• NinadeL
    **

    Jako celek přitažené za vlasy, leč jako tečka stravitelná epizoda ze života stárnoucích Básníků. Osobně považuju za největší chybu babrání se v minulém vztahu s Brodskou, kouzlo předchozích dílů mimo jiné přeci stavělo na nových Štěpánových láskách s tím, že ukončení minulého vztahu nikdy nezašlo příliš daleko. Borůvka například poslala jen svatební oznámení. Takto bohužel více vyniká plochost postavy Zrzečky v podání Badinkové stejně jako bezradnost herečky samotné, která nemá dosatek prostoru vytvořit dostatečně zajímavou holčinu. Co je ale vyloženě hezké, jsou postelové dialogy Štěpána a Kendyho.(10.4.2014)

  • Matty
    **

    Do očí bijící product placement, zastaralé vtipy, nucená snaha o satiru, stále stejně toporný Kříž (v prvních dvou filmech byl svou toporností alespoň roztomilý). 40% Zajímavé komentáře: mustafa, castor, hot_spot(11.1.2006)

  • petaspur
    ***

    Po zjištění, že ředitel nemocnice není všemocným pánem, nýbrž slouhou v rukou prodejných politiků, se zkušený lékař Štěpán Šafránek vydává tam, kde ho lidé potřebují - na záchranku. Milostné vzplanutí zde opět nechybí, problémy středního věku jsou naopak žhavou novinkou a přestože tento díl považuji v podstatě za zbytečný, tak ho nemohu považovat za vyloženě nudný.(18.12.2008)

  • castor
    **

    Už úvodní titulky ukázaly, o jak moc horší film Klein natočil. V retrospektivách nám připomenul, jak se Štěpán Šafránek pokoušel o romantické básničky v předešlých dílech (krom čtvrtého) pentalogie. A hnedle po nich se dozvídáme o smrti dobrosrdečné maminky a už jen kondolence směřované k hlavnímu představiteli jsou hloupé a nikterak vtipné. V prvních třech dílech jsme byli atakováni chytrým humorem, nadsázkou, nástrahami prvních, druhých.. lásek, vysokoškolských studií, života.. Ale pak roku devadesátého třetího laťka podstatně klesla a nyní chybí silný příběh, dialogy jsou nucené, neuhlazené, všechno jsme už jednou někde viděli a slyšeli. Jen poetické namlouvání má svoje kouzlo. Matásek a věčný poeta Kříž jsou příjemní, ale už to není přece jen ono, Brodská odvádí standard, Hrubešová je úžasná, Vaculík předvádí dokola stále stejně hloupou variaci, Badinková svůj překrásný úsměv, Kocurová prsa, Sklenaříková nic.. A další postavy jsou jen trapnými figurkami a ději příliš neprospívají. Právě děj je utahaný, nemá rytmus. Jediné, co zajisté potěší je hudba PANA Jaroslava Uhlíře.(8.1.2006)

  • Dadel
    *

    Štěpánek, Starobrno, Kendy, Coldrex, Písařík, Mazda, Nádeníček...série o básnících klesla bohužel na samé dno. Narychlo splácaná rychlokvaška, ve které se tvůrci snažili navázat na poetiku prvních tří dílů, ovšem výsledek je plný křečovitých frází typu "Mobil je horší než diktatura proletariátu".(28.7.2004)

  • - Michaela Badinková (Veverka) bola do filmu vybratá v konkurze len týždeň pred natáčaním, na ktorý ešte prišla o hodinu neskôr, nakoľko sa zúčastnila aj iného konkurzu. A mohla vďačiť iba svojmu učiteľovi Borisovi Rössnerovi, ktorý ju režisérovi odporučil, že jej to komisia tolerovala. (Raccoon.city)

  • - Ondřej Vetchý se již nechtěl zúčastnit pátého pokračování a režiséru Dušanu Kleinovi odmítl. Podle režiséra jeho negativní rozhodnutí přišlo až těsně před začátkem natáčení, což vedlo k dočasné rozepři mezi oběma. Nakonec byl do role Karase obsazen Lukáš Vaculík. (ForGump)

  • - Michaela Badinková (Veverka) musela vo filme jazdiť na kolieskových korčuliach, na ktorých v živote nestála, a preto trénovala doma na balkóne od steny k stene. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace