mám hodně v oblibě a tak jsem se na tento film docela těšil a čekal co se z něj zajímavého vyklube. To, že by to mohla být nuda jsem ani neočekával, leč jsem byl překvapen. Bohužel spíše negativně. Příběh ubíhá strašně, až neskutečně pomalu, po celou dobu filmu se toho moc neděje a tak čekám na konečné rozuzlení, které mi příjde jak z nějakého amerického Blockbusteru. Tím mi nakonec dojde to, že jediný na co jsem se těšil si pohnojili takovým způsobem, že se to jen tak neodpouští. Každopádně nápad rozhodně špatný nebyl. Já bych s pistolí taky dělal psí kusy, mít jí po ruce, jen bych doufal v jedno, aby to nedopadlo tak jako tady. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Dánové umí. Není to přesně to, co jsem očekával od kritiky světa, v kterém jsou zbraně na úrovni nejbližších a nejvěrnějších přátel (všichni psi a kočky prominou...), ale přesto jde o kvalitní podívanou. Chybí větší syrovost a mrazivější momenty, ale přesto je tu patrná kvalita scénáře, který ví co chce říct a nebalí na sebe příliš zbytečností. K tomu stačí připočíst vizuální chuťovky v podobě ručně kreslených návrhů a různých maličkostí do obrazu, které dotváří krásný styl snímku. Jméno režiséra Thomase Vinterberga je vcelku neznámé, raději bych zde viděl jméno scénáristy filmu, Larse von Triera. Ten by film jistě lépe prodal a hlavně by v člověku zůstal mnohem déle a možná i navždy. Nepodařilo se to, přesto jde o snímek, který by měl divák vidět, protože má i přes několik přešlapů silné poselství. Velmi silné 3*, třeba další shlédnutí to vylepší. ()

Reklama

igi B. 

všechny recenze uživatele

Nu ano, pacifismus se zbraní v ruce je opravdu skvělá myšlenka... ;-/ . . . Absurdní, bizarní, ujetý a možná až zbytečně příliš stylizovaný - leč skvělý film - a ač zjevně měl být úšklebkem, myslím, že američtější je, než by ho byl natočil nějaký američan... Co říct víc, ach Wendy, tebou to vše začalo, tebou to zákonitě muselo skončit. Glory! Glory! Halelujah! - - - P.S. Nevím proč, ale posledních 15 minut filmu jsem si vzpoměl na Waco. To jen na okraj k těm, kterým závěrečná scéna připadala příliš surreálná... ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Duchaplný európsky režisér nakrútil kritiku neduchaplnej Ameriky... a aj to tak dopadlo. Film, ktorý sa ťažko komentuje a hodnotí, pretože je plný rozporupnosti, silného ale premárneného potenciálu. Komická satyra zle vyvážená s dramatickou rovinou, exponácia finále obracajúca hore kopytami všetko predošlé - zrejme so zámerom kontroverzie. Niekedy vedia európski umelci svojou krátkozrakosťou otráviť viacej, než americkí rutinéri ich šablónovisťou. Toto je ten prípad. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vítejte ve svobodné zemi. Vítejte v zemi, kde vám zbraň prodají i v hračkářství. Vítejte v Americe. Trier se může dušovat sebevíc, že svým scénářem nechtěl jednostranně kritizovat americký systém, po Dogville a Manderlay (na něž má Wendy navazovat) mu stejně nikdo neuvěří. Téměř nikdo. Pro mne, ač nejsem žádným příznivcem té velké země za velkou louží, nešlo o film, který horečnatě vykřikuje „nejezděte do Ameriky!“ (jak Lars svědomitě činí nejspíš od svého narození), „Amerika je špatná!“, „zbraně jsou špatné“… . Viděl jsem, nikoliv pod vlivem nějakých opiátů, film o lásce. Vždyť, na co jiného umírají rebelující hrdinové, jež zatím nenabyli plnoletosti a zdravého rozumu, než na nedostatek lásky? Partu kolem Dicka v mírném rozporu s výše uvedeným právě láska ke zbraním přivádí na zcestí. Ale dokázali by bez zbraní najít stejně výstižnou formu sebevyjádření? Nezůstali by těmi úšlápnutými outsidery až do doby, než je někdo mimoděk střelí do břicha? Aniž by čehokoliv dosáhli, aniž by jedinkrát stanuli v centru dění a mohli z plná hrdla zařvat. Hádám, že nebýt zarytým odpůrcem věcí stvořených výhradně k zabíjení, ani rozporuplné finále (všimněte si naprosté absence krve) nijak zásadně neovlivní můj názor. Bylo cosi teatrálního v tom, jak hrdinové prožívali činnost, jež si dopředu pojmenovali „milování“, ale najednou jsem jim rozuměl, bylo mi jasné, proč se předtím chovali jako cvoci. Dear Wendy nenaplňuje mou představu kvalitního filmu: I přes snahu vypadat americky z něj čouhá evropská nízkorozpočtovost, některé Dickovy vnitřní monology jsou zbytečné, některé zajímavé motivy zůstaly nevyužité (třeba láska nejen ke zbraním, ale i k lidem) a pár scén bylo jaksi nepatřičně komických. Dear Wendy v každém případě naplňuje mou představu filmu, ze kterého si něco odnesete. Apendix: Jak přiznal i Vinterberg, jde o film zacílený primárně na mládež. Pro školní projekce ideální. 75% Zajímavé komentáře: POMO, rawen ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Skupina Dandies používá pro "zabíjení" krycí název "milování". A píseň, která hraje před a během střílení se jmenuje "Time of the Season" a její text pokračuje "It's the time of the season for loving", tedy pro zabíjení. (czKarlos)
  • V původním scénaři Larse von Triera bylo všem hlavním hrdinům přes 20 let. Režisér Thomas Vinterberg se rozhodl udělat z nich místo toho mladíky. Scénárista Trier později řekl, že to byl velmi dobrý nápad. (ČSFD)

Reklama

Reklama