Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zamestnanci jednej počítačovej firmy (Joe DallesandroGianfranco De Grassi) nežijú tak celkom usporiadaný život. Voľné chvíle si krátia páchaním násilností rôzneho druhu. Ich kriminálne počínanie postupne naberá na intenzite a vystupňuje sa až do alarmujúcich rozmerov. Zločincov, ktorí sa nakoniec neštítia siahnuť na ľudský život, musí zastaviť turínska polícia na čele so skúseným komisárom Santagom (Enrico Maria Salerno). (Karamanlis)

(více)

Recenze (13)

Lima 

všechny recenze uživatele

Premisa obšlehnutá z ´Mechanickýho pomeranče´, což by bylo fajn, ale ten scénář …. ten asi napsal Jára Cimrman. Nevěřil jsem ani jediný na sílu komponované scéně, ani jedinýmu dialogu a ten sociálněkriticky rozměr, co to chtělo zdánlivě mít, je k smíchu. V 70.letech to Italové sekali jak Baťa cvičky, mnoho stovek filmů ročně, totální nadprodukce, takže bylo místo i pro takovýhle škvár. Ale chápu, proč po tomhle sáhlo vydavatelství ´Arrow´ pro svůj sběratelský box, úchylný to je totiž dost. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Netypické ale o to více kvalitní a velmi originální eurocrimi (poliziesco), pěkně to vystihl už ve svém komentáři uživatel Cabal. Tři mladíci pracující u počítačové analytické společnosti, na první pohled inteligentní slušnáci, bavící se ve dne v noci různými šílenými eskapádami, vše se zvrkne vyprovokovanou a zcela nesmyslnou vraždou, jednoho dělníka od míchačky a pak se ten kolotoč už nedá zastavit. Do toho všeho ještě předtím nutno připočíst i stereotypní druh práce a jistou frustraci, především u Joea Dallesandra, který se nudí v manželství (moc pěkně zahraná úloha, scéna kdy Dellesandra v autě unavuje dlouhé čekání na přechodu v zácpě, tak jednoduše střílí na červené světlo na semaforu byla hodně vypečená). Rušné ulice Říma, surové násilí, syrové scény, vraždy tu jsou opravdu velmi lahůdkové, především ta v depu s vysokozdvižným vozíkem, jedna je tak trochu v duchu neslavného konce italského diktátora Benita Mussoliniho. Konec sice nebyl úplně podle mého gusta, ale i tak jsem byl nad očekávání spokojen a nezbývá mi nic jiného než vám tento poněkud zvláštní film vřele doporučit, fandům žánru by se měl tento polozapomenutý mistrovský klenot zcela určitě líbit. Progresivní hudební doprovod byl rovněž lahůdkový! ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Cynický snímek. Psychologická studie vzniku násilí, kterému není až tak těžké podlehnout. Když uzavřete myši do malého prostoru, je jen otázkou času, kdy jedna napadne ostatní. Pak už nastává řetězová reakce (stačí si vzpomenout na scény z filmu Proč?, které nebyly z větší části hrané, nýbrž herci i neherci propadli davové psychóze), což je zde pěkně ukázáno na stadionu. I když film obsahuje několik drsných scén, z nichž nejlepší je asi ta s ještěrkou, tak jeho brutalita se ukrývá v cynickém chování postav. Zajímavý je poslední obraz, protože divák jistě netušil, jak se ve skutečnosti věci mají. Dallesandro, jeden z nejobnažovanějších mužů, zde ukázal jen hruď, což ale vůbec nevadí. Svoji hruď ukázaly i dvě děvečky. Doprovodný hardrock šel k filmu výborně! ()

Cabal 

všechny recenze uživatele

Vynikající mix poliziesca a exploitáku s výrazným sociálním podtextem. A co děláte VY po večerech ? Pro fany eurocultu povinnost. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Najsilnejšou myšlienkou je práve sociálny aspekt a zhovadilosť ľudí, ktorí si nudu krátia páchaním trestnej činnosti. Spracovanie však niekedy pokuľháva a mal som s tým problém. ()

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Fango bollente je razantné poliziotteschi, ktorého ústrednými postavami sú traja na prvý pohľad usporiadaní mladíci, kompenzujúci si svoje životné sklamania a nenaplnenie túžob tým, že začnú páchať násilnosti, ktoré postupne naberajú na intenzite a kulminujú až do alarmujúcich rozmerov, trochu pritom pripomínajúc iné brutálne poliziotteschi Milán nenávidí: policie nemůže střílet. Pohnútky hlavných hrdinov však tentokrát nemajú kriminálne, politické ani pomstiteľské pozadie, páchajú zlo proste preto, lebo na to majú chuť a vedia, že vďaka neschopnosti polície sa im to prepečie. Výber hereckého obsadenia postáv grázlov, terorizujúcich slušných občanov bol vydarený a všetci traja sú vo svojich úlohách presvedčiví. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Po filme Libido je toto druhy najlepsi film rezisera Salerneho. Skoda, ze natocil potom aj tu planobu Nikoliv, Pripad skoncil stastne. V ramci poliziotteschi filmov to ma vynimocne miesto, fakt som uz dlho tak kvalitny film nevidel. Uzivatel Erl sa v oliziotteschi zanri vyzna, no a zas tu Asarhadonzial vidim Karlov komentar. To mam u poliziotteschi velky problem, u komentarov sa zjavuje vacsinou len Karlov komentar, a kvalitni komentatori ako POMO, tron, Radek99 alebo mchnk prakticky poliziotteschi nekomentuju. Coz je obrovska skoda. Dalej som u tychto filmov zvyknuty na hercov ako Merola alebo Merli, ocas sa objavil aj Luc Merenda. Tuna hraje Enrico Maria Salerno /La Polizia Ringrazzia, Sentenza di Morte 1968/, Dalessandra neznasam uz od tej jeho trilogie, asponze tu bol Anulu, teda pardon, Sal Borgese /Sono Sartana Il Vostro becchino, Jeden stribrny Dolar, Un Posto ideale per Uccidere/, zvysok hercov som uz potom nepoznal. Karel zas tvrdi cosi o rimskych uliciach - ani imdb.com mi tam mesto Roma nespomina. Kazdopadne dobre a kvalitne poliziotteschi, nasilie nechyba, Hudba Franco Campaniho na urovni . 89 % ()

tenebrae86 

všechny recenze uživatele

Výborné ultra násilné poliziotteschi se sociálně kritickým podtextem. Skvělá zábava od začátku do konce. Parta tří životem frustrovaných psychopatů se po večerech baví pácháním nejrůznějších zločinů a násilností od krádeží a vyvolávání potyček, až po chladnokrevné vraždy. Díky tomu, že konají bez zjevného motivu a navenek vystupují jako spořádaní občané, jejich činy jsou připisovány kriminálním gangům a jim se tak daří docela jednoduše unikat spravedlnosti. Film se mi moc líbil, má rychlý spád, akci, povedené scény násilí a zabíjení, k tomu příjemný progresivní rock a typický sedmdesátkový eurokulťácký feeling. V hlavních rolích veterán Enrico Maria Salerno, charismatický Joe Dallesandro a jako vždy roztomilá Martine Brochard. Nemám co vytknout. ()

G04T 

všechny recenze uživatele

Jediný, co tenhle vynikající a výjimečný film ve svým žánru kazí je až moc okatá inspirace Mechanickym pomerančem. ()

Yuri69 

všechny recenze uživatele

Co když ultranásilí není jen doménou futuristické Británie vzdálené clockwork budoucnosti, ale může se rozjet i mezi kolegy z obyčejné kanceláře? Párkrát to vyjde a už není cesty zpět... Krom inspirace v Mechanický pomeranč (1971), kdy v tomto případě se za pokrokem a budoucností skrývá pouze stereotyp a frustrce. Proto se nabízí snadná zkratka v podobě nahodilého násilí. V průběhu stupňujících se zločinů problesknou i psychotické výjevy řádění Pata Batemana (Americké psycho (2000)). Ovšem stále jde mixováním násilí, akce se sociálním podtextem o poliziotteschi. PS: Vždy, když se objeví hlavní hudební motiv, tak si divák může být jistý, že se začnou dít věci. ()

DonBraso 

všechny recenze uživatele

Určitý zajímavý věci se určitě najdou. Na druhou stranu jsem se i nudil do půlky, pak to nějak ze mě spadlo, asi jako ze třech frajerů co si takhle jednou vyjdou a trochu si zablbnou. Tu mrtvý ženy, tu pasák.. Z těch zajímavých je určitě kill ještěrkou a když nechceš čekat na semaforu na červenou, stačí na ní vystřelit. To doopravdy nevymyslíš. Kriminální exkurze už je slabší, místy to je až takový plitké, ale Joe Dallesandro si nakonec toho hajzle obhájí znamenitě. Jeden hudební motiv nebyl zrovna v mém TOP hits, ale budiž. Jo a nějaká honička větší by fakt nebyla na škodu. 70% ()

Reklama

Reklama