Reklama

Reklama

Akčný balet, pri ktorom namiesto činelov cinkajú na podlahe vystrelené nábojnice, kde namiesto bubnov cvakajú zarážané zásobníky a namiesto huslí znie zvuk striekajúcej krvi.Trojica "hrdinov" prvého dielu sa síce na konci zmenila na dvojicu, ale to neznamená nič, čo by sa nedalo napraviť. Najmä, keď sa ukáže, že Mark Gor mal brata Kena. Ten má síce v New Yorku reštauráciu, ale keď sa do hry dostane mafia, šialený boss, mŕtve dievča a bývalí priatelia jeho brata, musí vziať do ruky namiesto varešky zbraň. A dokáže to rovnako dobre ako jeho brat... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (120)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Příslovečný krvavý balet se u Johna Woo objevil dle mého až ve dvojce Lepšího zítřku. Co na svého předchůdce ztrácí po stránce příběhu, dohání nadživotní akcí, hlavně v závěru. Některé dějové zvraty jsou však vyloženě na pováženou (už třeba to, jak se vyřešil návrat Chow Yun-Fata) a brání mi v pětihvězdičkovém ohodnocení. Na druhou stranu, kdybych měl tenhle film srovnávat s tím, co Woo natočil v Hollywoodu... ()

charge 

všechny recenze uživatele

Jelikož oba díly na sebe navazují, nedá se s určitostí říct, který z nich by byl lepší nebo horší, avšak u obou se vyloženě táhne nezáživný děj o nesnázích gangsterů, jejich rodinných problémech, polepšení a následném pronásledování minulostí, navíc se skoro až fádními dialogy. Tuhle zřetelnou prázdnotu zabalenou v dramatu se režisér snaží akorát zamaskovat trochou bojového umění, střílením, krví, hromadou mrtvol a okatě lacinými triky jak u céčkového filmu s Dudikoffem, protivníci téměř nikdy netrefí svůj cíl a když už, tak při naprosto nevhodných pózách, vybuchující auta, nebo bezpečnostní autosklo rozpadající se jak sklo tabulový atd. Plus vidím akorát v rozumné stopáži a v Yun-Fat Chow. Sledovat se to dalo, ale výsledek je spíš tragický nad tolik chválami opěvovaným snímkem. ()

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Jedna z mala dvojek, ktera suverene rozdrtila original. Tohle neni jen typicke dvojkovske "neco navic", pripadne zbytecna nastavovana kase. Lepsi zitrek 2 je absolutne ve vsech smerech lepsi, nez original, John Woo zde nabira top formu a ten finalni ultimatni masakr se zapisuje do historie. Kopce mrtvych tel, potoky krve, vrazedny balet, brokovnice zhava vic, nez kdy predtim, pomsta (ktera je kruta) a to vse dokonale Wooovsky natoceno. Tohle je proste "Komando" v Hong Kong stylu! Slow-motion holubice jsou sice v nedohlednu (tech se musite jit nabazit v The Killer), ale jinak vse co od masakru Johna Woo ocekavate zde naleznete v plne parade. "Apologize to the rice RIGHT NOW! 8/10 ()

choze 

všechny recenze uživatele

"JSTE ÚPLNEJ BLÁZEN. POŘÁD SI MYSLÍTE, ŽE SPRAVEDLNOST MUSÍ ZVÍTĚZIT." - "PROTOŽE VůBEC NECHÁPU, PROČ BY NEMĚLA." Jednička měla přímočařejší příběh zaměřený jen na Hongkong a na bratry a Marka, dvojka se rozkročila mezi Hongkongem a New Yorkem a vedle bratrů sleduje i jejich přítele-gangstera v exilu a Markovo dvojče Kena, jejichž příběh je zajímavější. Postava traumatizovaného gangstera je na jednu stranu originální a dojemná, na druhou i dost otravná. Akce je soustředěná do druhé poloviny, kdy příběh vrcholí infernálními absurdními jatky, které jsou Wooovým prvním regulérním a dechberoucím hrdinským krveprolitím. Zajímavostí budiž, že si film postavami mladých pankáčů střílí z hongkongské mládeže, která se začala po Lepším zítřku oblékat po vzoru Chow Yun-Fata. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

A better tomorrow II, tak trocha začína tam, kde končí prvý diel. Pár postáv nám ubudlo a pár pribudlo. Dokonca aj Chow Yun-Fat, ktorý si v tomto diely strihol Markové jednovaječné dvojčka Kena. Karty sú rozdané hneď od začiatku a od prvej zrady sa dáva do pohybu kolotoč událostí, ktoré pomaly ale isto smerujú k finálnej a nemusím dodávať, že pekne krvavej konfrontácií. Miera brutality, je tu omnoho väčšia ako v jednotke ale aj napriek tomu sa jedná o ľudskejší príbeha ako v jednotke. Zatiaľ čo jednotka bola akčná rezanica so skvelými postavami, dvojka posúva hranice ďalej a k nám sa okrem starých známych predstaví aj ďalší člen, ktorý bol najprv zlý, potom dobrý, potom blázon a nakoniec pomstichtivý. Nemusím dodávať, že aj keď táto hra mala veľa kladných hrdinov, nie všetci sa mohli pozrieť ako sa to celé skončí a aj ten koniec je tak trocha otvorený. Klady tohoto filmu nemusím spomínať, od úvodnej Straussovej melódie až po duel Silent Assasin a Ken, alebo súboj sekera a Katana, sú len malou ozdôbkou na tomto krásne krvavom a poctivo natočenom filme. Scéna strieda scénu s neuveriteľnou ľahkosťou, postavy ako obvykle dokonalé a príbeh, radosť o ňom hovoriť, aj scény v New Yorku boli podobne dychberúce ako tie z Hong Kongu. Síce je to všetko o niečom inom, ale akonáhle zaznie pieseň lepší zajtrašok, tak vám je hneď jasné koľko bije a finále si už len náramne užijete. Takéto filmy sú raritou a preto je dobré že tých pár, ktoré existujú máme stále možnosť vidieť. a my ich aj pozeráme ()

Galerie (14)

Zajímavosti (7)

  • Při sestříhávání filmu se objevily první spory mezi režisérem Johnem Woo a producentem Tsui Harkem. Týkaly se zejména některých scén, které chtěl Woo dát do filmu, zatímco Hark je nechtěl a dokonce chtěl vystříhat některé režisérem vložené scény do finální verze filmu. Podobný případ nastal o dva roky později při sestříhávání filmu The Killer (1989), také režírovaný Johnem Woo. (tequilla)
  • Počet mrtvých ve filmu je 199. Ken (Yun-Fat Chow) jich zabije 78. (ČSFD)
  • První verze sestřihu Johna Woo trvala kolem 160 minut. Režisér s producentem Tsui Harkem měli neshody ohledně zaměření filmu. Hark měl pocit, že film by se měl více zaměřit na Johnnyho Lunga (Dean Shek), zatímco původní Wooova verze se soustředila více na postavy Kena Gora (Chow Yun-Fat) a Sung Tse-Kita (Leslie Cheung). Hark také trval na tom, že se film musí zkrátit na komerční délku, aby kina mohli film promítat osmkrát denně. Když Woo odmítl film víc sestříhávat, samotný Hark šel do střižny a začal film upravovat po svém. Ve stejnou dobu Woo tajně za jeho zády vložil zpět chybějící scény. Avšak zbýval pouhý týden před premiérou a pod nátlakem studia Woo s Harkem nakonec souhlasili, že film pošlou do „Cinema City Editing Unit“, kde jejich vlastní střihači film sestříhali podle svých vlastních představ. Tím vznikla oficiální 105 minutová kinoverze. Po zhlédnutí této verze se Woo v šoku svého filmu zřekl a kritizoval, že je film špatně sestříhaný. Jediná část ve filmu, kterou považuje za své dílo, je závěrečná přestřelka ve vile. Původní režisérský sestřih byl promítán pouze filmovým manažerům. Šestiminutový originální kinotrailer je jediným zdrojem, kde jsou některé vymazané scény. (tequilla)

Reklama

Reklama