Reklama

Reklama

Obsahy(1)

I v 70. letech vznikaly u nás filmy, které zdůrazňovaly nejen nutnost všemi prostředky hájit neprostupnost západních hranic, ale hlavně rehabilitovaly stalinistickou éru. Se směšnou patetičností vyprávěný příběh se odehrává v roce 1951 a odehrává se v armádních kruzích, zachycuje spory o co nejúčinnější vzdušnou ochranu hranic... Zvolil k tomu pracovní spory mezi zkušeným, ale myšlenkově již ustrnulým generálem a mladým politrukem, jenž prosazuje moderní koncepční řešení společného úkolu. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (16)

  • Ve scéně vrácení poručíka Zdeňka Netopila (Jiří Krampol) na státní hranici vidíme obrácené označení států na hraničním kameni. „ČS“ má správně být ze strany naší a „DB“ ze strany tehdejší NSR. Ve filmu to je obráceně. Také sloupek se znakem NSR, který je před hraničním kamenem, tedy na území ČSSR, je umístěn špatně. Sloupek má být umístěn na území tehdejší NSR. (JSy)
  • Přestože se děj filmu odehrává v r. 1951, má operátorka radaru na pultě kalendář pro r. 1973. (Faznoh)
  • Při havárii letadla po srážce s letákovým balónem jsou zranění odváženi sanitním vozem Škoda 1202. Prototyp pro zdravotnické účely byl vyvinut v roce 1959 a sériová výroba začala až v roce 1961, tedy deset let poté, co se odehrává děj filmu (Robbi)
  • Letoun, který používají vojáci z povolání k přesunu (imatrikulace D-05), je dvoumotorový Iljušin IL-12, jehož výroba probíhala v letech 1946–1949. Do Československa putovalo deset strojů, ovšem výhradně pro civilní dopravu. Armáda používala jen velmi krátce 2 letadla k tažení cvičných kluzáků. (Robbi)
  • Když na státní hranici dochází k předání poručíka Zdeňka Netopila (Jiří Krampol), jedou k němu pohraničníci ve voze GAZ 69, jehož sériová výroba v Sovětském svazu začala 1. září 1953. Podle deníku kapitána Jelínka (Jiří Bednář) se však zmíněná akce odehrála v květnu 1951. (Robbi)
  • V jedné ze scén sovětští piloti předávají Čechoslovákům zbrusu nové Migy-15, letadla již však mají očividně zamalované československé výsostné znaky na ocasních plochách a symboly pluků na přídi. (ČSFD)
  • Hned v úvodních minutách filmu se objeví záběr na autobus Škoda 706 RTO. Z něho podle filmového komentáře vystupuje kapitán dne 18. dubna 1951. Tento typ autobusu se však vyráběl až od roku 1958. (Mr.Hudson)

Reklama

Reklama