poster

Piknik na Hanging Rock

  • Austrálie

    Picnic at Hanging Rock

  • Kanada

    Picnic at Hanging Rock

  • Nový Zéland

    Picnic at Hanging Rock

  • USA

    Picnic at Hanging Rock

  • Velká Británie

    Picnic at Hanging Rock

  • Irsko

    Picnic at Hanging Rock

Drama / Mysteriózní / Horor

Austrálie, 1975, 115 min (Director's cut: 107 min)

Režie:

Peter Weir

Předloha:

Joan Lindsay (kniha)

Scénář:

Cliff Green

Kamera:

Russell Boyd

Producenti:

Hal McElroy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    **

    Petera Weira mám poměrně hodně rád, ale ne jeho rané období (soudě podle Poslední vlny a Pikniku na Hanging Rock). Tahle velice rozvláčná a prázdná story z přelomu 19. a 20. století z prostředí australské pouště mi opravdu nesedla. Počínaje prostředím užvaněného kurníku a konče vytrvalou snahou o mysteriózní atmosféru (občas povedenou, abych jenom nehanil). Ne, pro mne je tohle daleko od definice zajímavého, či jakkoli podnětného filmu.(22.8.2010)

  • d-fens
    *****

    krásne decentný nádych erotiky a poetična, najkrajší aký len fin de siécle mohlo ponúknuť, vystrieda mrazivá, ťaživá atmosféra neistoty, podčiarknutá chladným prostredím dievčenského internátu ..... pri sledovaní sa ma zmocňovali pocity podobné ako pri Roegovom Walkabout, kde príroda a jej tajomstvá hrali poprednú úlohu.... práve vďaka rovnakému režisérskemu kumštu sa podarilo do filmu dostať pocity, ktoré ťažko opísať - osud, túžba, pominuteľnosť, neistota, zraniteľnosť krásy, večnosť nenaplnenej lásky, kúzlo okamihu, genius loci ... na mysteriózny záber troch krásnych slečien, ktoré nereagujúc na svoju unavenú kamarátku, ako zhypnotizované, odené v bielych šatách sa strácajú medzi temnými skalami, na ten záber nezabudnem...... ak sa pozrieme na samotný prípad zmiznutia študentiek a profesorky, svojou neuchopiteľnosťou veľmi pripomína príbeh Laury Palmerovej (Twin Peaks) .......a samozrejme, film je určitá "bodka" za nostalgickým obdobím, v ktorom dámy boli galantné, muži gentlemani, a výchova sakramentsky tvrdá a despotická.... obdobím, kedy dievčatám stačilo naboso prejsť po skale alebo tráve, a muži cítili šteklenie v bruchu a rajský pocit v očiach....... samozrejme, atmosféru vo veľkej miere buduje aj hudobný doprovod - Zamfir, Mozart, Bruce Smeaton...... a tragicky-krásna postava Sáry sa okamžite zaradila medzi moje najobľúbenejšie :'( .... "Všetko čo vidíme alebo cítime, je iba sen. Sen vo sne." (Poe) .... 85-90% ... p.s.: naozaj to nie je podľa skutočnej udalosti (bolo to v titulkoch na konci)(28.11.2010)

  • Slasher
    ***

    Film vydechující takovým tím zastřeným, melancholicky poetickým feelingem, jenže na jeho popředí se toho příliš neděje, nepřijde žádné mrazení z mysteriózna, nic výjimečného. Spoustě z vás zřejmě imponovala atmosféra, v mém případě se nic takového nestalo a tím pádem se mě to vůbec nijak netknulo. Přišlo mi to obsahově prázdné a stejně upjaté, jako samo prostředí onoho internátu (a je mi celkem jedno, zda to byl účel či nikoliv).(4.4.2011)

  • vypravěč
    *****

    Piknik na Hanging Rock ve mně vzbudil úžas svou mimořádnou hloubkou, s níž trasuje neviditelné, zato mocně poutající oddenky, jimiž Země či Příroda obepíná připravené, tj. adekvátně disponované bytosti. Uchvacujícím symbolistickým jazykem zachycuje vhodně zvolený prostor a netušenou měrou přenáší jeho fluidum k divákovi (i já mohu dosvědčit mrazivost tohoto kontaktu). Stejně věrohodně je zobrazena i fascinace dívek nořících se do útrob otevírajících se skal. Je jejich nevysvětlitelné zmizení výrazem dokonalého splynutí (s čím?), návratu (k čemu či kam?) nebo proměny (v co?)? Významová otevřenost poskytnutého obrazu této cesty, posílená desítkami nápovědí, mnohovýznamových obrazů, (slovních, zvukových/hudebních i obrazových/výtvarných) náznaků a intertextových vazeb výtečně znázorňuje hieroglyfickou povahu světa, tedy jeho čekání na chápavého luštitele, otevřeného hledače, který bude z jeho tvarů číst a svým výkladem jej spoluutvářet. Esoterní rozměr filmu vyvažuje napínavé líčení pátrání. „Svět pátračů“ je přitom ztvárněn kontrastně k magické krajině: je to svářlivé a zkostnatělé prostředí odcizující kultury (jejímž groteskním atributem je věčný korzet), které usiluje o racionální, materialistický (o zákon zachování hmoty se opírající) výklad záhady, namísto něhož ale přicházejí jen další otázky. Jako nadbytečné bych snad filmu vytkl jen závěrečné sondy do spletité historie osiřelých sourozenců, kteří se z různých stran (a aniž by se stačili znovu setkat) blíží Tajemství (aniž by je ovšem mohli odkrýt). Tuto romantickou (a romaneskní) vsuvku chápu jen jako svedení z cesty. Ta rozhodně nekončí u truchlivého těla ve skleníku, ale pokračuje za zdánlivě neprodyšnou skalní masou. Ale jak?(14.2.2011)

  • pepo
    *****

    Skoro úplne úžasné. V prvej polovine čistá dokonalosť, v druhej to kvôli nesplneným prísľubom už trochu drhne. Ten film proste nie je typický mysteriózny horor, rovnako ako Weirove ďalšie filmy nie sú typickými zástupcami svojho žánru ku ktorému sa hlásia. Na prvé pozretie možno trochu šok, no verím že na druhýkrát sa to napraví. Ale keby aj nie, tak už len za ľubovoľnú scénu pri skalách si ten film zaslúži takmer plný počet 9/10(30.9.2016)

  • - Do role Paní Appleyardové byla původně obsazena Vivien Merchantová. Cestou do Austrálie ale onemocněla a postavu tak nakonec ztvárnila Rachel Robertsová. (džanik)

  • - Anne-Louise Lambertová původně Mirandu hrát neměla. Po týdnu jí však režisér Peter Weir zavolal, že "ta druhá je příliš velká“ a obsazena byla právě Lambertová. (džanik)

  • - Producentka Patricia Lovellová připustila, že Hanging Rock vážně naháněla hrůzu. Od natáčení navštívila ono místo pouze jednou a kvůli strachu ho musela téměř okamžitě opustit. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace