Režie:
Billy WilderKamera:
Charles LangHudba:
Hugo FriedhoferHrají:
Kirk Douglas, Jan Sterling, Robert Arthur, Porter Hall, Gene Evans, Timothy Carey, Iron Eyes Cody, Ray Teal, Frank Cady, Harry Harvey, Richard Gaines (více)Obsahy(1)
Příběh neúspěšného novináře, který začne pracovat pro okresní noviny v Novém Mexiku, protože už ho jinde nechtějí. Když náhodou objeví ve skalním indiánském sídlišti zasypaného člověka, ucítí velkou příležitost k návratu mezi žurnalistickou elitu. Věrný heslům "dobrá zpráva, žádná zpráva" a "špatná zpráva se prodává nejlíp" zorganizuje záchrannou akci takovým způsobem, aby mohl exkluzivními materiály co nejdéle zásobovat lačné noviny. Na opuštěném místě staré indiánské památky vypukne obrovský mediální cirkus s podporou tisíců čumilů, kteří se přijedou podívat i s rodinami na cizí neštěstí a hrdinskou práci záchranářů a tisku". (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (131)
Strhujúci príbeh o temných stránkach ľudskej duše, ktorá baží len po mamone a svetskej sláve. Nikdy však nie je neskoro na nápravu, cena ale môže byť veľmi veľká... Film-Noir, ktorý som pozrel takmer na jedno nadýchnutie a s rozuzlením, ktoré ma po emotívnej stránke celkom slušne zasiahlo. A Kirk Douglas? Škoda písať, geniálny ako vždy, a v tomto prípade to platí dvojnásobne, pretože jeho rola nebola práve jedna z najľahších. Klobúk dole. ()
Určitě je to zajímavý film, ale dnes již podle mě nemá, co nového nabídnout. Každý zná, jak se mají věci v novinářské branži, a proto si dovede představit, jak se situace bude vyvíjet. Právě v tom vidím největší problém. Vše je jasně nalinkované, odhadnutelné, postavy se chovají tak, aby štíhlou linii udržovaly, a adrenalin nikde. Já chci trochu vzrušení! Kvůli tomu jsem si připadal víc jako divák dokumentu, než příběhu. Ale zase podtext a hlavní herci jsou prima. Obávám se, že kdybych byl novinář, nepočínal bych si až tolik rozdílně od Chucka. Vždyť kdo by taky mohl v této situaci tratit... ()
Je to veľmi chladné, cynické a zákerné, až príliš sa mi zdá. Ľudia svet berú často ako šou bez empatie, aj keď často tvrdia iné, sú to skôr ich vlastné mindráky, ktoré si na tom mnohí riešia, napríklad Ukrajina a konflikt tam, tak to by som ako človek, čo sa okolo žurnalistiky pohybuje, vedel rozprávať. Ten záver sa mi tam takýto nehodil, ani príbeh tej ženy podľa mňa nie je dotiahnutý, tiež dej mohol byť pestrejší, najmä ja mám v hlave veľa motívov, ktoré by som tam vedel doplniť, kvôli praxi, ktorú akoby mám z toho prostredia, no aj tak to zostane neobyčajným dielom, ktorého mnohé body sú aj po vyše 60 a viac rokoch aktuálne. ()
Mrazivě aktuální příběh o lidském hyenismu a korupci. Kirk Douglas se uvede jako sympaťák, co si velmi stylově připaluje o psací stroj. Jenže v průběhu filmu, zjistíme co je to za amorálního chlapa. Bohužel v tom není sám a ve filmu kromě zavaleného a jeho otce snad není kladné postavy. K dokonalosti chybí málo a mě tam trochu neseděl podivný konec. ()
Důležitost médií jako čtvrté moci podílející se na fungování státu a společnosti, a jejich znásilňování senzacechtivým bulvárem, to hýbalo Amerikou už v půlce minulého století. A Wilder ve svých nejlepších letech k tomu rozhodně měl co říct. A měl k tomu ideální nástroj - Kirka Douglase který dokáže svým charismatem na plátně bavit i když hraje docela solidního parchanta, co se v honbě za sólokaprem nebrání tomu realitu trochu popostrčit, aby tragedie jednoho zavaleného horníka v jeho novinách náležitě vynikla... a on rozjel mediální kolotoč ve kterém bude spolu s dalšími podobnými parchanty za tu největší hvězdu. Film je označený jako noir, ale nemá s tím žánrem vůbec nic společného, je to nadsazená společenská satira a zároveň příběh malého oportunistického člověka který v sobě hledá alespoň nějakou špetku morálky. V tom je ne nepodobný aktuálnímu Scorseseho Killers of Flower Moon, i když tohle je příběh samozřejmě mnohem jednodušší a odlehčenější, snad až trochu kýčovitý. Ne až taková pecka jako režisérovy předchozí Sunset Blvd. a následující Stalag 17, ale už kvůli svému nadčasovému tématu rozhodně zajímavý film. 8/10 ()
Galerie (47)
Zajímavosti (16)
- Větu: „Nechodím do kostela, klečení mi ničí silonky,“ vymyslela Audrey Young, manželka Billyho Wildera. (liquido26)
- Film v době svého vydání obdržel negativní recenze a studio prodělalo. Bez svolení Billyho Wildera byl proto název změněn na The Big Carnival (Velký karneval), aby se zvýšily tržby z filmu, ale ani to nefungovalo. Po úspěchu dalšího Wilderova filmu Stalag 17 odmítl Paramount vyplatit Wilderovi jeho podíl se zdůvodněním, že si nechávají peníze, které prodělali na předchozím filmu. (liquido26)
- Chřestýši nejedí žvýkačky – zabalené ani rozbalené. (liquido26)
Reklama