Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

akisha 

všechny recenze uživatele

Spíš než díl vetřelčí ságy to připomíná něco na způsob Riddicka, ale mě to příjemně překvapilo. Rozhodně je tu charizmatická hrstka anti-hrdinů v čele s Perlmanem, Sigourney opět není co vytknout a navíc se tu objeví jak Brad Dourif tak Leland Orser - známí to filmoví pošuci, aby si přidali dalšího pošuka do sbírky. (Dourif je tu tradičně maniakální, viz "motýlek"). Příběh není špatný a navíc se tu vetřelci objeví v asi nejlepší kvalitě (versus film do ságy nepočítám). Některé scény jsou celkem originální a nechybí ani závany černého humoru, doufám že celý konec s mutantem měl být černý humor. Ostatně, obyčejné vysátí dveřmi by už přece jenom byla trochu nuda. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý vetřelec je sice nejhorším kouskem z celé tetralogie, ale pořád je to ještě výrazně nadprůměrný přírůstek do scifistického žánru. Má zřetelně odlišnou atmosféru od předchozích tří dílů - není to komorně hororová záležitost jako jednička nebo trojka, ani akční militaristická podívaná typu dvojky, jde spíš o komiksově laděnou barevnou podívanou, kde nechybí ani v komiksu často používané humorné nadlehčení, případně sebeparodické momenty. Komiksovému pojetí odpovídají i charaktery, setkáme se s bandou typově různorodých kosmických pirátů, s úchylnými sebestřednými vědci a bezohlednými mostrózními armádními důstojníky. Celé to ale má tu chybu, že už nejde o žánrově čistou podívanou, ale o nevyrovnané dílko, kde se objeví řada skvělých momentů, jako je tolikrát fanoušky opěvovaný záběr podvodního střetnutí v zatopených záchodcích nebo souboj na žebříku ve výtahové šachtě, jenže silná místa se střídají s rozpačitými momenty, jako je použití nepovedeného mutanta a především odbytý závěr, který je bezkonkurenčně nejslabší ze všech dílů. Zkrátka a dobře, scénář byl spíchnutý moc narychlo. Na rozdíl od předchozích dílů nefunguje ani z logického hlediska, když si člověk spočítá, co všechno stihli vetřelci (včetně výstavby hnízda), za hodinu a půl, kdy se příběh v reálném čase odehrává, to je opravdu k neuvěření i pro zažraného fanouška. Herecké obsazení je nadstandardní, Sigourney Weaver je jako vždy skvělá, Pinon zábavný, Perlman záporně charismatický a Winona Ryder křehká. Celkový dojem: 70 %. Jean-Pierre Jeunet je výborný režisér, ale čtyřku Vetřelce měli přece jen svěřit někomu jinému. ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Sakra, nikdy by mě nenapadlo, že po třech skvělých dílech může následovat takováhle blbost. Ze začátku je to docela dost velká nuda, do které jsou násilím vtlačeny rádoby vtipné hlášky tvrďáka Rona Perlmana. Jediné co bych mohl vyzdvihnout je herecký výkon Winony Ryder. Za tuto první část snímku bych dal odpad, ale pak se to trochu zlepší, vlastně ta nejlepší část snímku je narvána do posledních pár minut. Příběh sám o sobě je jakousi škaredou potvorou svíjející se v předsmrtných křečích. Nebudu to dál rozpitvávat, protože tenhle film je opravdu k pláči, někdy jsem měl dokonce pocit, že se chce Jean-Pierre Jeunet jen vysmát původním dílům, kterým tento bratříček opravdu nesáhá ani po kotníky. Kromě brakových situací a zbytečných scén bych ale mohl ještě dát jednu malou pochvalu za podvodní sekvenci. Ne, že by byla nějak dobrá nebo napínavá (film sám není ani trochu napínavý, jen se snaží mnohokrát překvapit) nebo zvláště povedená, ale je to prostě první scéna odehrávající se pod vodou v celé Vetřelčí teď již pentalogii. ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Aj keď sa jedná o najslabšiu časť z Votrelcov, stále je zaujímavá. Perfektný vizuál a nezvyčajné nápady (scéna pod vodou, mutant - áno, mne sa ten nápad zdal brilantný atď...). Každý režisér priniesol do série niečo iné a to robí v mojich očiach túto sériu jednu z najlepších vôbec. Vadila mi však nová Rypleyová a ani ten čierny humor mi nesadol. Pozerá sa však na to dobre a hocikedy to dám znovu. 60% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Vy jste mrtvá! - To slyším často." Máma Ripleyová a její zubaté dětičky počtvrté dělají co mohou, ale přece jenom děsí, napínají a baví o něco méně než v minulosti. Já jsem však fandou zbraní nekonečných kalibrů, poletování vesmírem, slintání i zlověstného cvakání zoubkama, takže jsem si ten sešup od kultu k oddechovce celkem užil. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Na motivy filmu vznikl román, který se ovšem od snímku značně liší. Rozdíly (část 2.):
    - Když Wren a vojáci chytí Call, opouštějící buňku Ripley 8, elektricky ji omráčí. Ve filmu ji pouze zatknou.
    - Muž, který je zabit mrazivými tryskami v xenomorfově cele, je dr. Brian Clauss, jeden z vědců Wrenova týmu. Než vstoupí do cely, objeví několik vojáků ležících v bezvědomí na podlaze v oblasti cel. Očividně byli omráčeni a paralyzováni xenomorfy stejným způsobem, jako Gorman a Burke v předchozí knize.
    - V knize nemá Auriga žádné záchranné čluny. Ve filmu se nejméně jeden únikový modul bezpečně dostane z lodi, společně s několika vojáky a dr. Williamsonem.
    - Zatímco ve filmu Johner téměř není překvapen vlnou xenomorfů, v románu je ze tvorů vyděšený a často se neovladatelně třese strachy.
    - Je vysvětleno, že klonovaní xenomorfové jsou schopni se množit a růst rychleji, než běžní xenomorfové - v důsledku neúmyslného genetického křížení, ke kterému došlo během jejich tvorby.
    - Když se přeživší zeptají, kolik jich zbývá, Wren řekne, že jeho tým původně choval dvacet xenomorfů, zatímco ve filmu navrhuje, že jich zbývá jen dvanáct (což je něco, co nemohl s jistotou vědět).
    - Než přeživší zjistí, že Purvis nezemřel, zjistí, že jedna z laboratoří byla přeměněna na malý úl, v němž jsou kokonovaná těla několika vědců. Ve filmu najdou pouze těla civilistů, které přivezli na palubu.
    - V královské komnatě je také několik xenomorfů Dronů, kteří plavou ve velké kaluži lidské krve a vnitřních orgánů, ve kterých je zavěšena královna.
    - Román zmiňuje Amandu Ripley-McClaren a odhaluje, že byla dopravena domů za přítomnosti manžela Ripleyové.
    - Je vysvětleno, že královna nechce rodit živě vetřelce, ale je to čistá mutace procesu klonování.
    - Když během procesu královna řve, Ripley 8 křičí s ní a sdílí její bolest prostřednictvím psychického spojení.
    - Je vysvětleno, že kříženec je pouze kojenec a zdvojnásobí nebo dokonce ztrojnásobí svou velikost za pouhý den. Je to mnohem obratnější stvoření, schopné stoupat po zdech jako jiní xenomorfové. Také má ocas.
    - Namísto prostého uražení části hlavy kříženec královnu hlavy zcela zbaví. Pak ji roztrhne a částečně sní její tělo. (Jan.Kanak)
  • Keď vypukne v telocvični potýčka, kamera nám ukáže, ako si Christie (Gary Dourdan) za chrbtom prekríži ruky a vysunie zbrane. V ďalšom strihu má však obe ruky v klasickej polohe vedľa tela a v následnom strihu opäť za chrbtom. (tXtX)
  • Scéna, kdy Johner (Ron Pearlman) hodí z výšky z balkonu nůž na Vriesse (Dominique Pinon) trefíc ho do nohy a napodobuje pohyby lidoopa, je odkaz na scénu z filmu Boj o oheň (1981), kde dost podobnou scénu sehrává Ron Pearlman jakožto neandrtálec, ovšem v tomto případě s kamenem a háže ho ze stromu. (Bertramm)

Reklama

Reklama