Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (126)

vegetol.mp 

všechny recenze uživatele

Do poloviny docela zajímavý, od poloviny nezvládnutej nesmysl, ve kterým se postavy chovají naprosto nelogicky. Ano, když utíkám přes hranice, volám jen tak z prdele pohraničníkům, aby věděli, že je někdo v hlídaný zóně. I Forrestu Gumpovi by došlo, že má držet hubu a schovat se za první větev a ne vyvádět jak děcko na školním výletě. Ukázkovej příklad toho, kdy se postavy chovají tak, jak chce scenárista a ne tak, jak by to bylo v reálným životě. Možná, že některý věci napravila prodloužená verze v podobě TV seriálu, kterou jsem neviděl. Další případ filmu, co se snažil být tak ambiciózní, až to všichni podělali. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Vilma tu mladne aj starne pred očami, trápi sa aj žiari, a je jednoznačne najsilnejšou postavou filmu, aj keď sa od polovice filmu objavuje zriedkavo. Aj vďaka nej mám veľkú dilemu v hodnotení tohto výpravného filmu, ktorý má svoje muchy a má ich veľa. Spočiatku tragický vojnový príbeh, potom trpký príbeh povojnovej komunistickej reality a neskôr vystrieda ešte pár žánrov až po fantazijné snívanie, ktoré by sa ani do dvojhodinovej dĺžky nemali zmestiť. Aj pri tej skratkovitosti záveru na mňa film zapôsobil, na niektoré scény sa nebude dať zabudnúť, Ester vôbec nebola zlá, a tak zaokrúhlim nahor. ()

Reklama

italka63 

všechny recenze uživatele

Námět Vladimíra Körnera z nelehké doby našeho státu je super, viděla jsem film, nikoliv seriál. Herecké výkony Vilmy Cibulkové coby zdravotní sestry a vůbec pomocnice pro všechno a Martina Huby jakožto primáře - Žida, též. Igor Bareš je ve své roli válečného a poválečného podvraťáka dokonalé oslizlý, ale mně se tak jeví i v civilu. Ester Geislerová se fyzicky vůbec nehodila do role a ani jejím pojetím mě nepřesvědčila, že zrovna ona je dítě nesourodého páru. Co mi nesedělo, byl Vladimír Jiráček v roli mladinkého baltského šlechtice Arna, jehož válečné zranění přivedlo až sem. Huhlal, velmi špatně mu bylo rozumět a vůbec celý film měl velmi mizerně zpracovanou zvukovou stopu a skutečně mi to dojem velmi pokazilo. Obrovská škoda. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Rozmáchlá stopáž mi ani tak nevadila jako podprůměrné herecké výkony Václava Jiráčka. Jinak ten příběh o baltském šlechtici, kterého válka zavane do Sudet kde se zamiluje do ošetřovatelky a s níž zplodí dceru byl zajímavý a svým širokým pojetím z hlediska našich válečných filmů asi i ojedinělý. Vysoce hodnotím výkony Cibulkové, Geislerky a Huby. Tři kříže. * * * ()

castor 

všechny recenze uživatele

Když se psaly velké dějiny, odehrávaly se i drobné soukromé bitvy tisíců lidí, kteří si chtěli zachovat alespoň nějakou důstojnost. Na krutosti 20. století nahlíží po svém Milan Cieslar podle neoptimistického scénáře Vladimíra Körnera. Výpravně, řemeslně poctivě, s hereckými hvězdami. Tuším, že všichni zúčastnění se museli pro látku „obětovat“ a slevit z lecčeho, na co byli zvyklí. Tvůrce zajímají konkrétní osudy, z nich se dostávají k výpovědi o krutých etapách dějin, nabízejí mnoho postav, mnoho situací. Někdy je to emotivně silné, jindy úderné, symbolické, mnohdy však útržkovité i docela přímočaré, ba jalové. Herci občas zbytečně tlačí na pilu, ale vesměs spokojenost. U Igora Bareše asi největší. Žádná rodinná podívaná. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (8)

  • Jedna ze scén, kdy už je Dorli (Ester Geislerová) dospělá, se odehrává i v bazilice Navštívení Panny Marie v Hejnicích (scéna, kdy přijde vyšetřovatel Dorli zatknout). (TomTre)
  • Arnův (Václav Jiráček) otec (Radoslav Brzobohatý) vystupuje pouze v seriálu Krev zmizelého (od r. 2006), ve filmu jsou všechny scény, kde Arnův otec vystupuje, vystřiženy. (ČSFD)
  • Malá Dorli (Lucie Šteflová) má kudrnaté vlasy, ale dospělá Dorli (Ester Geislerová) rovné. (ČSFD)

Reklama

Reklama