poster

Zlaté oko

  • Velká Británie

    GoldenEye

  • Slovensko

    Zlaté oko

Akční / Dobrodružný / Krimi / Thriller

Velká Británie / USA, 1995, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    *****

    Předně musím říci, že jsem byl na změnu představitele agenta 007 pěkně naštvaný a Timothy Dalton doplatil na všeobecnou představu, že Bond je elegán jehož mise jsou vlastně plná sexuálních dobrodružství a jedna velká vtipná údalost ! Takže po nepochopeném Timothy Daltonovi to měl Pierce docela jednoduché u všech až na mě ! Tak tedy nový 007 se jmenuje Pierce ..........Pierce Brosnan. Má dokonale padnoucí oblek a nejlepší konverzaci se ženami ze všech Bondů, používá ty nejlepší hračky od Q a když ho zradí 006 neváhá přitvrdit. Tohle protřepání vlastností však k němu dokonale sedlo . Ostatně úvodní elegantní bungee by ocenili i na Zvíkovském mostě a za jízdu tankem v Petrohradských ulicích by mu čeští dopraváci odebrali všechny body najednou. V rámci CK BOND návštívíme nové destinace, Monaco, Petrohrad a karibik.Krásné Bondgirl mě doslova uzemnili a zatímco Izabella Scorupco byla skutečně velmi krásná a statečná dívka, mé chlípné já potěšila hlavně supersexy Famke Janssen její dominantní povaha mě připoměla mou kamarádku MADAM MARII . Bohužel sadisticky úchylná Famke Janssen mě navždy vzala pocit bezpečí mezi ženskými stehny, kde se chlapy od pradávna rádi nacházejí. I přes tuto psychickou újmu budu rád koukat do zlatých očí tohoto filmu.(31.12.2006)

  • Nathalie
    ****

    Campbell má zlaté ručičky, Brosnan hodinky a já našla bondovský poklad nad zlato.(10.11.2008)

  • Segrestor
    *****

    Patrně nejzajímavější bondovka s Piercem Brosnanem. Už od prvních okamžiků může, bondovského světa neznalý, divák pochopit, s čím má asi co dočinění. James Bond poté, co se prostřílí z nějaké ruské stanice plné vojáků s AK47, skočí ze skály a volným pádem(!) a dožene volným pádem klesající letadlo(!), do kterého v klidu nastoupí a těsně před nárazem chytne knipl a celé to zvedne a odletí vstříc dalšímu dobrodružství. To není vše. Podobné "úlety" prošpikovávají film jako Jirka Babica nějaký nedomrlý špíz a na konci divák zavře ústa jen proto, aby ze sebe vykuckal přidušené WAU. Viděno poprvé až po Skyfall.(6.11.2012)

  • Marigold
    ***

    K téhle bondovce mám poměrně vřelý vztah, protože mě v roce 1995 přivedla zpátky k pozapomenuté lásce z dětství. Když se na ní však dívám z odstupu, vyvstává hned několik problémů. Předně: Timothy Dalton vykročil k úplně novému pojetí Bonda, které by osvobodilo sérii z jha okovů Studené válka ještě před pádem železné opony. Zlaté oko se však tváří, jako by celá tahle etapa (dle mého výtečná a produktivní) neexistovala. V polovině 90. let se vrací k dávno přítomné otázce: má Bond na konci milénia ještě smysl, nebo je to skutečně jen relikt skončené války ideologií a přežitého modelu zábavy? Tohle téma rezonuje v opakujícím se motivu "komunistického lapidária", ale především v trojím tázání postav. Natalia se Bonda ptá na jeho chlad a zastydlost u "chlapeckých" smrtících her se zbraněmi. Padouch Alec zpochybňuje Bondovu ikonickou roli "služebníka jejího veličenstva" jako přežitek ve světě, který ztrácí své jasné kontury. A konečně nová M, oproti konzervativním a tradicionalistickým předchůdcům více méně drsná a nevybíravá technokratka, Bonda označuje za misogynního dinosaura. Má pravdu, Brosnan (při vší snaze) v téhle roli skutečně působí dojmem tvrdohlavého reliktu moorovské éry. I když je mnohem přesvědčivější v akci a snaží se Bonda zároveň i lidsky vyprofilovat, jeho postava je pořád spíše "nádoba na třaskavou akci" než nějak působivý charakter s "craigovským" vnitřním napětím. Nelavíruje však jen on, s konceptem bondovky zápolí i Martin Campbell: prostřední část filmu je úmorná a zdlouhavá, chybí tu výrazné humorné momenty a nápaditější akce (všechno se vybíjí spíše v měřítku než v provedení). Závěr konečně chytře zakomponuje rychlý a funkční střih, dokonce sáhne i k fyzicky drsnějšímu střetu Bonda s padouchem. Problém je, že Brosnanovi se tyhle proměny věří jen těžko, i když má patřičně ironický pohled, jeho tvář i hlas jsou neustále až příliš blazeované a sedí skutečně nejvíc k "moorovskému" akčnímu kombajnu - on se při tom (přesně jak píše Woody) snaží o neptavděpodobnou fúzi všech dosavadních elementů této postavy. Nejasnost vyznění (je to bondovské drama, komedie, melodrama) zvýrazňuje otřesná hudba Erica Serry, která se míjí atmosférou jednotlivých scén a hodila by se spíše k lehce erotickému filmu či telenovele. Pozitiva? Výtečný padouch, který narušuje tradici megalomanských ničitelů světa osobní mstou za historické hříchy Impéria. Finále, které ukazuje, že Campbell umí do Bonda vnést značnou porci adrenalinu a dynamiky, když se oprostí od "bombastického kosení desítek nepřátel". Na zodpovězení otázky po "legitimitě" starého Bonda si série počká ještě dalších 7 let a odpověď není nakonec příliš příznivá. Z brosnanovské éry se časem stává tak trochu lapidárium, které nostalgikům skýtá spoustu příjemných vzpomínek, ale prach tu usedá až příliš nemilosrdně.(11.2.2004)

  • genetique
    ****

    #17 - Skvelý návrat nesmrteľnej série o nesmrteľnom agentovi. Brosnan, Campbell sa postarali o kvalitné znovuzrodenie a pritom ostalo vlastne všetko po starom. Len konečne do popredia vystúpil scenár, poriadne efekty, bondovské hračky a slušné hlášky. 80%.(6.3.2006)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu je 57. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Úvodní scénu skoku z přehradní hráze natočil zkušený bondovský kaskadér Wayne Michaels. (DominikV)

  • - Celá honička s tankem zabrala přibližně 4 týdny natáčení. (becki_tu)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace