poster

Samurai 3

  • český

    Samuraj - Musaši Mijamoto: Souboj na ostrově Ganrjú

  • japonský

    Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima

  • japonský

    宮本武蔵・完結編 決闘巌流島

  • anglický

    Samurai III: Duel on Ganryu Island

Dobrodružný / Drama / Životopisný

Japonsko, 1956, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bassator
    *****

    Takto přesně má vypadat závěr trilogie, na který se vyplatí pět hodin počkat. Čestný souboj dvou charakterů kterému se dá věřit a nikoliv jak tomu bývá nyní, že outsider bez šancí a v koncích se náhle vschopí a vše se zázrakem otočí... A nemusí být finále vždy roztahané do půl hodiny, to unavuje, a nepůsobí důvěryhodně... - 6. 12. 2012 - 90%(6.12.2012)

  • Rudovous
    *****

    Ano ten zaver je vazne skvely. V poslednim dile trilogie nas ceka Musashi ktery uz ani slavnym bojovnikem byt nechce, radeji by zil zivot v ustrani a mece se uz ani nedotkl .Presto osud je neuprosny a pres hrdinovu snahu se mu vyhnout je jim dostizen a tiskne mu v samem zaveru proslule veslo a Sinkenem do rukou.Skvela hudba, skvela kamera, skvely pribeh.(22.3.2007)

  • DaViD´82
    ****

    Inagaki si konečně uvědomil co za poklad v Mifunem má a plně toho využil. Bez té jeho charismatické aury "stačí mi jeden pohled a víte, že jsem Bůh" by jen těžko mohla kupříkladu taková scéna s mouchama vyznít vážně (byť s humorný nadhledem) a ne jako špatný vtip. Ovšem závěr je tu oč tu běží a je to právě samotné finále na ostrově, kvůli kterému se vyplatilo sledovat předchozích ne vždy zcela záživných cca třista minut.(28.8.2010)

  • zelvopyr
    ***

    Skončila rozbředlá epopej, která mi byla dlouho vychvalována, a mé pocity jsou rozpolcené. Třetí "díl" byl největší kýč ze všech. Paradoxně to myslím v dobrém -- režisér se konečně naučil natočit kýč tak, aby nebyl trapnosměšný. Závěrečný duel je krásná třešnička, nicméně paměť mi funguje dále než pár minut zpět a pocit, že jsem kvůli tomuto souboji musel přežít čtyři a půl hodiny předtím, je dost zdrcující. Jsem smutný z režiséra, který je slabý i na padesátá léta (platí k celé epopeji). Napotřetí už se aspoň naučil vytěžit Mifuneho, ze kterého charisma jen chlístá a je ve vrcholné životní formě. (Dokonce se např. snažil vpašovat reminiscenci na Sedm samurajů -- v jednu chvíli Mifune probíral s vesničany plán obrany před bandity, což v knize nebylo). Velmi dobře je zahraný i Kodžiro, Ocú i Akemi (z těch dvou mě přesvědčila víc). Odpadlo ukončení linky Matahačiho a jeho matky, které samotné v knize zabírá snad 100 stran, trochu škoda. Zdokonalování (se) Musašiho osobnosti setkáními s guru v jednotlivých oborech bylo pominuto úplně trestuhodně, přitom v knize šlo opravdu hodně o ukázání, že samuraj má být komplexní osobnost. No, jsem jako dítě, které se těší na nějakou pokroutku, co vypadá slibně -- pak se do ní zahryzne, prokousne si jazyk a ještě má chuť naprosto odlišnou od očekávané...(20.3.2013)

  • Paldini
    *****

    Třetí díl série. Tak tohle je vážně bomba. Akční stránka ustoupila úplně do pozadí. Takezo touží farmařit, ale pořád se musí vyrovnávat se svou minulostí. Konečně se vyřeší jeho vztah k oběma fatálním ženám jeho života Otsu a Akemi. A konečně se musí setkat se svou životní Nemesis šermířem Sasakim Kojirem. Film je plný emocí a oproti předchozím dílům nechybí ani humor, o který se stará postava koňského handlíře, který se na čas připojí k Takezovi. Co se soubojů týče, tak v padesátých letech se o nějaké choreografii nedalo vůbec mluvit a souboje se nejvíce podobají zápasům kenda. Ale za závěrečný souboj mezi Takezem a Kojirem při západu slunce by se nemusel stydět ani mistr Leone. Něco tak napínavého jsem dlouho neviděl.(2.1.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace