Reklama

Reklama

VOD (1)

Film mistrovsky popisuje autentický životní příběh Mohamedoua Oulda Slahiho (Tahar Rahim), který byl zajat americkou vládou a bez obvinění a soudu byl po dobu 14 let protiprávně vězněn v zadržovacím táboře v Guantánamo Bay. Když už Slahi ztrácí veškerou naději na spravedlnost, nachází nečekané spojence v obhájkyni Nancy Hollanderové (Jodie Foster) a její spolupracovnici Teri Duncanové (Shailene Woodley). Společně čelí nespočetným překážkám v zoufalé snaze o spravedlnost. Jejich nesmlouvavým protivníkem je vojenský žalobce, podplukovník Stuart Couch (Benedict Cumberbatch). Výsledkem jejich právnické bitvy jsou zcela šokující odhalení… (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (77)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jestli po mě film chce lítost a empatie, tak fajn, dostane je, ale až po tom co začne točit taky filmy o tom jak musí židé opuštět Francii, Británii protože už se tam díky nevinným islamistum necíti v bezpečí, taky bych rád, znal životy žen, kteří v západních zemí na sídlíštích, kde je většina dalších nevinných migráčů z islamských světů. No, ale prosím já jsem čekal něco podobnýho, takže to bych do hodnocení nakonec nepromítal, co ale musím a co mě fakt mrzí že jsem těšil na mnohem, mnohem větší stopáž scén Jodie Foster vs, Benedict Cumberbatch, při herecké kvalitě obou zmíněných by to byl divácký super zážitek, to se ale nestalo. Místo toho si film jede svou a opakovaně přehrává stále jednu písničku, takhle filmy nejdou dělat. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Zacinam si byt isty, ze reziser Kevim MacDonald uz asi nikdy nenatoci taky fajny film ako bol Posledny Skotsky Kral. A napokon, ani nie je dobre zacinat hned kvalitnym filmom, lebo ocakavania su potom vysoke. Je lepsie trapne zacinat ako koncit - si myslim. Film je to rezisersky spatne natoceny, s dobovou multikulti propagandou. len pripominam, ze multikulti propaganda este nestihla presvedcit dostatok ludi o tom, ze je zivotaschopna, cim samozrejme neobhajujem dementalne picoidy ako je stret civilizacii. Proste to zastalo kdesi na polceste - waterboarding je aj tak kravina, ja by mu dal /samozrejme ako trest za zlocin s priamymi nezvratnymi dokazmi/ torturu Babovreskami - tyzden trvajuca projekcia trilogie Babovresky /samozrejme, moze sa ist najest, na hajzl ..../ - a pozeral by Baboversky dovtedy, az by tie "nesmrtelne hlasky" vedel naspamat i o polnoci : 20 % ()

Reklama

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

V 37 minúte, po takom tom klasicky americkom rozhovore o dosiahnutí spravodlivosti so samotným Bohom po boku, som sa skoro dogrcal. Ako popravde, nie raz som sa počas sledovania tohto filmu ocitol na hrane myšlienok vypnúť ho, lebo toto pôsobí od úvodu tak neskutočne pro-americky, že človeka ako som Ja, doslova napínalo. Chvála “oného”, potom som sa tak nejak ukľudnil, začal som snímok vnímať z dvoch perspektív ktoré ponúka, a tak nejak sa preniesol cez ten prvotný nádych, ktorý ma spočiatku rezal za živa, aby som si následne uvedomil, že to vlastne bolo zámerom tvorcov, vyvolať takéto emócie. Od faktoru, vyobrazenia podmienok života väzňov po umiestnení do Guantánama, som očakával trošku drsnejšie varianty, keďže v minulosti uniklo niekoľko video záznamov, ako sa s týmito osobami zaobchádza, no na druhú stranu, toto je už tak či onak dostatočne snaživé vykresliť vlastnú krajinu a jej ideológiu, ako vníma spravodlivosť, a tak nebudem do onej zložky nijak mimoriadne rýpať. Čo sa samotného procesu týka, je to už taká klasika “Made in USA”, kedy honenie ÉG je ďaleko väčším problémom, ako priznanie si omylu či chyby. Nečudujem sa, že to dopadlo, no každopádne, okuliare a slúchadla dostal parádne. O tom potom .. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Dvouhodinové audiovizuální mučení diváka kancelářským tlacháním o mučení dozajista nevinného Alkájdou trénovaného islamisty s přímým číslem na Usámu, který se prý chudák přiznal jen proto, že mu ty až nelidsky sadistické svině pouštěly před spaním deathmetal. Lesbofeministka s fretčím xichtem jako vždy na pěst, Benedikt Okurkáč vypadá i hraje jako po chemoterapii, scénárista i dramaturg jsou novodobými průkopníky v léčbě insomnie. Vynikající matroš ke zdokonalení účinnosti guantanámských mučících technik. Tohle pustit nějaké hadrové hlavě třikrát za sebou, tak se z té bestiální nudy totálně složí a v pohodě se přizná i k tomu, že nabořil Boeingem do WTF. Ale demokrati by mu to určitě zase taky neuznali. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Soudní drama The Mauritanian pojednává o muži jménem Mohamedou Ould Salahi. Ten byl v letech 2002-2016 bezprávně zadržován v Gauntanamo Bay, přičemž proti němu za celou dobu nebyla vznesená žádné obvinění a byl neprávem obviněn z toho, že byl součástí Al-Káidy a podílel se na 11. září i přesto, že neexistovali něčím podložené důkazy kromě toho, že byl Salahi náhodou v kontaktu s mužem, který byl napojený na Bin Ládina. V Guatanama Bay s ním bylo krutě zacházeno, několik let neviděl svou rodinu a přesto Salahi během 15 let neztratil víru v to, že se časem dostane na svobodu. A tenhle fascinující příběh se právem dočkává filmového zpracování. Film stojí na silných hereckých výkonech. Jodie Foster, Benedict Cumberbatch, Shailene Woodley, Zachary Levi a především herecký objev jménem Tahar Rahim. Ten do svého ztvárnění Salahiho dává věrohodné emoce a dokazuje, že tento film dává konečně příležitost prozatím určitě přehlíženému hereckému talentu. Celkově se The Mauritanianovi daří pracovat se svými postavy- bravurně je vykreslit, prodat veškeré konfrontace mezi nimi a jakmile se do sebe pustí Jodie Foster a Benedict Cumberbatch, čeká nás souboj dvou právnických živlů. Postava Jodie Foster jménem Nancy Hollander ve filmu představuje , postava Benedicta Cumberbatche jménem Stuart Couch zase zastupuje právnický systém USA. Hollander je kritozována za obhajování člověka, který je obviněn z podílení se na 11. září, přesto ovšem od případu odmítá ustoupit a bojovat za spravedlnost. Couch naopak časem začíná pochybovat nad tím, zda vlastně stojí na té správné straně, přesto k tomuto bodu ale nějaký čas trvá. On i Hollander ale časem zjišťují čím dál tím více informací a nikdy to celé nepůsobí vyloženě nezajímavě. A mezitím také můžeme vidět, že je Salahi brutálně mučen a psychicky týrán. A ty tyto mučící scény jsou vyobrazené přesně takovým nepříjemným způsobem, kterým by správně být vyobrazené měli. Tempově se to určitě vleče, to je fakt. Není to vyloženě film, který by sázel na divácké napětí, jde spíše skutečně jen o právní drama s velice zajímavým příběhem, který je převeden do dost slušné filmové adaptace. Macdonald společně s kameramanem Alwinem H. Kuchlerem výslechy Salahiho zobrazuje ve formátu 4:3, přičemž zde onen tvůrčí záměr tkví nejspíše v tom, aby Salahi skutečně působil v uzavřeném prostoru. A i jinak je to celkově velmi slušně natočené drama, který především krásně pracuje s osvětlením. To tempo možná ale momenty skutečně drhne příliš. Film trvá přes 2 hodiny, většinu prostoru místo Salahiho dostává především samotné politikaření a právničina a většinu momentů se ani nedokáže prodat takovým způsobem, jakým by to bezpochyby šlo. A není to ani chyba herců, ani scénáře. Naopak se při sledování The Maurataniana celkem snadno probere pocit, že to celé šlo prožit ještě o poznání silněji. Je to sice film s inspirativním příběhem a především palčivým tématem, celou dobu se mě ale nezbavil pocit, že Macdonald za kamerou mohl ještě více přitlačit na pilu a dodat skutečné emocionální totálně silnou podívanou. Ve výsledku je to poté celé dojemné jenom proto, že je film podle skutečných událostí. A vlastně ani ne tak kvůli tomu, že by ten film tak emocionálně působil sám o sobě. Především ani v součtu nemá samotný Salahi tolik prostoru, kolik ho mít mohl a silný herecký výkon Jodie Foster nezakryje to, že ten film mohl být o poznání zajímavější, kdyby se více místo ní zaměřil na samotného Salahiho. Jenomže finále u soudu má právě ten správný emocionální náboj a pak dojde k závěru, kde jsou využité pravé záběry se skutečným Salahim. Hraje do toho povedená hudba Toma Hodge a vy si uvědomíte, že jste skutečně viděli dost dobré zpracování jednoho z nejsilnějších příběhů 21. století. A je to tak silné, že mu leckteré ty nedostatky vlastně snadno odpustíte. Ale úplně je přesto ignorovat nebudete. The Mauritanian je velmi inspirativní film o síle ducha, neházení všech Arabů do jednoho pytle a skutečně dost povedený soudní drama. Nestane se z toho nová klasika, to samotné rozhodnutí ohledně přepínání z klasického formátu na formát 4:3 je vlastně jediný pořádně kreativní nápad, jenomže ty silný herecký výkony, působivý převyprávění působivého příběhu a celkově velmi slušná řemeslná stránka svádí k pozitivnímu hodnocení. Minimálně vidět Foster a Cumberbatche v téhle herecké formě nikdy neuškodí......... () (méně) (více)

Galerie (23)

Zajímavosti (5)

  • Tahar Rahim (Mohamedou Ould Slahi) ve filmu hraje muže obviněné z teroristických útoků 9/11, ale v roce 2018 si ironicky zahrál FBI agenta Aliho Soufana, který teroristické útoky 9/11 vyšetřoval, a to v seriálu The Looming Tower (od r. 2018). (hansel97)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v Juhoafrickej Republike, Mauritánii a USA. (MikaelSVK)
  • Když spolu mluví Mohamedou (Tahar Rahim) a vězen s přezdívkou „Marseille“, jsou titulky vpálené do filmu špatně přeloženě. „Marseille“ mu totiž francouzsky odpovídá, že se město Marseille nachází u moře, přičemž použije slovo „la mer“. Anglické titulky však říkají „oceán“, což není pravda, jelikož se Marseille nachází u Středozemního moře. (hansel97)

Související novinky

Nový Svatý se hýbe kupředu

Nový Svatý se hýbe kupředu

23.11.2023

Studio Paramount Pictures se už řadu let chystá oživit jednu ze svých polozapomenutých franšíz, ale až nyní se zdá, že chystaný projekt začíná dostávat reálné obrysy. V přípravách je totiž akční… (více)

Reklama

Reklama